Nye regler mundbind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2020

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Tror nærmere du skal undersøge hvorfor du ikke har pause, eller kan komme på toilet. 

Det var ikke det mit spørgsmål omhandlede 

selvfølgelig kan jeg gå på toilettet ( jøsses ) men pauser er der ikke , hvis der er kunder ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2020

MorTil3+

Anonym skriver:

selvfølgelig kan jeg gå på toilettet ( jøsses ) men pauser er der ikke , hvis der er kunder ...

Men alternativet er at du bliver smittet, og du skriver selv at du har besværet vejrtrækning. Så må du jo bede om at få lov at gå ud 2 min en gang i mellem så du kan få lidt frisk luft. Jeg har virkelig svært ved at forstå folks brok over mundbind, vil i hellere smittes eller hvorfor alt det brok. 

Anmeld Citér

19. september 2020

LSS

Anonym skriver:

Super, på toilettet kan du så tage det af. Jøsses selv 

Anmeld Citér

19. september 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Min arbejdsplads er “ ramt “ at de nye restriktioner angående mundbind . Hvilken er som det er ,  men kan mærke det alligevel påvirker mig . Jeg ønsker ikke den store debat omkring brugen , men er der retningslinjer for hvor længe det sundhedsmæssigt er sundt, at have masken på ?

jeg har lidt svært ved at overskue de mange timer helt lukket til , jeg har i forvejen besværet vejrtrækning . Og bliver ærligt bekymret om det overhovedet er sundt at gå med mundbind uafbrudt i 6 timer

Der er intet der tyder på at der er negative sundhedsmæssige konsekvenser ved brug af mundbind. Den eneste undtagelse er mennesker med lungesygedom der bruger N-95 masker over en længere periode. Der er intet der tyder på at det er skadeligt for folk med astma eller lignende. 

Vi har brugt mundbind siden Marts på arbejdet og man vænner sig til det. Det kan være ubehageligt i starten, men efterhånden bliver det en naturlig del af at være på arbejde. I sundhedsvæsenet bruger de dem også mange timer i stræk.

(Siger de ikke at folk med vejrtrækningsbesvær kan blive undtaget for kravet? Jeg har ikke fulgt med i DK).

Anmeld Citér

19. september 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Det er ikke sundhedsskadeligt at have masken på. Du skal dog skifte maske i løbet af dagen. Anbefalingen er Max ca 3 timer ad gangen, eller skift når de bliver fugtige. Hvilket de gør når man sveder. 
Det er ikke super rart, man vender sig til det. Få udnyttet de kundefri perioder til at skifte og holde en lille maskepause.

Anmeld Citér

19. september 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Min arbejdsplads er “ ramt “ at de nye restriktioner angående mundbind . Hvilken er som det er ,  men kan mærke det alligevel påvirker mig . Jeg ønsker ikke den store debat omkring brugen , men er der retningslinjer for hvor længe det sundhedsmæssigt er sundt, at have masken på ?

jeg har lidt svært ved at overskue de mange timer helt lukket til , jeg har i forvejen besværet vejrtrækning . Og bliver ærligt bekymret om det overhovedet er sundt at gå med mundbind uafbrudt i 6 timer

Vi sælger mundbind på min arbejdes plads, og i den forbindelse forhørte jeg mig hos leverandøren omkring tiden man må have det på, som fx støvmaske.Der er ingen restriktioner på mundbind. 

Anmeld Citér

19. september 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tak men det besvare desværre ikke mit spørgsmål  der er mundbind til rådighed , jeg har desværre ikke økonomisk mulighed for at købe

Har du spurgt din arbejdsplads om det var muligt at du kunne få et visir i stedet for, da du af forskellige årsager ikke føler dig bekvem med et mundbind ?

Men ja, rent sundhedsmæssigt kan du normaltvis sagtens have et mundbind på mange timer i træk

Anmeld Citér

19. september 2020

Naha

Anonym skriver:

Arbejder som afløser i hjemmeplejen

Vi har gået at vide vi skal skifte mundbindet hver 3 time, før hvis det bliver fugtigt eller vådt.

Også anbefaler vores leder til at tager det af mellem besøgene. 

Så vi har dem på op til til 50 minutter ad gangen  

Anmeld Citér

23. september 2020

Anonym trådstarter

Tak for svar til jer der svarede på mit spørgsmål .  Opslaget er ikke brok over brugen af mundbind men en forespørgsel . Af forskellige årsager virker det uoverskuelig af skulle bære maske . Men sådan er det . 

Anmeld Citér

24. september 2020

Babilooo

Du kan købe et visir til 98 kr - det er jo ikke dyrt, hvis mundbind virkelig er en plage for dig. Jeg kan godt forstå du ikke bryder dig om det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.