Selvom man ikke vil fixes, kan man jo iøvrigt godt forsøge at komme sin partner i møde: Jeg er et rodehoved, men jeg prøver dagligt at rydde op efter mig selv (og børnene). Jeg er også ligeglad med penge og VILDT glad at købe tøj og sminke og ting til hjemmet, men jeg prøver at begrænse mig. Jeg er A-menneske, men prøver at holde mig vågen efter kl 21. Min mand til gengæld er B-menneske, arbejder bedst efter kl 16 og er i øvrigt meget sparsommelig.
Men vi er nødt til at komme hinanden i møde: Jeg må lave små ændringer på mig selv, ligesom han må lave små ændringer på sig selv. Hvis vi stiller os i hver vores ringhjørne og blot definerer os som Rodehoved, Shopaholic og A-menneske (uden ønske om forandring), lider vores parforhold.
Det er sundt at ønske forandring for at imødekomme den anden. Derfor skal du i hvert fald OVERVEJE at arbejde med din aseksualitet, hvis du ønsker at blive i dit parforhold.
(Havde jeg flyskræk og en mand, der elskede at rejse, ville jeg også arbejde med min angst. Fordi jeg elsker min mand og gerne vil forsøge at imødekomme hans ønsker og behov.)
Anmeld
Citér