Anonym skriver:
Hejsa.
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg elsker min mand og jeg ønsker ikke at gå fra ham. Vi har et dejligt liv, (til trods for at jeg savner noget mere "spænding" - savnet af blive nyforelsket, at føle at jeg bliver bekræftet af en anden mand, osv. Hvilket min mand godt ved). Det skal også siges, at vi har fundet hinanden i en forholdsvis tidlig alder og jeg har ikk rigtig haft nogle forhold før min mand, udover en teenagekæreste...
Nu er jeg begyndt at have nogle følelser for en kollega og tænker på ham en del. Til trods for, at der er en stor del i mig der slet ikk vil. Jeg føler mig ussel overfor min mand, og alligevel er der en del i mig der slet ikk kan lade være med at tænke på kollegaen. Jeg vil egentlig bare gerne kunne bibeholde, at vi kan være gode kollegaer og kan lave sjov osv. på arbejdet.
Men har I nogle gode ideer til hvordan jeg kan komme ud over de følelser og komme videre?
Mange hilsner X
Altså der sker jo ikke noget ved, at du tænker på din kollega og synes han er en dejlig mand. Jeg har selv en kollega, som jeg synes er en rigtig skøn fyr, og som jeg også får sommerfugle i maven over, og danser meget med ved julefrokosten osv. Havde jeg (og han) ikke været i forpligtende forhold med børn, er jeg ret sikker på, der var sket mere.
Men det gør der ikke. For jeg ved, at jeg dybest set vælger min mand og vores liv. Og mine følelser for min kollega bunder i det samme som for dig - spænding, det med, at man kender hinanden så godt i sit parforhold, at det er lidt kedeligt nogle gange osv.
Så jeg tænker, hvis du ikke er i tvivl om, hvad du vil, så kan du da bare hygge dig lidt med tankerne om den der crush. Det ville ikke bekymre mig. Og hvis du bekymrer dig meget, får det også større betydning i dit hoved, og bliver måske vigtigt - selvom det bare var en lille flirt fra starten. Giver det mening?
Min mand ved alt om min crush på arbejdet. Han er helt ok med det, for han ved, vi to er sammen om så meget mere end fysisk tiltrækning og god kemi.
Jeg tror ikke det er mange, der aldrig er lidt vilde med en anden end deres ægtefælle gennem et helt liv.