Juleaften ikke den 24

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

925 visninger
12 svar
14 synes godt om
20. september 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Er her nogle som ikke fejrer jul den 24 men en anden dag?

Vi er nået dertil hvor julen er ved at få til at hænge sammen. Før har vi været på skift ved min og mandens familie. 

Nu har min lillebror også stiftet familie og de kommer til at køre hvert 3 år, hvilket vil betyde at der går flere år før vi kommer til at holde jul med ham. 

Samtidig er der på min mands side kun os og hans søster. (to familie medlem er døde i år) Hvilket vil betyde at der hver andet år kun er hans forældre alene. 

Mu taler vi om i min familie at holde jul den 23 eller 25 så vi alle kan være sammen. 

Og vi så hvert år kan være der for svigerforældrene den 24.

Hvad gør i andre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2020

Rockertand

Vi er nået dertil hvor julen er ved at få til at hænge sammen. Før har vi været på skift ved min og mandens familie. 

Nu har min lillebror også stiftet familie og de kommer til at køre hvert 3 år, hvilket vil betyde at der går flere år før vi kommer til at holde jul med ham. 

Samtidig er der på min mands side kun os og hans søster. (to familie medlem er døde i år) Hvilket vil betyde at der hver andet år kun er hans forældre alene. 

Mu taler vi om i min familie at holde jul den 23 eller 25 så vi alle kan være sammen. 

Hvad gør i andre? 

Vi holder altid jul med mine forældre. Min familie er meget lille, og min mands forældre samler deres kæmpe familie 2. juledag, så ingen af os føler, at vi går glip af noget.

Anmeld Citér

20. september 2020

Mamacita til 2 piger

hannetheis skriver:

Hvad gør i andre? 

Jeg er så konservativ, at jeg synes julen er d. 24/12. Slut prut! Vi skiftes hvert andet år med familierne. 
Men, så ser vi den anden familie til julefrokost 2. juledag. Det er jo også at fejre julen, jeg nægter bare at holde to juleaftener.  

Anmeld Citér

20. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
hannetheis skriver:

Hvad gør i andre? 

Kan jeres familier ikke sammen? forældrene altså... 

for tre år siden holdt jeg hos min søster(og svoger), der var vores far, og hans forældre(med vedhæng). 

Men ellers synes ja da det er fint nok at holde den en eller nogle dage før... (min nevø har holdt den 23 og 24 med henholdt far og mor. ) 

Anmeld Citér

20. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi holder jul hvert år.

Min svigerforældre + svoger kommer hvert år.

Hvert anden år kommer mine forældre + mine ene lillebror + kone.

Vi holder aldrig jul med min anden lillebror og hans familie, fordi de også holder jul, og de bor for langt væk fra os i forhold til deres kvægbesætning. 
jeg gad seriøs ikke holde jul flere gange, vi se dem vi ikke ser juleaften til andet juletamtam, så synes ikke vi går glip af noget.

Anmeld Citér

20. september 2020

Birthdaybaby

Mine svigerforældre er alene hvert 3./4. år. De år kommer de bare med hjem til mine forældre. Der er kun en juleaften. 

Anmeld Citér

20. september 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg syntes også kun man holder én juleaften. Da jeg var sammen med min datters far hold vi jul på skift hos hver vores familier. Det år vi ikke var sammen med min familie sås vi som regel 23. Dec til byt af julegaver. Hans familie så vi altid 2. Juledag. Nu er jeg alene så det er ikke noget problem

Anmeld Citér

20. september 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har altid holdt jul med min storebrors familie, et par dage før juleaften, da hans børn var små. 

Nu holder vi i stedet før jul, med enten min svigerfar og hans kone eller min mor, søster og svoger, de år, hvor vi ellers holder jul, ved min svigermor. 

Det fungere upåklagelig og er rigtig dejligt, at få set hele familien. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. september 2020

Janet1989

Efter vi har købt hus , holder vi kun juleaften herhjemme - jeg gider simpelthen ikke ud. Så kan vi selv skabe minderne med vores datter og det bliver ikke så træls med at skulle køre langt frem og tilbage. Alle fra vores familier får tilbuddet om at komme - men de plejer at skiftes lidt 

Anmeld Citér

21. september 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi har indtil for et par år siden holdt hver andet år med mine forældre + min søster + mine svigerforældre og hver andet år med mine svigerforældre + min mands søster og hendes kæreste.

Jeg har et ret anstrengt forhold til min svigerfar (særligt efter han et år meddelte, da der ikke var flere gaver til ham og svigermor, at så kunne de lige så godt tage hjem, og det gjorde de! Jeg og min familie var målløse!), så for et par år siden meldte jeg (bakket op af min mand) ud, at vi ikke vil holde jul med dem hvert år, så nu kører vi hver andet år med min familie og hver andet år med min mands familie. Den familie, vi ikke holder jul med, holder vi i stedet lillejuleaften med. Hos mine svigerforældre får børnene lidt gaver lillejuleaften, men der bliver ikke holdt en ekstra juleaften.

Jeg har også en bror, men ham har vi ikke holdt jul med i omkring 7 år, da de også vil holde jul derhjemme, ligesom vi vil - og det er jo ikke helt nemt at få til at gå op 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.