Bodeling af barnets ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.789 visninger
25 svar
124 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2020

Anonym trådstarter

Da I gik fra hinanden, hvordan klarede I bodeling af barnets ting? Vores barn er knap 1.5 år, og jeg fraflytter huset og får barnets bopæl. Barnet skal være hos far hver 2. lø.-sø. og den uge hvor det er min weekend, har han vores barn om onsdagen.

Vi er lidt uenige omkring tingene. Han mener at seng, reol osv. skal blive hos ham, fordi det allerede passer til hendes i forvejen værelse. Jeg derimod mener at tingene følger barnet - ergo at tingene skal være hos mig. Det giver i min verden ingen mening, at jeg skal ud og købe nyt af alt når barnet er størstedelen hos mig. I øvrigt er det også jeg som har købt alle tingene (det er så en anden side af sagen). Havde jeg råd til det, ville jeg bare sige “pyt” og købe nyt af det hele til det nye sted, men jeg er på Dagpenge og har desværre ikke råd til at købe et helt nyt værelse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2020

Anonym

Det ville for mig ikke være en kamp jeg ville orke at tage! - selv om jeg synes det lyder småligt af ham.?

Jeg ville lade møblerne stå og så købe brugt og billigt og så evt ønske det i julegave som der ikke lige var penge til. 
I skal samarbejde i rigtig mange år og jeg ville ikke gå ind i en konflikt over nogle møbler.

Anmeld Citér

2. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Da I gik fra hinanden, hvordan klarede I bodeling af barnets ting? Vores barn er knap 1.5 år, og jeg fraflytter huset og får barnets bopæl. Barnet skal være hos far hver 2. lø.-sø. og den uge hvor det er min weekend, har han vores barn om onsdagen.

Vi er lidt uenige omkring tingene. Han mener at seng, reol osv. skal blive hos ham, fordi det allerede passer til hendes i forvejen værelse. Jeg derimod mener at tingene følger barnet - ergo at tingene skal være hos mig. Det giver i min verden ingen mening, at jeg skal ud og købe nyt af alt når barnet er størstedelen hos mig. I øvrigt er det også jeg som har købt alle tingene (det er så en anden side af sagen). Havde jeg råd til det, ville jeg bare sige “pyt” og købe nyt af det hele til det nye sted, men jeg er på Dagpenge og har desværre ikke råd til at købe et helt nyt værelse.

Her blev jeg boende sammen med barnet og far flyttede . Tingene blev hos mig . De fleste dele havde jeg også købt så om jeg var fraflyttet eller ej , var tingene røget med . 

Anmeld Citér

2. november 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville ikke skabe konflikt over det. Og altså, han skal jo også bruge et værelse når han var weekend samvær. Så... 

Jeg ville nok forsøge at dele tingene så ingen skal ud og købe alt, men der heller ikke er en der ingen udgifter har. Så du fx tager reol og puslebord med og han beholder seng og kommode eller hvad der nu er på det værelse  

Man kunne også appellere til at han så kunne betale eks 2 af de større ting til værelset hos dig, så i er fri for at skulle flytte ting frem og tilbage. Gerne brugte ting så det ikke er en stor udgift naturligvis.

Men ja. Jeg ville virkelig ikke gøre et stort nummer ud af det og hvis jeg kunne fornemme en modstand ville jeg ret hurtigt lukke den.

Den blå avis, Facebook markedsplads, lokale køb/salg grupper, er guld hver og du kan få rigtig mange gode ting til næsten ingen penge. Der findes også hjælpe grupper hvor folk giver ting væk gratis. Det har jeg selv gjort flere gange fordi jeg ikke orker salg �� 

Anmeld Citér

2. november 2020

LSS

Du får bopælen og dermed børnebidrag. Jeg ville ikke gide den kamp, så jeg ville bare købe noget nyt eller brugt. Der fåes mange fine brugte ting til fornuftige penge. 

Anmeld Citér

2. november 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg ville ikke skabe konflikt over det. Og altså, han skal jo også bruge et værelse når han var weekend samvær. Så... 

