Bodeling af barnets ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Noget helt andet. Og det kan godt være det bliver taget ilde op, men jeg tænker egentlig også lidt at de møbler er et meget lille offer at gøre i forhold til det offer din eks må bringe ifb med bruddet. Han giver afkald på 11 ud af 14 dage med sit barn. Du skal købe lidt nye møbler. Det går nok lige... 

Og jeg siger det overhovedet ikke fordi det er en dårlig løsning i har valgt, slet ikke, men bare for at sætte tingene lidt i perspektiv.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2020

Baby.mamma

Tingene følger barnet/bopælen

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Da I gik fra hinanden, hvordan klarede I bodeling af barnets ting? Vores barn er knap 1.5 år, og jeg fraflytter huset og får barnets bopæl. Barnet skal være hos far hver 2. lø.-sø. og den uge hvor det er min weekend, har han vores barn om onsdagen.

Vi er lidt uenige omkring tingene. Han mener at seng, reol osv. skal blive hos ham, fordi det allerede passer til hendes i forvejen værelse. Jeg derimod mener at tingene følger barnet - ergo at tingene skal være hos mig. Det giver i min verden ingen mening, at jeg skal ud og købe nyt af alt når barnet er størstedelen hos mig. I øvrigt er det også jeg som har købt alle tingene (det er så en anden side af sagen). Havde jeg råd til det, ville jeg bare sige “pyt” og købe nyt af det hele til det nye sted, men jeg er på Dagpenge og har desværre ikke råd til at købe et helt nyt værelse.

Helt praktisk, går i retten, følger Barnets ting, barnet  

Jeg tog alt med, han prøvede igennem retten at få alle tingene udleveret, men hans advokat fik man stoppet, da han ikke ville få noget ud af det 

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Du har ret. Men føler mig lidt snydt når jeg har købt alle tingene fra nyt. Hele værelset! Og at jeg så er nødsaget til at gå ud og købe brugte ting til det sted, hvor hun vil opholde sig allermest 

Jeg forstår dig udemærket, jeg ville tage konflikten.

Kan godt være flere skriver det er sundt for faren osv, og at det ikke er kampen værd. Men helt ærligt så skal der to til tango, det er jo en grund til man går fra ham.. jeg havde taget kampen om de ting som høre til mit barn. 

Nu kender folk ikke min historie med mit barns far, men jeg har haft mine grunde til at tage mange kampe.

Anmeld Citér

5. november 2020

LSS

Anonym skriver:

Kan godt være flere skriver det er sundt for faren osv, og at det ikke er kampen værd. Men helt ærligt så skal der to til tango, det er jo en grund til man går fra ham.. jeg havde taget kampen om de ting som høre til mit barn. 

Nu kender folk ikke min historie med mit barns far, men jeg har haft mine grunde til at tage mange kampe.

Dit barn? Det er vel også farens barn.  Synes det er en mærkelig mentalitet “mig mig mig” og “mit mit mit”. Tænk da lidt børnene også. Hvorfor skal de have fjernet ALT fra deres far bare fordi mor mener hun ejer det hele. Hvad med de gaver du har givet igennem tiden, mad du har købt og givet. Kræver du også penge for det fordi “jeg betalte” 

Anmeld Citér

5. november 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det er ikke kun dit barn. Det er ligeså meget fars barn. Barnet bliver revet ud af vante omgivelser og skal på samvær hos far. Det mest rigtige er vel for pokker der er nogle af barnets genkendelige ting hos far og ikke kun hos mor. 

lad være at lade break ups gå udover barnet. Det er barnet det er offeret i sidste ende 

Anmeld Citér

5. november 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Helt retfærdigt, så synes jeg I burde dele tingene. En af jer skal ud og købe nye ting, det er kun fair at I deles om den udgift. Så del legetøj og tøj lige over og se om I kan blive enige om møblerne. Så en får sengen og reol og en anden puslebord og kommode eller hvad I nu har. 

Vil han ikke deles om tingene, hvilket jeg synes er det mest retfærdige, så ville jeg for samarbejdets skyld sluge den kamel. I skal nok få masser af ting at diskuterer hen af vejen, den her er ikke en af de vigtige at tage

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

Men hvem gavner konflikten?? Det er hverfald ikke barnet! 
og er sikker på at barnet heller vil sove i en brugt seng end at have forældre der ikke kan tale sammen! 
og husk det hedder vores barn ikke mit 

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

Da min eks og jeg flyttede fra hinanden, blev børnenes ting hos mig. Han forlangte intet. Dog tilbød jeg at betale/give et bidrag til nogle af de vigtigste ting til børnene. Bl.a. senge og højstole. Jeg fandt noget brugt og foreslog min eks at betale for det, hvis han ville have det, ellers måtte han selv finde ud af det. 

Jeg har ikke skulle tage nogen konflikt da min eksmand egentlig bare synes at jeg kunne beholde alt. Jeg valgte dog alligevel at pakke service m.m. til ham. 
Jeg boede 3 måneder i vores fælles bolig, indtil købsaftale gik igennem til nyt hus til børnene og mig. Her erfarede jeg bare at jeg rigtig gerne ville have nyt. Både for min egen skyld og børnenes. At vi startede et nyt kapitel. 

Men havde min eksmand insisteret på at vi skulle dele inventar ligeligt, så havde jeg altså bare delt. Der kommer så mange andre konflikter og den her med børnenes værelser er småting i min verden. Særligt fordi brugtmarkedet er så super fint og man bare kan få så meget kaster i hovedet for ingen penge. 

Anmeld Citér

6. november 2020

Anonym

LSS skriver:

Dit barn? Det er vel også farens barn.  Synes det er en mærkelig mentalitet “mig mig mig” og “mit mit mit”. Tænk da lidt børnene også. Hvorfor skal de have fjernet ALT fra deres far bare fordi mor mener hun ejer det hele. Hvad med de gaver du har givet igennem tiden, mad du har købt og givet. Kræver du også penge for det fordi “jeg betalte” 

Jeg skrev at folk ikke kender min historie, og derfor dømmer man.

Alle der kender den, selv familie retshuset har støttet mig hele vejen igennem. 

Jeg anbefaler kun ud fra egen erfaring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.