Nogen der ved noget om katte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2020

Chihiroo

Brugte I en STOR åben (dvs. uden låg/tag) kattebakke? Har I prøvet at skifte grus? Hvis ikke er det idéer. Ellers er der nok snakke om noget stressrelateret (af den ene eller anden grund), hvis ikke den er fysisk syg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2020

Anonym trådstarter

Chihiroo skriver:

Brugte I en STOR åben (dvs. uden låg/tag) kattebakke? Har I prøvet at skifte grus? Hvis ikke er det idéer. Ellers er der nok snakke om noget stressrelateret (af den ene eller anden grund), hvis ikke den er fysisk syg.

Vi prøvede begge ting altså både lukkede bakker og skiftede grus. Skal lige siges at det var den anden kat der startede med at strinte , så så har de begge været stressede og det lyder da mærkeligt Hun virker i øvrigt ikke stresset men som sagt meget dominerende (jeg tror hun tror hun er en han kat, der er i hvertfald ingen andre katte der kommer ind i vores have eller i nærheden af vores matrikel)

Anmeld Citér

13. december 2020

Naha

Anonym skriver:

Hun er steriliseret.

Hun vil sagtens kunne få læ i udebygninger, men uden varme og det synes vi er synd

Jeg har 2 katte en hunkat på 5 år og en killing på 8 måneder

Killingen, er meget senestiv og kan slet ikke med store forandringer, da han havde boet hos os i 1,5 månede flyttede vi i hus. Han strintede også i det rum hvor kattebakken var. Hen blev kastreret da han var 4 måneder gammel (ca 2 uger før vi flyttede ind i huset) 

Vi blev så trætte af det, at vi satte ham ud i vores havestuen, hvor der er kattelem med chip, så han selv kan komme ind og ud. 

Det fungerede mega godt, men lidt så snart han kom ind tissede han der hvor bakke havde stået. 

Så i en lang periode kom han slet ikke indenfor, vi snakkede med ham idé i udestue det er først her i slut november ham er begyndt at komme ind igen, og nu oplever vi ikke han tisser inden for, vi holder så os øje med ham  

Nogen gange tænker jeg katte lige skal lære at tisse udenfor og vænne sig til det, inden de helt stopper med det indenfor  

Anmeld Citér

13. december 2020

Anonym

Jeg er enig med de andre at det nok er stress pga lugten fra tidligere katte. Jeg havde selv 2 katte, og så kom en tilløbene hankat et forår. Vi forsøgte at finde ham et hjem mens han hen over sommeren boede i vores drivhus, men i efteråret gav vi op og besluttede at han var vores, og han fik lov at komme ind. Fik ham steriliseret netop for at undgå strint. Men ikke nok med at han markerede, vores 2 neutraliserede hunkatte gik også i gang - simpelthen fordi de ikke brød sig om ham i huset - tænkte ellers de havde haft hele sommeren til at vænne sig til ham. Men nogle katte er bare nervøse af sind. 

Jeg er nok der hvor jeg ikke tror det nogensinde ændrer sig for jer, og jeg synes BESTEMT det er meget synd at den nu reelt skal bo ude, synes ikke det er et liv man kan byde et dyr - i hvert fald ikke når det er vant til bedre. Så mit bud ville være at få den aflivet - det er det mest fair overfor katten. I kan evt betale for at få dyrlægen hjem til jer, så slipper katten for en ubehagelig køretur som det sidste i livet.

Anmeld Citér

13. december 2020

Janet1989

Til dyrlægen med jer. Lyder som et problem for dem, men muligvis er hun stresset over de nye omgivelser . Er også svært for katte at blive rykket så mange gange 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.