At søge om fleksjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Tusind tak for at dele din erfaring. Jeg har taget kontakt med kommunen og de vil først sygemelde mig og derefter skal vi holde et møde om hvad der skal ske. Højest sandsynligt noget job prøvning af en art. Men nu er jeg indenfor og har fået en sagsbehandler.

Jeg går på et studie pt, og skal sygemeldes fra dette.. Jeg tænker det er en start.

Det lyder som det helt rigtige at begynde med en sygemelding. Sygedagpengeperioden er på 22 uger, men den kan forlænges under visse betingelser, og det tænker jeg, den ville kunne i dit tilfælde, da du jo ikke bare lige bliver rask. 

Ressourceforløbet vil jo så kun komme på tale, hvis de på et tidspunkt vælger at stoppe sygedagpengene, uden at du er blevet afklaret til evt. fleksjob.

Økonmisk er det også bedre at være på sygedagpenge. 

Jeg blev sygemeldt fra mit daværende job, men kom med det samme i arbejdsprøvning i en anden afdeling på samme arbejdsplads, så jeg fik stadig løn, og så fik arbejdsgiveren refusion svarende til sygedagpengene. 

Jeg håber, du får et godt forløb i jobcentret. Det er altid de grimme historier, der kommer frem i medierne, men heldigvis findes der også mange søde og empatiske sagsbehandlere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Tommelise skriver:

Det lyder som det helt rigtige at begynde med en sygemelding. Sygedagpengeperioden er på 22 uger, men den kan forlænges under visse betingelser, og det tænker jeg, den ville kunne i dit tilfælde, da du jo ikke bare lige bliver rask. 

Ressourceforløbet vil jo så kun komme på tale, hvis de på et tidspunkt vælger at stoppe sygedagpengene, uden at du er blevet afklaret til evt. fleksjob.

Økonmisk er det også bedre at være på sygedagpenge. 

Jeg blev sygemeldt fra mit daværende job, men kom med det samme i arbejdsprøvning i en anden afdeling på samme arbejdsplads, så jeg fik stadig løn, og så fik arbejdsgiveren refusion svarende til sygedagpengene. 

Jeg håber, du får et godt forløb i jobcentret. Det er altid de grimme historier, der kommer frem i medierne, men heldigvis findes der også mange søde og empatiske sagsbehandlere.

Lige til din sidste kommentar (bare for at berolige TS).. Jeg har været på KH i sammenlagt 5 år, og jeg har KUN haft søde og empatiske sagsbehandlere.. Selvom de sagsbehandlere med et dårligt ry, har jeg kun oplevet som værende søde og forstående 

Anmeld Citér

6. november 2020

Tommelise

Unicorn1 skriver:

Lige til din sidste kommentar (bare for at berolige TS).. Jeg har været på KH i sammenlagt 5 år, og jeg har KUN haft søde og empatiske sagsbehandlere.. Selvom de sagsbehandlere med et dårligt ry, har jeg kun oplevet som værende søde og forstående 

Jeg har også selv haft et godt forløb. Er faktisk også i "jobcenterregi" lige nu, da jeg er ledig. Jeg har en rigtig dygtig og sympatisk jobkonsulent og en sød sagsbehandler - eller jobcoach, som hendes titel er. De har haft fuld forståelse for en - snart overstået - sygemelding. Og lytter meget til mine egne ønsker i forhold til et job. 

Og som du skriver, så kan man sagtens have det godt med sagsbehandlere, som ellers har et dårligt ry. Det kommer også i høj grad an på kemien. 

Anmeld Citér

6. november 2020

Tommelise

Unicorn1 skriver:

Og - jeg kan godt se, at min sidste kommentar kunne forskrække TS - det var bestemt ikke meningen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.