Anonym skriver:
min kæreste og jeg har tre børn i alderen 0 til 8 år.
vi har en bil. Eller det er hans.
Han bruger den også 2-3-4 gange om ugen på job, det er forskelligt. Vi bruger den hvis vi skal noget og jeg låner den hvis jeg skal noget.
det er jo hans bil. Og han skælder mig altid ud hvis jeg har kørt i den Faktisk. Han mener jeg sviner den til, ødelægger den, ikke passer på den osv. også hvis en af børnene har slæbt ngoet med ind på motterne. Hvis den lille har sat skoene på sædet. Eller hvis vores hund fælder på sæderne (som nok mest er min hund. Han vil ikke have noget med den at gøre selvom han var med til at sige go for det da jeg købte hende for 5 år siden.)
jeg prøver virkelig at passe på den bil hver gang. Børnene må ikke spise i bilen for far fordi de “sviner”.
nogle gange når han har været meget sur har han taget nøglerne.
Det er en fin Toyota stationcar.
nå men min mor har så købt ny bil i dag. Hun havde før en Chevrolet Spark. Og hun vil måske give mig den gamle lille bil så jeg har noget at køre i. Dels fordi den er super billig og så kan jeg komme rundt uden at skulle spørge om jeg må låne kærestens bil.
min kæreste vil ikke lade mig køre i den bil med vores 3 børn fordi hvis vi kørte galt ville ingen overleve pga den er gammel og så lille og ikke super sikker.
vi har familie en time i bil fra hvor vi bor nu. Og jeg vil gerne køre dertil men det ville han ikke tillade i en Chevrolet spark.
jeg kan sagtens køre bil og køre ganske fint.
jeg ved da det er mere sikkert i en stor stationcar men det har jeg ikke råd til. Og nu får jeg nærmest den lille bil foræret i gave.
hvad ville du gøre ? Hvis min mor vil give mig den? Tage i mod bilen. Køre i den en time til familie med tre børn osv.. hvad er jeres holdning? Skal jeg sige nej fordi den ik er sikker hvis der skete et uheld?
har brug for jeres meninger.
billede fra Google af bilen dog i en anden farve.
Jeg synes da der er helt andre problemer end en skide “usikker” bil...
I har været sammen i 8 år og så er det kun HANS bil!? Hvordan kan det hænge sammen?
Jeg kan slet ikke forstå at man efter så mange og fælles børn, skal dele ting op. Og du næsten skal tigge om at låne bilen og så samtidig være dødnervøs for at den ikke er i den stand din mand ønsker.
I bliver da nødt til at få talt sammen. Hvis han holder på at det absolut er HANS bil, så skal han da overhovedet ikke blande sig i hvilken bil du har mulighed for at have. Jeg går ud fra at den bil din mor vil forære dig(sødt af hende!) er synes og dermed sikker nok.
Du må ikke lade ham bestemme over dig på den måde og lade ham behandle dig som et barn. Tage nøglerne!
Det er sådan en “straf” man gør overfor børn ikke voksne. Tager slikket indtil de har spist deres aftensmad!
Jeg synes det lyder helt vildt! Jeg håber virkelig at I ellers har det godt, for det her synes jeg ikke lyder holdbart og ligeværdigt i et forhold.
Og hvordan tænker han at du kan besøge din familie en time væk fra jeres bopæl hvis du ikke må låne hans bil eller køre i din mors gamle bil?
Anmeld
Citér