Syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Da jeg fik lavet lægeerklæring skulle jeg selv oplyse lægen om hvilken dag der var min første sygdomsdag pga graviditet. Arbejdspladsen kan først få refusion fra den dag. Og jeg får hver måned brev fra udbetaling Danmark om hvilke dage der er bedt om refusion - og har så 14 dage til at gøre indsigelser hvis det min arbejdsplads har oplyst ikke passer.
Men øv hvor er det træls at du har haft bøvl med det. Man har jo ikke altid overskud til at bakse med sådan noget når man er sygemeldt.

Gælder det også hvis man eksempelvis har nogle små dage om ugen eller hver anden uge ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

MEF

Anonym skriver:

Gælder det også hvis man eksempelvis har nogle små dage om ugen eller hver anden uge ? 

Ja så er det en deltidssygemelding. Jeg mener at huske det er på samme måde. 

Må jeg spørge hvorfor du skal sygemeldes? 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Jeg holder ferie frem til 8 november, er mekaniker og døjer med kvalme “søsyge” følelse hele tiden, håber dog jeg kan komme tilbage men ville bare høre hvordan det forgår hvis jeg ender ud i det. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Men jeg havde 3 dage i sidste uge syg, og nu min ferie startet frem til 8 november, så krydser før det går bedre der, skal dog også have lagt en anden arbejdes plan med min chef, men det en anden snak  

må snakke med min læge om det næste uge hvis det skulle forsætte 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

så hvis du eksempelvis havde en forkælelse så noteret dit arbejde også som graviditet syge ? 

Ja hvis jeg var nødt til at blive hjemme...

jeg mistede eksempelvis stemmen (igen pga kollega der gik på job syg) i det meste af december..

ikke fedt at måtte skrive en sms om at jeg ikke kunne og ej heller måtte snakke de næste 2 uger...

2 dage efter jeg kom retur til job kom der besked fra Udbetaling DK at de havde søgt refusion for det...

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MEF skriver:

Da jeg fik lavet lægeerklæring skulle jeg selv oplyse lægen om hvilken dag der var min første sygdomsdag pga graviditet. Arbejdspladsen kan først få refusion fra den dag. Og jeg får hver måned brev fra udbetaling Danmark om hvilke dage der er bedt om refusion - og har så 14 dage til at gøre indsigelser hvis det min arbejdsplads har oplyst ikke passer.
Men øv hvor er det træls at du har haft bøvl med det. Man har jo ikke altid overskud til at bakse med sådan noget når man er sygemeldt.

Nej lige præcis...

det værste var da de 4!!! gange søgte om samme periode til trods for at jeg snakkede med både dem og udbetaling Dk om at det IKKE var pga graviditet...

endte med at Udbetaling DK ringede og gav dem skideballe for at de prøvede at snyde systemet og ja ikke den fedeste stemning at komme på job til...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.