Dreng på 2 taler ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2020

Anonym trådstarter

Skizofreni

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vores søn snakkede heller ikke ret meget i den alder, og vi begyndte da også at blive lidt bekymrede. Der var dog ikke nogen snak om, at det ville være nødvendig med hjælp eller tilknytning af talepædagog. 

Da vi tog sutten fra ham, da han var 2 år og 8 måneder, skete der et eller andet, og han snakkede i en lang periode næste uafbrudt derefter. Jeg tror dog ikke, at det var sutten, der bremsede ham, da han næsten ikke brugte den i dagplejen. Den blev brugt mere herhjemme, men han havde den ikke konstant i munden.

Anmeld Citér

26. november 2020

fehår

Min datter snakkede også først sent. Da hun var 2 år og 2 måneder, ville dagplejemor have hendes sprog testet, fordi hun var bekymret. Hun mente bestemt, der var noget galt. Kommunen sagde dog nej, fordi det var for tidligt. 

En måned eller to efter begyndte det for alvor at få fart på. Lige pludselig gik det hurtigt, og hun snakkede mere og mere. Da hun startede i børnehave, blev hun helt rutinemæssigt sprogtestet (gør alle børn her i kommunen ved 3 år). Hun scorede helt i top på alle parametre og er altså sprogligt forude nu. 

Det behøver ikke være noget skidt. Det kan sagtens nå at vende. Det er godt at være opmærksom, men han er ikke så stor endnu.  

Anmeld Citér

27. november 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Skizofreni

Ok - det kan genetisk hænge sammen med autisme 

Anmeld Citér

28. november 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Ok - det kan genetisk hænge sammen med autisme 

Det vidste jeg ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.