Anonym skriver:
Det er sidstnævnte. Dog får jeg friplads. Hans argument er at så kan vi bare dele 7/7 hvis han skal betalte børnebidrag alligevel 
Ærgerligt argument for en 7-7 ordning, håber da ogspnhan har andre argumenter for at ville sit barn noget mere.
Der er aldrig nogen, der har lovet det er økonomisk godt at gå fra hinanden snarere tværtimod for man skal have to huslejer, to gange varme, to gange el, to gange internet osv.
Med hensyn til at opstille et budget, så synes jeg det er super svært. En ting er de faste udgifter, dem man kan se og kan skrive ned i et regneark a la sko, bleer, daginstitution, fritidsinteresse, jakker osv.
Men så er der de mere usynlige ting. Fx boede mine børn ikke hos mig, så skulle jeg have mindre plads, brugte formodentlig mindre vand, kunne have mange flere dage hvor maden bare var noget jeg tog i forbifarten, jeg kunne bruge mere tid på at finde tilbud, jeg kunne måske gå mere på kompromis med økologi, ville ikke de små impuls køb af lidt ekstra til børnene, weekender kunne være på sofaen og ikke en tur i ZOO osv.
Så ærligt synes faktisk ikke 1400 kroner er mange penge, hvis du har barn er de fleste, står for alt indkøb af tøj, sko og andet. Den ekstra udgift til mad, bleer osv.
En løsning som jeg personligt tror er en møg svær løsning det er at lave en udregning fx at man deler børnepengene i forholdstal i forhold til, hvor mange dage i har jeres datter. Og så sætter I lige mange penge ind på en fælles konto til udgifter som tøj, fritidsinteresse, legetøj osv. Og så laves der regnskab og man sætter mere ind, når der mangler.