Dum aften og dum kæreste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.720 visninger
13 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej alle sammen, godt nytår ��

Jeg er lidt frustreret og ked af det, men er også 20. Uger henne og meget hormonel, så ved sgu ikke om det er mig der er for nærtagende. 

Vi var til nytårsaften igår hos min kærestes bror og kone, vi var i alt 4 par + 1 singlefyr, alle indenfor Coronaboblen og alt er godt.

Min kæreste er allerede halvfuld da vi når forretten, altså han snaldrer lidt men er i godt humør og ingen ko på isen. Vi joker lidt indbyrdes alle sammen, og alt er hyggeligt. Min kæreste går så lidt over gevind føler sig, han siger b.la. At det er nemmere at betale børnepenge, end at bo sammen med mig, at hans kammerat bare kan overtage mig og komme tilbage med mig, når babyen er født og så videre. Jeg bliver lidt ramt, men har jo selv lagt op til jokes, så tænker han bare har dårlig situationsfornemmelse og jeg er jo også lidt ekstra følsom og samtidig gider jeg ikke ødelægge stemningen, så siger ikke noget. Han bliver dog ved med at bringe vores ikke-eksisterende sexliv op som en joke, og jeg synes det er lidt ydmygende. Jeg føler mig ikke særlig tilpas i min gravide krop, jeg er tung, har ondt og har lidt rigtig meget af kvalme og træthed, sex er ikke på min prioriteringsliste pt. 

Da vi når desserten er han meget fuld, meget fuldere end alle andre i selskabet og det er bare SÅ typisk ham. Det et lidt flovt. Jeg er blevet dårlig og har kastet op 9 gange inden kl. 24. 

Han registrerer slet ikke at jeg er dårlig og farer rundt på toilettet for at kaste op. Det gør til gengæld alle andre og hans kammerater tilbyder mig vand, tyggegummi, frisk luft osv. Min kæreste derimod tror jeg er sur (altså why?) og ignorerer mig, indtil hans bror siger at jeg er dårlig og han måske lige skal tjekke op. 

Da klokken bliver 24, render han rundt og ønsker godt nytår til alle i selskabet- bortset fra mig? Hans bror spørg endda om han har fået sagt godt nytår til alle og han siger ja, indtil hans bror siger "også din gravide kæreste?" 

Jeg kører hjem kl. 00.30, jeg faldt i søvn kl. 01.20 og vågnede kl. 05, så er træt, har kvalme og er ked af det. Han er ikke kommet hjem endnu, jeg ved ikke engang om han stadig er til nytårsfesten, han har ikke sendt så meget som en SMS og jeg er egentlig bare frustreret og ked at det... Men også urolig fordi han var så fuld. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Altså - hvis han ellers generelt er sød og betænksom, så synes jeg du skal lade aftenen fare medmindre han selv bringer noget på banen.

Han har opført sig som en paphat, men nogle mennesker er bare røv-irriterende når de bliver fulde. Han er åbenbart typen der skal have tingene at vide ret direkte når han er fuld, så du skulle nok have fortalt ham at han skulle droppe jokes om hvor nederen det er at have en gravid kæreste.

Hvis det er et generelt tema at han er en klovn og desuden bliver for fuld og upassende til fester, så skal han have det at vide på et tidspunkt.

Anmeld Citér

1. januar 2021

Anonym

Da jeg havde læst frem til at han jokede med at en ven “kunne overtage frem til baby var født” så tænkte jeg ok slap af det er jo bare for sjov..

Men resten AV! det jo bare virkelig elendig opførsel. Vi var blevet hjemme hvis jeg skulle kaste op hele tiden, og jeg var godt nok blevet virkelig skuffet, sur og bitter over at blive behandlet sådan og også over at være nervøs for hvad det kunne være sket, når han nu ikke kommer hjem. Jeg ville tage en snak med ham i ædru tilstand, det der har intet med graviditetshormoner at gøre..

Anmeld Citér

1. januar 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg ville personligt slet ikke finde mig i at blive behandlet på den måde, synes det er totalt respektløst. Kan godt forstå du følte dig ydmyget. De andre viste jo også ret tydeligt at de var pinlige over hans opførsel.

MEN det handler jo meget om hvorvidt I generelt har den tone/humor samt måde at opføre jer på. Nogle trives jo bare på den måde, fordi de godt ved at det kun er humor & fuldskab.

