Anonym skriver:
Tusind tak for at dele din erfaring. Jeg har taget kontakt med kommunen og de vil først sygemelde mig og derefter skal vi holde et møde om hvad der skal ske. Højest sandsynligt noget job prøvning af en art. Men nu er jeg indenfor og har fået en sagsbehandler.
Jeg går på et studie pt, og skal sygemeldes fra dette.. Jeg tænker det er en start.
Det lyder som det helt rigtige at begynde med en sygemelding. Sygedagpengeperioden er på 22 uger, men den kan forlænges under visse betingelser, og det tænker jeg, den ville kunne i dit tilfælde, da du jo ikke bare lige bliver rask.
Ressourceforløbet vil jo så kun komme på tale, hvis de på et tidspunkt vælger at stoppe sygedagpengene, uden at du er blevet afklaret til evt. fleksjob.
Økonmisk er det også bedre at være på sygedagpenge.
Jeg blev sygemeldt fra mit daværende job, men kom med det samme i arbejdsprøvning i en anden afdeling på samme arbejdsplads, så jeg fik stadig løn, og så fik arbejdsgiveren refusion svarende til sygedagpengene.
Jeg håber, du får et godt forløb i jobcentret. Det er altid de grimme historier, der kommer frem i medierne, men heldigvis findes der også mange søde og empatiske sagsbehandlere.
Anmeld
Citér