Nu spørger du, hvad vi andre ville gøre, og jeg er 100% enig med din mand omkring din mors bil. Mine børn får ikke lov til at køre i en så lille bil. Uanset hvor god en bilist du er, kan du ikke sikre dig mod, at en anden knap så god bilist kører op bag i dag, og der skal ikke ret meget fart på fra den anden bil, før bagenden på en mikrobil er krøllet helt ind til bagsædet, hvor børnene sidder.
Jeg har desværre selv prøvet, at en Yaris kørte op bag i vores Renault Clio, og det gav en pæn stor krølle. Havde det været en Spark, var bagsædet blevet ramt, så jeg holder mig langt væk fra de små æsker, og mine børn får ganske enkelt ikke lov til at køre med nogen, som er kørende i de små biler.
Jeg ville dog også hive fat i nakken på min mand og finde ud af, om vi reelt var en familie. Fint nok at bilen er hans, men den der holdning med, at hans egne børn nærmest ikke må blive kørt i den og nøglerne tages som en straf er da utroligt nedværdigende, og så min mand mig som værende under ham, så var det farvel. Her er vi ligeværdige i familien, så jeg håber da godt nok, at din mand er en god mand og far på alle andre områder.
Min mand havde for øvrigt også bil, da vi fandt sammen, og det har aldrig været et problem, at jeg lånte den medmindre han selvfølgelig skulle bruge den på arbejde. Alle senere biler har vi købt sammen.
Anmeld
Citér