Juleaften ikke den 24

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Septemberbarn2018 skriver:

Vi har indtil for et par år siden holdt hver andet år med mine forældre + min søster + mine svigerforældre og hver andet år med mine svigerforældre + min mands søster og hendes kæreste.

Jeg har et ret anstrengt forhold til min svigerfar (særligt efter han et år meddelte, da der ikke var flere gaver til ham og svigermor, at så kunne de lige så godt tage hjem, og det gjorde de! Jeg og min familie var målløse!), så for et par år siden meldte jeg (bakket op af min mand) ud, at vi ikke vil holde jul med dem hvert år, så nu kører vi hver andet år med min familie og hver andet år med min mands familie. Den familie, vi ikke holder jul med, holder vi i stedet lillejuleaften med. Hos mine svigerforældre får børnene lidt gaver lillejuleaften, men der bliver ikke holdt en ekstra juleaften.

Jeg har også en bror, men ham har vi ikke holdt jul med i omkring 7 år, da de også vil holde jul derhjemme, ligesom vi vil - og det er jo ikke helt nemt at få til at gå op 

Vores dilemma ligger i at jeg har et rigtigt godt forhold til min lillebror og vores børn elsker at tilbringe højtider med ham. 

Derfor overvejer vi at fejre 2 dage, så de forsat kan være sammen.

Mine svigerforældre har meget forskellige juletraditioner og vi har forsøgt at holde det sammen en gang hvilket var en total fiasko derfor er det ikke en mulighed. 

Men tak for dit input 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2020

Mort3

Hejsa, 

Vi herhjemme er en familie på 6, 2 voksne og 4 børn. Vi har din, min og vores børn. Min mand kommer fra en stor familie (de er 5 søskende med tilhørende mænd koner og børn mor, mors kæreste og far) og jeg har mor og far og søster med mand og barn. 

Vi holder jul med lige dem, som vi lyster. Der er ingen faster traditioner og jeg synes at vi som familie kan have lyst og overksud til forskellige ting år efter år. 

Nogle gange er det 2 og i træk hos svigermor, så kan det være 5 år i træk hos mine forældre og så kan vi finde på at holde bare os herhjemme

Det har aldrig skabt problemer, og hvis nogen blev sure, så ville jeg egentlig også være ligeglad  Vi vil som familie heller aldrig rynke på næsen af vores andre familiers julevalg

Bliver så trist, når jeg hører/læser, hvor store problemer julen kan skabe

Anmeld Citér

22. september 2020

Skouboe

I min verden er julen hygge og samvær med dem vi holder af, og det er for mig vigtigere end datoen. Vi har i en del år holdt juleaften flere gange, pga. diverse delebørn og det er helt fint med mig. 

Min svigermor går fx nu meget op i, at man kun åbner gaver juleaften, så man udveksler gaverne inden og så bliver de åbnet juleaften. Jeg foretrækker at se folk åbne de gaver jeg har købt til dem, det for mig federe end hvad jeg selv får, istedet for at gaven bare bliver 'en i stakken' juleaften.

Traditioner er fine, men når de ender med at skygge for samvær og hygge, så har de taget overhånd. Blæs på dem, og gør det, der gør jer glade 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.