Aseksuel i et parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.254 visninger
12 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2020

Anonym trådstarter

Nogen her, der er aseksuelle (eller har utrolig lidt lyst til sex) og sammen med en mand, der har stor lyst? Hvad gør I?

Jeg er en kvinde på 31 år og har meget lav lyst til sex. Jeg har ikke engang lyst til at snakke om sex - en mærkelig følelse af skam, flovhed og ingen lyst.. Jeg har aldrig været interesseret i sex, jeg har mest haft lyst til at føle mig begæret. Mine tidligere parforhold har altid lidt under min manglende interesse og mange gange gået i stykker. Har aldrig rigtig haft one-night-stands.

Jeg fortalte min nuværende partner - i starten af vores forhold, at jeg ikke havde det store sex-drive. At jeg ikke var interesseret i sex og jeg betragtede mig selv som aseksuel. Det “godkendte” han. Når vi har sex I dag, så gør jeg det af pligt (1-2 gange om måneden). Jeg har vitterlig ingen interesse i det. 

Jeg kan dog mærke på ham, at det går ham rigtig meget på nu her. Og efter vi er blevet forældre kan jeg næsten ikke overskue tanken om det. Og hvis han ikke får sex, så bliver han enorm kold, sur og ignorerer mig nærmest. 

Jeg er ikke interesseret i at få mit seksuelle drive “fixet”. Jeg kan lide mig selv og min aseksualitet og føler, at jeg har været ærlig fra starten.. men jeg ved, at der skal andre boller i suppen, hvis vores forhold ikke skal knække under dette. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2020

Abracadabra

Hvordan vil du gerne have ‘problemet’ løst? Må han få en bolleveninde fx?

Hvis du ikke vil ‘fixes’, og han (rimeligvis) ikke ønsker et liv uden sex, hvilke løsninger forestiller du dig? 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nogen her, der er aseksuelle (eller har utrolig lidt lyst til sex) og sammen med en mand, der har stor lyst? Hvad gør I?

Jeg er en kvinde på 31 år og har meget lav lyst til sex. Jeg har ikke engang lyst til at snakke om sex - en mærkelig følelse af skam, flovhed og ingen lyst.. Jeg har aldrig været interesseret i sex, jeg har mest haft lyst til at føle mig begæret. Mine tidligere parforhold har altid lidt under min manglende interesse og mange gange gået i stykker. Har aldrig rigtig haft one-night-stands.

Jeg fortalte min nuværende partner - i starten af vores forhold, at jeg ikke havde det store sex-drive. At jeg ikke var interesseret i sex og jeg betragtede mig selv som aseksuel. Det “godkendte” han. Når vi har sex I dag, så gør jeg det af pligt (1-2 gange om måneden). Jeg har vitterlig ingen interesse i det. 

Jeg kan dog mærke på ham, at det går ham rigtig meget på nu her. Og efter vi er blevet forældre kan jeg næsten ikke overskue tanken om det. Og hvis han ikke får sex, så bliver han enorm kold, sur og ignorerer mig nærmest. 

Jeg er ikke interesseret i at få mit seksuelle drive “fixet”. Jeg kan lide mig selv og min aseksualitet og føler, at jeg har været ærlig fra starten.. men jeg ved, at der skal andre boller i suppen, hvis vores forhold ikke skal knække under dette. 

Jeg er ikke selv. Men har en veninde der er. I høj grad. Det er sex hver 2.-3. Måned. Og hans drive er enormt højt. Hun har givet ham tilladelse til at få stiller lysten ude. Hun ved risikoen for at han så forelsker sig i en anden er der. Men hun elsker sin mand og det er den måde hun kan “tilfredsstille” hans behov på. 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvordan vil du gerne have ‘problemet’ løst? Må han få en bolleveninde fx?

Hvis du ikke vil ‘fixes’, og han (rimeligvis) ikke ønsker et liv uden sex, hvilke løsninger forestiller du dig? 

For et par år siden forslog jeg ham, at det kunne være en mulighed. Det var han, på det tidspunkt, ikke interesseret i - og jeg tror, at han vil syntes at det ville være mærkeligt. 

Hvorfor er sex rimeligvis? 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er ikke selv. Men har en veninde der er. I høj grad. Det er sex hver 2.-3. Måned. Og hans drive er enormt højt. Hun har givet ham tilladelse til at få stiller lysten ude. Hun ved risikoen for at han så forelsker sig i en anden er der. Men hun elsker sin mand og det er den måde hun kan “tilfredsstille” hans behov på. 

Har de børn sammen? 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym

Jeg har absolut ingen lyst/behov for sex. Men har pligtsex med min mand, fordi han nyder det og har behovet for det. Jeg ville klart helst undvære. Her har det dog ikke altid været sådan - men er kommet efter sygdom. Han presser mig ALDRIG, men jeg kan ikke forlange at han lever et liv uden sex - og jeg kan ikke leve med, at han har andre

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Har de børn sammen? 

Ja. 3 stks og været sammen i 10 år. 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym

Her er det også enormt sjældent jeg har lyst til sex, men helt ærligt 5-20 min for at glæde min mand, det kan jeg godt overkomme. Vi har sex hver/hver anden dag, forsøger nogle gange at ligge op, da min kæreste (naturligvis) også gerne vil mærke at jeg har lyst til ham og jeg har da lyst til ham, men ikke til sex 

Anmeld Citér

12. december 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

For et par år siden forslog jeg ham, at det kunne være en mulighed. Det var han, på det tidspunkt, ikke interesseret i - og jeg tror, at han vil syntes at det ville være mærkeligt. 

Fordi sex for næsten alle mennesker er en vigtig del af et parforhold - hvilket man nok er nødt til at være et seksuelt væsen for at forstå...

Jeg tror, at jeres parforhold ville profittere af, at du alligevel forsøgte at arbejde med din aseksualitet. Dét er måske endda mindre arbejdskrævende end at have skilsmissebørn. 

Anmeld Citér

12. december 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg kender ingen mand der ønsker at leve i et sexløst forhold. og det er heller ikke realistisk at forvente på den lange bane. Det kan du ikke forlange - lige så lidt som han kan forvente sex hver anden dag.  

Du ender efter min mening i en skilsmisse, hvis du ikke hjælper med at finde en løsning. Måske kan en terapeut hjælpe jer med bedre at forstå hinanden og nå en fælles løsning.

Er du for øvrigt sikker på at du er asexuel og ikke “blot” har er lidt kompliceret forhold til sex. Du ønsker ikke at tale om sex og føler skam..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.