Erfaring Springfinger og binyrebarkhormon?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

869 visninger
11 svar
1 synes godt om
29. september 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er der nogen som har erfaring med behandling af binyrebarkhormon, ved springfinger?

Har igennem det sidste års tid haft bøvl med et par finger på venstre hånd. Var ved lægen som ville henstille til operation, hvilket jeg takkede nej til, fordi det tidsmæssigt passede dårligt ind. 

Siden er det self ik blevet bedre, og har så været ved en anden læge, som ik mente det var en springfinger, men noget andet. Hun syntes jeg sku snakke med min normale læge omkring behandling med binyrebarkhormon, hvilket jeg så har gjort. 

Han mener stadig det er springfinger, men at det "sagtens" kan forsøges behandlet med binyrebarkhormon, men at der kun er Ca 30-40 procent chance for at det virker.

Så hva er jeres erfaring omkring binyrebarkhormon og en evt operation?

I tilfælde af operation, vil jeg som minimum sku være sygemeldt 14 dage, da jeg arbejder med personlig pleje osv. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har ikke prøvet det i en finger men i anklen og med fint resultat.

Det var nemt at få lagt og har ingen problemer haft.

Anmeld Citér

29. september 2020

StineW79

Meyer skriver:

Jeg har ikke prøvet det i en finger men i anklen og med fint resultat.

Det var nemt at få lagt og har ingen problemer haft.

Hva havde du gjort ved anklen?

Altså var det samme "problem" i din ankel, som hvis det havde været Springfinger?

Forsvandt det helt? Vh Stine 

Anmeld Citér

29. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg havde problem med senen i anklen.

Anmeld Citér

29. september 2020

Hck

Profilbillede for Hck
StineW79 skriver:

Er der nogen som har erfaring med behandling af binyrebarkhormon, ved springfinger?

Har igennem det sidste års tid haft bøvl med et par finger på venstre hånd. Var ved lægen som ville henstille til operation, hvilket jeg takkede nej til, fordi det tidsmæssigt passede dårligt ind. 

Siden er det self ik blevet bedre, og har så været ved en anden læge, som ik mente det var en springfinger, men noget andet. Hun syntes jeg sku snakke med min normale læge omkring behandling med binyrebarkhormon, hvilket jeg så har gjort. 

Han mener stadig det er springfinger, men at det "sagtens" kan forsøges behandlet med binyrebarkhormon, men at der kun er Ca 30-40 procent chance for at det virker.

I tilfælde af operation, vil jeg som minimum sku være sygemeldt 14 dage, da jeg arbejder med personlig pleje osv. Vh Stine 

Kan ikke give nogle råd ang binyrebarkhormon, men har fået operationen, og jeg har ikke mærket noget til det siden , så for mig har det været det rigtige

Anmeld Citér

29. september 2020

StineW79

Hck skriver:

Kan ikke give nogle råd ang binyrebarkhormon, men har fået operationen, og jeg har ikke mærket noget til det siden , så for mig har det været det rigtige

Dejligt at høre!

Hvor længe var du sygemeldt? Vh Stine 

Anmeld Citér

30. september 2020

StineW79

Andre med erfaring med Springfinger? Vh Stine 

Anmeld Citér

30. september 2020

Liland

Profilbillede for Liland
StineW79 skriver:

Jeg har 3 springfingre på venstre hånd og har været igennem binyrebark behandlinger, den første hjalp en smule, men efter kort tid var jeg tilbage ved det gamle, de næste 2 behandlinger var uden nogen form for effekt. Jeg kan ikke få min læge til at henstille mig til operation, da han mener at jeg er for ung (36 år) 

Anmeld Citér

30. september 2020

Liland

Profilbillede for Liland

Jeg har 3 springfingre på venstre hånd og har været igennem 3 binyrebark behandlinger, den første hjalp en smule, men efter kort tid var jeg tilbage ved det gamle, de næste 2 behandlinger var uden nogen form for effekt. Jeg kan ikke få min læge til at henstille mig til operation, da han mener at jeg er for ung (36 år) 

Anmeld Citér

30. september 2020

StineW79

Liland skriver:

Jeg har 3 springfingre på venstre hånd og har været igennem 3 binyrebark behandlinger, den første hjalp en smule, men efter kort tid var jeg tilbage ved det gamle, de næste 2 behandlinger var uden nogen form for effekt. Jeg kan ikke få min læge til at henstille mig til operation, da han mener at jeg er for ung (36 år) 

Ej øv, hvor træls!

Hvad mener han alder, har med noget at gøre? Evt kontakt en anden læge, for det gir da ingen mening! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.