Kære dig.
Tror det er vigtigt ikke at skamme sig over følelser, de er følelser, og du kan arbejde med dem, få dem vendt, men det tager tid.
Min historie er lidt anderledes end din, og så samtidig ens. Jeg blev gravid med nummer 2, havde en pige og ønskede mig endnu en pige mest fordi så var det kendt og fordi jeg selv altid havde ønsket mig en søster.
Jeg kendte ikke kønnet før fødslen, og sørme der kom en skøn lille pige - men livet ville det anderledes, for hun blev kun 4 dage gammel, og drømmen brast.
Jeg blev gravid forholdsvist hurtigt igen, og chok, der var en dreng i min mave. Jeg kunne slet ikke forholde mig til det, ønskede mig på ingen måde en dreng. Og som dig kunne jeg pludselig kun huske drenge, som bare var "forkerte"", de ville ALDRIG nusse og putte, de løb bare rundt, de kunne ikke lege osv.
Og som dig fik jeg også fokus på tøj - der var bare intet pænt drengetøj og og og og....
Jeg ved godt nu det var en beskyttelse af.mig selv, at det blev en voldsom reaktion, hvor jeg faktisk koblede helt fra, og slet ikke forholdte mig til min dreng i maven. Men jeg ville lyve, hvis jeg sagde, at jeg ikke blev lidt skuffet inden sidste graviditet, da det igen var en dreng, og kunne jeg få lovning på, at jeg fik en pige, så blev jeg nok gravid igen.
Det jeg ville med det her indlæg er at sige, andre har stået samme sted som dig, andre har tænkt op et grimme drengetøj, ikke kunne forholde sig til tanken om traktorer og Spiderman. Jeg tror selv, at jeg kom igennem ved at være ærlig. Jeg ved godt 90% vil reagere som mange i denne tråd, men jeg valgte alligevel at være ærlig - sige det højt, for hver gang jeg sagde det højt kunne jeg holde det ud i strakt arm og forholde mig rationelt til mine egne følelser.
Jeg valgte også små opgaver og måske ør andre ligegyldige opgaver til mig selv fx skulle jeg finde drengetøj jeg kunne lide, endte med at syn og strikke det meste selv.
Og nu min dreng er 13 pr, er 182 cm høj, bruger str 46 i sko og han kan gøre mig helt blød og varm. Han har gjort alle mine tanker om drenge til skamme, jo jo han er vild med kampvogne og militærstrategi, som lille var motorcykler det mest fantastiske, men han er jo også et lille og nu stort menneske som kan putte ind til sin mor, og samtidig være den stærke som kan holde om sin mor, så jeg føler mig elsket helt op til himlen og tilbage igen.
Bare når jeg skriver det her så smiler jeg så stort, får tårer i øjnene, for hvordan kunne jeg nogensinde tro, at jeg ikke kunne elske ham bare fordi han havde en tissemand.
Jeg mangler min pige (har en stor), kan stadig blive misundelig når bogen skal have en pige. Men jeg ville alligevel aldrig bytte mine drenge, og jeg føler mig dybt priviligeret, at jeg har oplever hvor skønne drenge er, og ikke mindst hvor forskellige de er.
Og så en sidste ting, tror rigtig mange andengangsgravide er bange for, at de ikke kan elske nummer to lige så højt. Men det kan man, man har faktisk endnu mere kærlighed inden i sig og kan sagtens elske 10 børn.
Du må gerne skrive, hvis du har brug for at skrive og sige det højt til en, der har været der og forstår.