Min søn talte heller ikke i den alder, andet end få ord, men han forstod ALT og alle beskeder osv.
Hvis man sagde "kan du sige" brandmand" sagde han "NEJ" ÅH GUD jeg troede der var alt muligt i vejen med ham.. Men han var vellidt i dagpleje og senere børnehave og begyndte bare først at tale da han var 3,5 år. Jeg var nok ved 4 forskellige ørelæger, da han havde haft væske flere gange og mellemørebetændelse, men de ville ikke give dræn.
Da han så blev Ca 3,5 begyndte han virkelig at tale, men med en masse udtale fejl da han jo aldrig har øvet sig i pludder pladder sprog og vuggestue sprog.
Vi fik ikke noget ud af den kommunale talepædagog, så vi betalte os til et forløb med ham ved en privat talepædagog da han blev 4, en ny ørelæge lagde ENDELIG dræn, og klippede tungebånd da det åbenbart os var lidt for stramt. På 6 måneder lærte han at tale flydende og der er ikke et eneste ord der driller ham mere. Han er bare blevet så meget gladere fordi der ikke er nogen mere der siger "hvad?" når han siger noget.
Jeg vidste der ikke var andet galt med ham end sproget og udtale, men klart jeg har været bekymret alligevel. Han var bare typen der nægtede at sige noget som ingen kunne forstå..
Han er super fremmelig i dag, klog, en god ven osv.
Jeg er pædagog så jeg vidste også lidt om hvordan det skulle tackles osv.
Anmeld
Citér