Min arbejdsplads er “ ramt “ at de nye restriktioner angående mundbind . Hvilken er som det er , men kan mærke det alligevel påvirker mig . Jeg ønsker ikke den store debat omkring brugen , men er der retningslinjer for hvor længe det sundhedsmæssigt er sundt, at have masken på ?
jeg har lidt svært ved at overskue de mange timer helt lukket til , jeg har i forvejen besværet vejrtrækning . Og bliver ærligt bekymret om det overhovedet er sundt at gå med mundbind uafbrudt i 6 timer
Der er intet der tyder på at der er negative sundhedsmæssige konsekvenser ved brug af mundbind. Den eneste undtagelse er mennesker med lungesygedom der bruger N-95 masker over en længere periode. Der er intet der tyder på at det er skadeligt for folk med astma eller lignende.
Vi har brugt mundbind siden Marts på arbejdet og man vænner sig til det. Det kan være ubehageligt i starten, men efterhånden bliver det en naturlig del af at være på arbejde. I sundhedsvæsenet bruger de dem også mange timer i stræk.
(Siger de ikke at folk med vejrtrækningsbesvær kan blive undtaget for kravet? Jeg har ikke fulgt med i DK).
Anmeld
Citér