Nogen der ved noget om katte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
14 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en kat og har haft hende i mange år.

Jeg fik hende da jeg boede i lejlighed, da jeg havde haft hende i et par måneder fik jeg endnu en kat. (Indekatte)

Så flyttede jeg og begge katte var nu urenlige (eller de strittede/markerede i et enkelt rum i den nye lejlighed (det rum de havde kattetoilet i). -den ene kat blev kørt over i løbet af den tid vi boede der

Så flyttede vi igen og min nuværende kat var stadig urenlige (strintede) (der boede en kat før os der hvor vi flyttede ind og tidligere ejer havde efterladt den så den kom stadig forbi i starten - vores kat kunne ikke lide den). Vores kat bor nu i vores skur (opvarmet) og kan løbe ud og ind som hun har lyst, stadig enormt kælen og tillidsfuld). (Ingen uheld i skur og bruger ikke kattebakke)

Nu skal vi flytte til foråret hvor der ikke er et opvarmet skur hun kan være i. Vi vil enormt gerne have hende ind (og ud) og hun får også chancen, men der har boet en med mange katte før os, så jeg frygter at hun markerer igen.

Har I nogle gode råd ? - hvad gør vi?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2020

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg fik hende da jeg boede i lejlighed, da jeg havde haft hende i et par måneder fik jeg endnu en kat. (Indekatte)

Så flyttede jeg og begge katte var nu urenlige (eller de strittede/markerede i et enkelt rum i den nye lejlighed (det rum de havde kattetoilet i). -den ene kat blev kørt over i løbet af den tid vi boede der

Så flyttede vi igen og min nuværende kat var stadig urenlige (strintede) (der boede en kat før os der hvor vi flyttede ind og tidligere ejer havde efterladt den så den kom stadig forbi i starten - vores kat kunne ikke lide den). Vores kat bor nu i vores skur (opvarmet) og kan løbe ud og ind som hun har lyst, stadig enormt kælen og tillidsfuld). (Ingen uheld i skur og bruger ikke kattebakke)

Nu skal vi flytte til foråret hvor der ikke er et opvarmet skur hun kan være i. Vi vil enormt gerne have hende ind (og ud) og hun får også chancen, men der har boet en med mange katte før os, så jeg frygter at hun markerer igen.

Er hun steriliseret?

Anmeld Citér

12. december 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Er hun strereliseret??

Hvis ikke er det et forsøg. 

Vi har en på 13 år der gør det i stor stil hun er kun udekat. Hvor hun kan sove i stald m.m det kærestens kat så den er åbenbart fredet. Hvis det havde været min var den givet til en gård eller aflivet. 

Hvis man ikke har et sted de kan gå ind og sove ja så giver det vist lidt sig selv. 

Jeg ville aldrig have en kat der havde den dunne opførsel. En dyrlæge sagde engang inde i 3 måneder kunne også få dem til at stoppe og han ville ikke beholde en kat der blev ved. 

Anmeld Citér

12. december 2020

Tin

Profilbillede for Tin
årgang84 skriver:

Er hun strereliseret??

Vi har en på 13 år der gør det i stor stil hun er kun udekat. Hvor hun kan sove i stald m.m det kærestens kat så den er åbenbart fredet. Hvis det havde været min var den givet til en gård eller aflivet. 

Hvis man ikke har et sted de kan gå ind og sove ja så giver det vist lidt sig selv. 

Jeg ville aldrig have en kat der havde den dunne opførsel. En dyrlæge sagde engang inde i 3 måneder kunne også få dem til at stoppe og han ville ikke beholde en kat der blev ved. 

Altså har man dyr, må man jo tage ansvar for dem. Synes det lyder lidt voldsomt,  at få den aflivet, bare fordi den har et adfærdsmæssigt problem.

Det kan jo tænkes det er noget urin infektion og det kan jo også godt hurtig klares, uden man behøves at tale om aflivning. I mine øre er det ihvertfald lige voldsomt nok....

Anmeld Citér

12. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Sterilisation som de andre også skriver, hvis ikke det er gjort.

Jeg kan varmt anbefale at bruge Feliway difuser(eller hvad den hedder) det kan nemlig være tegn på stress, hvilket ikke er unormalt ved flytning. 
Dernæst(hvis ikke I i forvejen gør det) hold hende inde i hvert fald 14 dage inden I introducerer hende til det nye udeområde. 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Er hun strereliseret??

Hun er steriliseret.

Hun vil sagtens kunne få læ i udebygninger, men uden varme og det synes vi er synd

Anmeld Citér

12. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Synes at det lyder lidt som stress.. Men det er også rigtig mange gange, I er flyttet med hende.. Det er ikke alle katte, der kan tåle det.. 

Så hvis I har planer om/risiko for at skulle flytte mere efter den her gang, så synes jeg faktisk, at I skal finde et nyt og stabilt hjem til hende allerede nu.. Siger det ikke for at være ond, men det lyder virkelig som enten stress eller sygdom.. Så få hende tjekket ved dyrlægen, og fejler hun ikke noget, så skal hun altså ikke flyttes mere rundt 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Synes at det lyder lidt som stress.. Men det er også rigtig mange gange, I er flyttet med hende.. Det er ikke alle katte, der kan tåle det.. 

Så hvis I har planer om/risiko for at skulle flytte mere efter den her gang, så synes jeg faktisk, at I skal finde et nyt og stabilt hjem til hende allerede nu.. Siger det ikke for at være ond, men det lyder virkelig som enten stress eller sygdom.. Så få hende tjekket ved dyrlægen, og fejler hun ikke noget, så skal hun altså ikke flyttes mere rundt 

Hun er over 10 år, så synes ikke det er så mange gange og det var allerede efter første gang jeg flyttede og vi har boet nuværende sted i 6 år, men nu har vi købt hus, så det er selvfølgelig permanent 

Anmeld Citér

12. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hun er over 10 år, så synes ikke det er så mange gange og det var allerede efter første gang jeg flyttede og vi har boet nuværende sted i 6 år, men nu har vi købt hus, så det er selvfølgelig permanent 

Men hvis hun er en kat, der ikke har kunne tåle det, så er det måske den adfærd, hun bare har nu.. Som sagt nogle katte kan ikke tåle en flytning.. Men få hende tjekket ved dyrlægen, for det kan også sagtens være urinvejsinfektion, og er det dét, så kommer hun til at lide en smertefuld død, hvis det ikke bliver afhjulpet 

Anmeld Citér

12. december 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men hvis hun er en kat, der ikke har kunne tåle det, så er det måske den adfærd, hun bare har nu.. Som sagt nogle katte kan ikke tåle en flytning.. Men få hende tjekket ved dyrlægen, for det kan også sagtens være urinvejsinfektion, og er det dét, så kommer hun til at lide en smertefuld død, hvis det ikke bliver afhjulpet 

Det tror jeg ikke det er for så har hun haft det i 8 år  og hun gør det som sagt ikke i skuret, det er tydelig afmærkning i huset , nok pga den gamle kat, som nok ikke har været i skuret, så det giver jo mening og hun er en meget dominerende kat hvis hun møder andre katte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.