corona på skolen - holde børn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.125 visninger
40 svar
46 synes godt om
15. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi overvejer, om vi skal holde vores børn hjemme fra skole og børnehave resten af ugen, da de alligevel går på juleferie på fredag.

Baggrunden er, at corona spreder sig på skolen. Det startede med 2 tilfælde i 5. klasse samt en lærer. For et par dage siden kom der et tilfælde i en anden klasse og nu en lærer mere. Klasserne er opdelte, så vores datter har ikke været sammen med nogle af de ramte elever eller den første ramte lærer.

Ham der nu er meldt coronaramt, har min datter helt sikkert haft i fredags, men hendes klasse skal åbenbart ikke sendes hjem, fordi de ikke har været sammen med læreren de sidste 48 timer. Læreren er symptomfri, så han kunne i teorien godt have været syg allerede i fredags, så nu overvejer jeg, at når der nu kun er 3 dage tilbage til ferien, om vi så ikke bare skulle holde vores børn hjem for at minimere risikoen for smitte. På den anden side vil de jo savne deres venner og gå glip af en masse julehygge i skole og børnehave.

Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2020

Rockertand

Holde dem hjemme.

Julehygge er ikke værd at risikere jeres jul eller nytår for. Børnene vil ikke lide mere end alle andre under de restriktioner, der er nødvendige for at kvæle det her.

Anmeld Citér

15. december 2020

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville holde dem hjemme, hvis jeg på nogen måde kunne. Børn går glip af alt muligt denne jul - ligesom alle vi andre gør og har gjort igennem mange måneder. Lige om lidt bliver livet forhåbentlig mere normalt - men jo kun hvis alle sammen forsøger at afholde os fra alt det, som vi ellers har lyst til at gøre. God og corona-fri jul til jer.

Anmeld Citér

15. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Hold dem hjemme.

Det er ikke nu de lære så meget, i de sidste dage op til ferien, og de skal alligevel holde det sociale på et absolut minimum.

Anmeld Citér

15. december 2020

Sprit25

Jeg har en eksamen, der afleveres i morgen men fra torsdag holder jeg den mindste hjemme. Den ældste fra fredag. Hun har først juleferie tirsdag, men de laver alligevel ikke noget de to sidste dage såh. 

Jeg ville hade at sidde i isolation juleaften

Anmeld Citér

15. december 2020

2017morigen

Jeg havde sendt dem af sted.

Vi har lige set det samme på vores skole, hvor den første blev syg lige efter efterårsferien. Også enklte tilfælde ind til først i december  hvor en i min ældste klasse blev testet positiv så hun røg hjem i isolation. Det var hårde 5 dage hvor barnet blev ret kulleret. De nåede lige at være tilbage i knap en uge og så blev hun hjemsendt da hun går i 5 klasse da vi bor i region Midt. Så nu kukkelurere hun hjemme igen og skolen har meldt ud at det er til 10 januar. Selvom der er skolegang over nettet så er det bare ikke det samme. Hun mangler det sociale og julen bliver det samme da vi ikke skal nogen steder. Vi kommer max til at se farmor en gang eller 2 da vi bor i samme by som hende. 

Så hold fast i hverdagen og det sociale så længe man kan. Den kan forsvinde hurtigt nok

Anmeld Citér

15. december 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det samme sker i den børnehave vores barn går i. Smitte blandt et par ansatte ser ud til at brede sig, så vi holder barnet hjemme resten af året. Det er ikke fedt at der ikke er de samme muligheder for at brænde krudt af fordi forældrene skal arbejde, men det må være sådan.

Anmeld Citér

15. december 2020

Hck

Profilbillede for Hck

Vi overvejer, om vi skal holde vores børn hjemme fra skole og børnehave resten af ugen, da de alligevel går på juleferie på fredag.

Baggrunden er, at corona spreder sig på skolen. Det startede med 2 tilfælde i 5. klasse samt en lærer. For et par dage siden kom der et tilfælde i en anden klasse og nu en lærer mere. Klasserne er opdelte, så vores datter har ikke været sammen med nogle af de ramte elever eller den første ramte lærer.

Ham der nu er meldt coronaramt, har min datter helt sikkert haft i fredags, men hendes klasse skal åbenbart ikke sendes hjem, fordi de ikke har været sammen med læreren de sidste 48 timer. Læreren er symptomfri, så han kunne i teorien godt have været syg allerede i fredags, så nu overvejer jeg, at når der nu kun er 3 dage tilbage til ferien, om vi så ikke bare skulle holde vores børn hjem for at minimere risikoen for smitte. På den anden side vil de jo savne deres venner og gå glip af en masse julehygge i skole og børnehave.

Hvad ville I gøre?

Hvis du går hjemme alligevel , så hold dem hjemme. Her hjemme kører vi begge 2 på fulde omdrejninger arbejdsmæssigt , så havde ikke taget fri og børnene hjem pga det du beskriver.. 

Anmeld Citér

15. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Hck skriver:

Hvis du går hjemme alligevel , så hold dem hjemme. Her hjemme kører vi begge 2 på fulde omdrejninger arbejdsmæssigt , så havde ikke taget fri og børnene hjem pga det du beskriver.. 

Jeg er hjemme men har ikke fri. Både min mand og jeg er hjemsendt fra arbejdet, men det forventes, at vi når vores opgaver alligevel.

Anmeld Citér

15. december 2020

Carina:-)

Her er de 2 ældste hjemme pga de går i 6 og 8 

De 3 yngste er afsted selv om der er corona i andre kl og bh .

Vi arbejder- og kan simpelthen ikke passe det ordentligt hvis vi skal starte for  Gurli gris, tørre en  numse og skille 2 ad i en twist - samtidig med et videomøde. 

Derudover er jeg så også af den holdning at vi skal lære at leve med corona - og det farver self også min holdning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.