Anonym skriver:
Vi ved jo ikke hvor gamle børnene er?
Jeg har venner der har 2 børn lavet ved fertilitets behandling, de er 5 og 7 og jeg kunne da aldrig drømme om at tale med min datter om det, med mindre jeg havde en klar forståelse at at det blev talt åbent om i hjemmet. Det er da overhovedet ikke min plads at vurderer hvornår deres børn skal have detaljerne om hvordan de er blevet til.
Ja jeg tænker egentlig det er helt normalt at folks venner ved det men at man nødvendigvis ikke har forklaret børnene hvordan de er blevet til. Selvfølgelig kommer der et tidspunkt hvor det skal fortælles, men det er ikke rigtig andres opgave at bestemme hvornår det er.
Hvis nu trådstarters børn kom hjem og sagde “x og y fortæller at de er laver inde på et sygehus”, så synes jeg det ville være helt passend at tale om..
Jeg tænker at det er meget afgørende hvor gamle børnene er.
Jeg er helt enig i, at forældre selv skulle have haft muligheden, og hvem ved, måske børnene allerede er fuldt ud klar over det?
For mig er det afgørende, altså børnenes alder, for det kan være lidt fortællende om, hvorvidt man tænker at de allerede ved det. Dernæst så syntes jeg selvfølgelig at TS skal kontakte moren.
Men jeg syntes det er synd, hvis det er noget som skal være tabubelagt.
Anmeld
Citér