Valg i usa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
30 svar
8 synes godt om
25. oktober 2020

Sprit25

Jeg er røv røv træt af corona. Så lad os tage lidt andet 

Hvem tror I vinder den 3 november i USA? Og hvorfor? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

Naha

Sprit25 skriver:

Jeg er røv røv træt af corona. Så lad os tage lidt andet 

Hvem tror I vinder den 3 november i USA? Og hvorfor? 

Trump. 

Uanset hvem der bliver valgt har jeg hørt der er risiko for borgerkrig der over 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sprit25

Naha skriver:

Trump. 

Uanset hvem der bliver valgt har jeg hørt der er risiko for borgerkrig der over 

Hæren er hvertfald standby. 

Jeg tror også han tager fire år mere

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Panther

Profilbillede for Panther

Biden.. 

indtil BLM og Corona havde jeg sat alle penge på Trump, men nu er der lille tvivl hos mig om, at det trods alt bliver Biden.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er sjældent jeg offentligt udtaler mig politisk, men gør lige en enkelt undtagelse, i dag.

Jeg bryder mig på ingen måde om den siddene præcident. Jeg syntes han er usympatisk, farlig for landet og i virkeligheden også resten af verden. Jeg har opgivet at følge hans debatter, da han ik formår at sætte mere end et par enkelt ord sammen, i en sætning, og samtidig ik har lært at "vente på sin tur, til taletid"

Jeg bryder mig heller ik, om valg nr 2. Men tænker dog, at sku han blive valgt, er der alligevel en rimelig chance for at det blir en anden som kommer til at sidde det meste af perioden ud, hvis han går hen og dør, før de 4 år er udløbet. 

Ka slet ik forstå, at der ik er en øvre grænse for, hvor gammel man må være, når man stiller op, til sådan et job. 

Lige så vel, som jeg ik ka forstå at der ik er en nedre grænse. 

Har altid haft en drøm, om at besøge landet, men har fuldstændig opgivet det, så længe, de køre den stil, der er lige nu. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

AnoMor

StineW79 skriver:

Det er sjældent jeg offentligt udtaler mig politisk, men gør lige en enkelt undtagelse, i dag.

Jeg bryder mig på ingen måde om den siddene præcident. Jeg syntes han er usympatisk, farlig for landet og i virkeligheden også resten af verden. Jeg har opgivet at følge hans debatter, da han ik formår at sætte mere end et par enkelt ord sammen, i en sætning, og samtidig ik har lært at "vente på sin tur, til taletid"

Jeg bryder mig heller ik, om valg nr 2. Men tænker dog, at sku han blive valgt, er der alligevel en rimelig chance for at det blir en anden som kommer til at sidde det meste af perioden ud, hvis han går hen og dør, før de 4 år er udløbet. 

Ka slet ik forstå, at der ik er en øvre grænse for, hvor gammel man må være, når man stiller op, til sådan et job. 

Lige så vel, som jeg ik ka forstå at der ik er en nedre grænse. 

Har altid haft en drøm, om at besøge landet, men har fuldstændig opgivet det, så længe, de køre den stil, der er lige nu. Vh Stine 

Der er en nedre grænse. Du skal være fyldt 35 år for at stille op til præsident. Vi har om det i skolen for tiden  

udover det er jeg enig i alt hvad du skriver. En tilføjelse herfra er dog at jeg på en måde håber på trump. Men udelukkende fordi man så kan være sikker på at han aldrig får magten igen. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Biden. 

Selvom meningsmålingerne altid undervurderer højrefløjen, så tror jeg Biden vinder denne gang. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Sprit25

AnoMor skriver:

Der er en nedre grænse. Du skal være fyldt 35 år for at stille op til præsident. Vi har om det i skolen for tiden  

udover det er jeg enig i alt hvad du skriver. En tilføjelse herfra er dog at jeg på en måde håber på trump. Men udelukkende fordi man så kan være sikker på at han aldrig får magten igen. 

Hvis han taber stiller han ikke op igen  egoet er for stort. 

Jeg håber på Biden. Men synes han er for gammel

Anmeld Citér

26. oktober 2020

AnoMor

Sprit25 skriver:

Hvis han taber stiller han ikke op igen  egoet er for stort. 

Jeg håber på Biden. Men synes han er for gammel

Jeg håber du har ret. Men netop også fordi han ego er så stort er jeg bange for at han godt kunne finde på at stille op igen selvom han taber. Han er simpelthen for magtliderlig. 

og jeg er helt enig i at Biden er for gammel. Politisk håber jeg også på ham. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg synes, det er meget svært at forudsige. Sidste gang var meningsmålingerne sikre på, at det blev Hillary, men tog fejl. Denne gang peger målingerne på Biden, men spørgsmålet er, om man kan regne med dem den her gang. Jeg tror dog, at det kan give en positiv effekt for Biden, at Obama har kastet sig ind i valgkampen for ham.

Jeg er ikke vild med nogen af kandidaterne, da Trump efter min mening er decideret uegnet til at lede noget, men Biden har voldsomt alderen imod sig. Biden har dog umiddelbart en god vicepræsident, der kan tage over, hvis han ikke kan sidde valgperioden ud, men han klarer i hvert fald næppe at tage to x 4 år som præsident. Af to onder ville jeg selv stemme på Biden.

Jeg frygter ikke en borgerkrig derovre. Der er de sædvanlige våbentosser i de sydlige stater, der godt kan lide at stille sig frem på tv med deres våben, men de har været der altid. Trump har Nationalgarden på stand by, men det er ikke til at stoppe en borgerkrig men i stedet for at slå urolighederne ned i forbindelse med BLM protesterne. 

Hvis corona tillader det, skal jeg til USA om et år og frygter ikke, at der til den tid hverken er borgerkrig eller uroligheder. Så vidt jeg ved, er plyndringerne og ildspåsættelserne i forbindelse med BLM protesterne også aftaget, men der kan sagtens ske noget, så de tager til igen. Jeg rejser mest til NYC, og der der som regel meget fredeligt, og nu er Trump også rejst fra byen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.