Jeg tænker jo at han nok altid har været sådan, og måske også altid vil være det. Så gider du høre på det pis resten af dit liv?

HVIS der skal sættes ind overfor det, skal det nok være ret snart. Det er jo ikke fordi man udvikler et saftigt sexliv straks baby er ude, og overskud til syg humor er der nok heller ikke meget af når man kun har fået et par timers søvn.

Anmeld Citér

1. januar 2021

Anonym

Jeg tænker at du skal kigge generelt på hvordan i har det sammen og ikke kun denne dumme nytår aften for sandheden er at nogle mennsker blev dum at høre på når de blev fulde så hvis han ellers er en sød og kærlig kærste som behandle dig  med respekt så lad ikke denne aften ødelægge jeres forhold 

Anmeld Citér

1. januar 2021

Anonym

Din kæreste har opført sig som en klaphat - og det kan jo ske når man får så meget indenbords. Jeg tror primært ud fra det du skriver, at jeg ville kigge en ekstra gang på hans forhold til alkohol - for mit bud er, at han generelt har svært ved at styre sig og mestre sit indtag.

Ps: Måske skal I lige snuppe en test eller to om nogle dage. Bobbel eller ej har I jo valgt at gå stik imod det vi alle blev anbefalet nytårsaften.

Anmeld Citér

1. januar 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Din kæreste har opført sig som en klaphat - og det kan jo ske når man får så meget indenbords. Jeg tror primært ud fra det du skriver, at jeg ville kigge en ekstra gang på hans forhold til alkohol - for mit bud er, at han generelt har svært ved at styre sig og mestre sit indtag.

Ps: Måske skal I lige snuppe en test eller to om nogle dage. Bobbel eller ej har I jo valgt at gå stik imod det vi alle blev anbefalet nytårsaften.

Ah du ved da ikke om de 7 de har været sammen med er en del af deres bobbel. 
Og det var nu ikke det hendes indlæg gik ud på

Anmeld Citér

1. januar 2021

Lymi

Jeg er virkelig overrasket over, at så mange synes hans adfærd var ok, fordi han var fuld. Hvis han kun er sådan, når han er fuld. Jeg synes det lyder virkelig groft, og hvis man ikke kan afholde sig fra den type adfærd og dårlige behandling af ens gravide kæreste, når man er fuld, bør man måske slet ikke drikke sig fuld. Jeg forstår ikke, hvorfor beruselse er carte blanche til at behandle en nærtstående dårligt. Jeg håber fandme, ts, at din kæreste angrer og gør det godt igen, og at han genovervejer at drikke sig så fuld en anden gang. Og at han så end ikke kommer hjem til sin gravide kæreste og ikke giver besked om, hvor han er... 

Anmeld Citér

1. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh jeg forstår dig godt.

Jeg har selv en kæreste der godt kan køre ud af en dårlig tangent når han bliver fuld. Jeg plejer at stoppe aftenen hvis jeg føler mig ydmyget og tage ham med hjem. Det er lidt svært en nytårs aften hvor der er et fast minimums tidsperspektiv til midnat.  

Men jeg ville 100% tale med ham når han kommer hjem. Fortælle ham at det her med graviditet og alt hvad det følger med, er noget han selv har været med til at tage beslutning om. Og han har i øvrigt trukket den lette del, når det kommer til de her 9mdr, så det kunne klæde ham at udvise minimum den samme respekt og omsorg som alle andre øvrige omkring jer er i stand til.  alkohol er sgu ikke en undskyldning for et voksent menneske. Og - at det ikke virker til at imponere nogen, at lege den smarte daddy-to-be der griller sin gravide ikke-sexlystne kæreste for at få et godt grin.

Jeg ved ikke hvad der er med det, men jeg har virkelig set mange mænd blive til røvhuller når kæresten er gravid, i stedet for at være omsorgsfulde og støttende. Min gamle kollega sagde en gang højt til en flok andre mænd at han glædede sig til at kæresten "sked den unge ud, for hun var fandme ikke særlig lækker som tyk". Altså wtf. Det var så i ædru tilstand ovenikøbet. 

Nå, men så slem håber jeg ikke din kæreste er, trods alt! 

Anmeld Citér

1. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Øhhh man måtte gerne være sammen med folk der var en del af de ti mennesker der var i en omgangskreds, altså folk man ser/så ofte.. Så hvordan har de brudt noget? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.