Jeg ville nok forsøge at dele tingene så ingen skal ud og købe alt, men der heller ikke er en der ingen udgifter har. Så du fx tager reol og puslebord med og han beholder seng og kommode eller hvad der nu er på det værelse  

Man kunne også appellere til at han så kunne betale eks 2 af de større ting til værelset hos dig, så i er fri for at skulle flytte ting frem og tilbage. Gerne brugte ting så det ikke er en stor udgift naturligvis.

Men ja. Jeg ville virkelig ikke gøre et stort nummer ud af det og hvis jeg kunne fornemme en modstand ville jeg ret hurtigt lukke den.

Den blå avis, Facebook markedsplads, lokale køb/salg grupper, er guld hver og du kan få rigtig mange gode ting til næsten ingen penge. Der findes også hjælpe grupper hvor folk giver ting væk gratis. Det har jeg selv gjort flere gange fordi jeg ikke orker salg �� 

Du har ret. Men føler mig lidt snydt når jeg har købt alle tingene fra nyt. Hele værelset! Og at jeg så er nødsaget til at gå ud og købe brugte ting til det sted, hvor hun vil opholde sig allermest 

Anmeld Citér

2. november 2020

LSS

Anonym skriver:

Du har ret. Men føler mig lidt snydt når jeg har købt alle tingene fra nyt. Hele værelset! Og at jeg så er nødsaget til at gå ud og købe brugte ting til det sted, hvor hun vil opholde sig allermest 

Du får det til at lyde som om brugte ting ikke er “gode nok”? Man kan få super fine brugte ting som fremstår som ny. 

Anmeld Citér

2. november 2020

AnoMor

Det er ikke en konflikt jeg gad at tage op. Ja du har købt alle tingene til værelset. Men så har far garanteret købt en hel masse andre ting du har haft glæde af. 

du får lige knap 7000 kr hver 3. Måned som enlig forsørger. Så du har rig mulighed for at gå ud og købe. Derudover er brugt ofte ligeså godt som helt nyt. Så du kan spare en masse penge på det. Plus det er snart jul. Så kan du ønske dig en masse nyt til værelset der også. 

Anmeld Citér

2. november 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er jo svært at vurdere rimeligheden, når vi ikke kender jeres økonomiske forhistorie. Du betalte møblerne med dine penge - deltes I ligeligt om huslejen, institution, andre faste udgifter, fx, eller lagde han det største bidrag her? Brugte du en mindre formue på indretning af børneværelset - penge, som han havde foretrukket, du bidrog til faste udgifter med? Eller er han en nærigrøv, som lod dig stå med en masse fællesudgifter? Og så er der jeres økonomiske situation fremover - kan han sagtens få det til at løbe rundt, når du flytter, eller vil han reelt stå og mangle penge fx til møbler til hendes værelse? 

Jeg synes, det er en del af et større billede - ikke kun et spørgsmål om netop de møbler. Og hvis du kan undgå en konflikt ved selv at købe nyt (brugt), så ville jeg vælge det, slå en streg i sandet og begynde “fra scratch”. 

Anmeld Citér

2. november 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men sådan er der jo så meget. Jeg havde købt stort set alt hvad der var i vores fælles hjem fordi jeg gik på arbejde og tjente penge mens han var under uddannelse.  Men selvfølgelig fik han da masser af ting og møbler med sig da han flyttede.. Sådan er et parforhold. Mit er dit og dit er mit. Også når man går fra hinanden. Så skal man ikke pludselig sætte gule mærker på hvad man har købt fra hvilken konto, når det var købt oprindeligt til FÆLLES brug. 

Man skal ikke glemme hvordan det har været, bare fordi forholdet ikke holder mere. Så bliver det noget småligt noget. Og det gavner ingen  

Og lur mig om ikke du får stykket et fint værelse sammen alligevel jeres barn er jo heller ikke så gammel, så du kan da ønske ting og nips til værelset til jul fra jer begge  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.