At søge om fleksjob

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
13 svar
4 synes godt om
24. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hej jeg er skizofren, jeg ville høre om der er andre der er fleksjobbere?

Jeg ved ikke hvad mine muligheder er for at blive fleksjobber med min diagnose. Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke kan klare at arbejde på almindelige vilkår som andre mennesker.

Nogle herinde der har erfaring med at søge fleksjob og kan fortælle mig lidt mere om dette?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Sscm

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvad mine muligheder er for at blive fleksjobber med min diagnose. Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke kan klare at arbejde på almindelige vilkår som andre mennesker.

Nogle herinde der har erfaring med at søge fleksjob og kan fortælle mig lidt mere om dette?

Hej

Det er meget svært at svare på, faktisk umuligt....man visiteres ikke fleksjob grundet diagnose men ud fra hvilke ressourcer og arbejdsevne man besidder....

Det er som oftes en længere proces, tværfagligt vurdering, indsatser.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

MorTil3+

Anonym skriver:

Jeg har fleksjob, men det er jo ikke noget man bare kan søge. Man skal godkendes til det af kommunen og i mit tilfælde har det taget 10 år, fra jeg blev sygemeldt til jeg fik det godkendt. Men det er da noget du skal snakke med din sagsbehandler om.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Ja, det har jeg også hørt, at det er en længere process. Jeg ved godt at ens arbejdsevne skal være varigt nedsat og det er min også. Jeg kender ikke navnet på min sagsbehandler da jeg aldrig har haft nogen form for kontakt med kommunen før. Skal jeg gå ned på jobcentret eller hvordan gør man, hvis man ønsker at komme i kontakt med dem angående fleksjob?

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sscm

Anonym skriver:

Ja, det har jeg også hørt, at det er en længere process. Jeg ved godt at ens arbejdsevne skal være varigt nedsat og det er min også. Jeg kender ikke navnet på min sagsbehandler da jeg aldrig har haft nogen form for kontakt med kommunen før. Skal jeg gå ned på jobcentret eller hvordan gør man, hvis man ønsker at komme i kontakt med dem angående fleksjob?

Du kontakter jobcentret og forklare dem din situation - du får først en sagsbehandler i jobcenter regi såfremt du har en sag der.....

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Du kontakter jobcentret og forklare dem din situation - du får først en sagsbehandler i jobcenter regi såfremt du har en sag der.....

Okay, men inde på min kommunes hjemmeside står der at der kun er personlig betjening i jobcentret hvis man har en aftale med en sagsbehandler.  Det tolker jeg som at man ikke bare kan komme der ned, men det burde da være muligt at dukke op uanmeldt?

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Sscm

Anonym skriver:

Okay, men inde på min kommunes hjemmeside står der at der kun er personlig betjening i jobcentret hvis man har en aftale med en sagsbehandler.  Det tolker jeg som at man ikke bare kan komme der ned, men det burde da være muligt at dukke op uanmeldt?

Du skal kontakte dit lokale jobcenter telefonisk for at få en aftale......du kan ikke komme uanmeldt grundet covid og smitterisiko....

Du ringer og forklare dem din sag, og så vil du få en tid om ikke andet ved en der kan råd-og vejlede dig 

Anmeld Citér

5. november 2020

Tommelise

Jeg er fleksjobber.

Fra ordet "fleksjob" blev nævnt første gang, til jeg blev visiteret til det, gik der to år, så det gik forholdsvis hurtigt.

Som andre skriver, så skal du henvende dig til jobcentret. Jeg synes, du skal tale med sagsbehandleren om muligheden for at komme i et ressourceforløb. Det kan vare fra 1-5 år. Du skal forvente at komme i flere arbejdsprøvninger.

Jeg er visiteret før reformen i 2013, så dengang var der ikke noget, der hed ressourceforløb. Kravene var dog også dengang, at man skulle have en væsentligt og varigt nedsat arbejdsevne. 

Jeg kender to personer med skizofreni, som begge er fleksjobbere.

Rigtig meget held og lykke med det. 

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg er fleksjobber.

Fra ordet "fleksjob" blev nævnt første gang, til jeg blev visiteret til det, gik der to år, så det gik forholdsvis hurtigt.

Som andre skriver, så skal du henvende dig til jobcentret. Jeg synes, du skal tale med sagsbehandleren om muligheden for at komme i et ressourceforløb. Det kan vare fra 1-5 år. Du skal forvente at komme i flere arbejdsprøvninger.

Jeg er visiteret før reformen i 2013, så dengang var der ikke noget, der hed ressourceforløb. Kravene var dog også dengang, at man skulle have en væsentligt og varigt nedsat arbejdsevne. 

Jeg kender to personer med skizofreni, som begge er fleksjobbere.

Rigtig meget held og lykke med det. 

Tusind tak for at dele din erfaring. Jeg har taget kontakt med kommunen og de vil først sygemelde mig og derefter skal vi holde et møde om hvad der skal ske. Højest sandsynligt noget job prøvning af en art. Men nu er jeg indenfor og har fået en sagsbehandler.

Jeg går på et studie pt, og skal sygemeldes fra dette.. Jeg tænker det er en start.

Anmeld Citér

5. november 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Tusind tak for at dele din erfaring. Jeg har taget kontakt med kommunen og de vil først sygemelde mig og derefter skal vi holde et møde om hvad der skal ske. Højest sandsynligt noget job prøvning af en art. Men nu er jeg indenfor og har fået en sagsbehandler.

Jeg går på et studie pt, og skal sygemeldes fra dette.. Jeg tænker det er en start.

Håber det bedste for dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.