Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg lærte efter nogle år at det som giver mig migræne er mangel på søvn. 
Min kollega er det et bestemt lysskær der giver hende det. 
Så måske prøve at finde kilden til det og prøv at minimere det. 
Jeg tænker at I selvfølgelig har fået tjekket øjnene. 

Øjnene er tjekket , ad 2 omgange . Nogle år tilbage og igen nu her . Både syn / samsyn og der er ikke noget at komme efter . Hans fodstilling er tjekket , han er tjekket af kiropraktor . Så der er ikke noget at “ komme efter “ 

han har fast sengetid men ind imellem svært ved at falde i søvn . Har ikke lige styr på anbefalet timer i den alder men det kan selvfølgelig tjekkes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Øjnene er tjekket , ad 2 omgange . Nogle år tilbage og igen nu her . Både syn / samsyn og der er ikke noget at komme efter . Hans fodstilling er tjekket , han er tjekket af kiropraktor . Så der er ikke noget at “ komme efter “ 

han har fast sengetid men ind imellem svært ved at falde i søvn . Har ikke lige styr på anbefalet timer i den alder men det kan selvfølgelig tjekkes

Og holder han samme rytme i weekenden? For mange (børn og voksne) er den store forskel på hverdag og weekend et reelt problem - altså hvis man fx først går i seng kl 01 fredag og lørdag. Efter 5 timer med GTA. 

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym

Min migræne tigger er bl.a. kraftige lugte, f.eks. benzin, skarp parfume, cigaretrygning. Derudover så kan hverken jeg eller mine børn tåle light produkter, det udløser hovedpine/migræne hos os alle. Jeg kan f.wks. ikke tåle at spise salatdressing med light produkter. Mine børn tåler små mængder light, jeg tåler det slet ikke. 

Og så er det med regelmæssig søvn og mad vigtigt for mig. Hvis jeg sover længe eller springer et måltid over, kan det også udløse migræne.

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min migræne tigger er bl.a. kraftige lugte, f.eks. benzin, skarp parfume, cigaretrygning. Derudover så kan hverken jeg eller mine børn tåle light produkter, det udløser hovedpine/migræne hos os alle. Jeg kan f.wks. ikke tåle at spise salatdressing med light produkter. Mine børn tåler små mængder light, jeg tåler det slet ikke. 

Og så er det med regelmæssig søvn og mad vigtigt for mig. Hvis jeg sover længe eller springer et måltid over, kan det også udløse migræne.

Tak for svar . Var slet ikke klar over så meget kan påvirke . Jeg har endnu mere fokus på mad , drikkelse , sengetider osv må se om det får en effekt 

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Siddestilling på stol og tjek madras i sengen om den er for blød/hård i forhold til hans vægt..

og ja helt klart tandlægetjek, jeg har selv haft at jeg begyndte at få migræne anfald og det viste sig at en fyldning var lidt for høj.. det havde taget ca 1 år før reaktionen kom på det og nu vil det tage ca. 1 år førend isninger forsvinder helt og jeg vil kunne være øm de næste 6 måneder når jeg tygge hårde ting...

en af bivirkninger ved næsespray og diverse smertestillende remedier er faktisk forværring af hovedpinen...

måske få tjekket bihulerne på ny?

ting der trigger min søn på 9 til at få migræne:

overbelastet af indtryk i skolen- f.eks. dage med meget larm kan vi godt forvente reaktion dagen efter...

for meget sukker i maden- når vi en sjælden gang giver "frihed under ansvar" med slik og dessert og han får spist for meget i løbet af dagen..

mangel på vand- der er dage hvor han kun har drukket halvdelen af sin drikkedunk fra 8-16...

hvis din søn får vitaminpiller så tjek hvor meget d-vitamin der er i.. overdosering af d-vitamin giver migræne og diarré..

ting der trigger min migræne:

for meget mørk chokolade- faktisk er det nok med 4 små stykker af den på 85% til at jeg efter en times tid kan mærke både migræne og optræk til anfald af urinsyregigten..

hvis vi spiser oksekød tre dage i træk- ikke store bøffer men f.eks. lasagne og kødsovs..

mangel på vand- jeg er så dårlig til at huske at få væske i løbet af dagen..

hvis jeg tager vitaminpiller hver dag får jeg det også.. så jeg tager hver anden dag...

Må jeg spørge hvor ofte I bliver ramt af hovedpine / migræne ?

Anmeld Citér

9. december 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor ofte I bliver ramt af hovedpine / migræne ?

Nok en gang om måneden for sønnen og jeg har det on/off i perioder med en gang om ugen eller hver tredje måned...

lige nu har jeg dog hormon migræne pga p-piller.. jeg skal steriliseres men der er lidt ventetid for at undgå at man fortryder...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.