Syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
15 svar
6 synes godt om
26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg har fuldt med i de oplag omkring sygemelding der har været de sidste par dage. 

hvordan fungere det når man skal sygemeldes ? Bliver man hjemme indtil arbejdet Beder om en erklæring eller hvordan ? 

her tænker jeg i forhold til graviditets gener 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

MEF

Hvis du er syg (eller har graviditets gener der gør du ikke kan arbejde), melder du dig syg på dit arbejde. Evt efter aftale med din egen læge.

Efter 14 dages sygemelding kan din arbejdsgiver bede om refusion ved udbetaling Danmark som så sender dig besked i e-boks og Beder dig bestille tid ved din egen læge så du kan få lavet en lægeerklæring på at det er reelt at du ikke kan arbejde og hvor i også skal tale om mulighederne/vurdering ift om du kan nøjes med deltids sygemelding. Det har man oftest en måned til at få ordnet. Og så er der ikke mere i det. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Hvis du er syg (eller har graviditets gener der gør du ikke kan arbejde), melder du dig syg på dit arbejde. Evt efter aftale med din egen læge.

Efter 14 dages sygemelding kan din arbejdsgiver bede om refusion ved udbetaling Danmark som så sender dig besked i e-boks og Beder dig bestille tid ved din egen læge så du kan få lavet en lægeerklæring på at det er reelt at du ikke kan arbejde og hvor i også skal tale om mulighederne/vurdering ift om du kan nøjes med deltids sygemelding. Det har man oftest en måned til at få ordnet. Og så er der ikke mere i det. 

Okey på den måde. 

er det i disse tider måske meget nemt for den gravide at melde sig syg/meldt hvis der er det mindste. 

Super duper for dem som virkelig har behov for det. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

MEF

Anonym skriver:

Okey på den måde. 

er det i disse tider måske meget nemt for den gravide at melde sig syg/meldt hvis der er det mindste. 

Super duper for dem som virkelig har behov for det. 

Nej jeg tror ikke det er nemmere eller sværere end det altid har været. Jeg har prøvet det 2 gange pga bækkenløsning. Forstå gang for en del år siden og der var proceduren det samme. Men det kræver altså at der er fagligt belæg for sygemeldingen og at man i første omgang udforsker muligheden for deltids sygemelding eller aflastning ift arbejdsopgaver.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har de to gange jeg har været gravid og haft graviditetsgener først ringet til lægen forud for sygemeldingen. Nu arbejder jeg også først om eftermiddagen, så jeg har altid haft tid til at ringe  til lægen før arbejdet. 
Ellers ville jeg sygemelde mig om morgenen og ringe med det samme til lægen og få en snak. Det kan være lægen anbefaler deltidssygemelding i fx 14 dage for at se om det gør en forskel. Eller andre løsninger afhængigt af hvad det er om. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg har de to gange jeg har været gravid og haft graviditetsgener først ringet til lægen forud for sygemeldingen. Nu arbejder jeg også først om eftermiddagen, så jeg har altid haft tid til at ringe  til lægen før arbejdet. 
Ellers ville jeg sygemelde mig om morgenen og ringe med det samme til lægen og få en snak. Det kan være lægen anbefaler deltidssygemelding i fx 14 dage for at se om det gør en forskel. Eller andre løsninger afhængigt af hvad det er om. 

Nu jeg sygemeldt på 3 dagen uden om min læge, tænker ikke kontakte ham endnu, håber det går bedre snart 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Nu jeg sygemeldt på 3 dagen uden om min læge, tænker ikke kontakte ham endnu, håber det går bedre snart 

Hvorfor ikke kontakte lægen?

hvis arbejdet senere skulle gøre brok, eller give forkerte informationer til Udbetaling Danmark for at prøve at høste mere refusion end berretiget så har du noget hos lægen der kan hjælpe dig med at holde din ryg fri...

behøver ikke være en konsultation, men bare det at det er noteret at du den og den dag ringede og fortalte at du var syg pga graviditet kan hjælpe dig meget senere hvis der skulle opstå problemer..

mvh hende der netop var lykkelig for at ALT var dokumenteret hos læge/lægevagt da arbejdet pludselig syntes at ALT sygdom måtte være pga graviditeten...

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hvis arbejdet senere skulle gøre brok, eller give forkerte informationer til Udbetaling Danmark for at prøve at høste mere refusion end berretiget så har du noget hos lægen der kan hjælpe dig med at holde din ryg fri...

behøver ikke være en konsultation, men bare det at det er noteret at du den og den dag ringede og fortalte at du var syg pga graviditet kan hjælpe dig meget senere hvis der skulle opstå problemer..

mvh hende der netop var lykkelig for at ALT var dokumenteret hos læge/lægevagt da arbejdet pludselig syntes at ALT sygdom måtte være pga graviditeten...

Jeg skal til læge næste uge, der vil jeg tage den med ham 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

så hvis du eksempelvis havde en forkælelse så noteret dit arbejde også som graviditet syge ? 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

MEF

Wampires skriver:

Da jeg fik lavet lægeerklæring skulle jeg selv oplyse lægen om hvilken dag der var min første sygdomsdag pga graviditet. Arbejdspladsen kan først få refusion fra den dag. Og jeg får hver måned brev fra udbetaling Danmark om hvilke dage der er bedt om refusion - og har så 14 dage til at gøre indsigelser hvis det min arbejdsplads har oplyst ikke passer.
Men øv hvor er det træls at du har haft bøvl med det. Man har jo ikke altid overskud til at bakse med sådan noget når man er sygemeldt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.