Hvordan ser en hverdag ud hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. august 2020

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er interesseret i at høre hvordan en hverdag ser ud hos jer - eller måske en uge... 

Hvordan fungerer I som par en dag eller en uge med børn, jobs, madlavning, lektier, madpakker, leg/aktivitet, voksentid, sex m.m.? Jeg mener her helt fra start på dagen, med fx godmorgenkys til godnatkys. 

Vi har 3 børn. Har kendt hinanden i 10 år og vores liv fungerer mega godt. 

Grunden til min nysgerrighed omkring hverdagslivet er, at vores bekendte samt venner, synes vi er et “skørt” par, fordi vi bruger meget tid sammen/på(med) hinanden. 

Men er vi mon bare “skøre?”  Jeg har ikke tænkt mig at ændre det, da vi som skrevet har det godt, men synes det kunne være sjovt at høre hvordan andre gør, som ikke kender os. 

Håber I vil tage jer tid til at svare. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2020

lineog4

Anonym skriver:

Hej 

Jeg er interesseret i at høre hvordan en hverdag ser ud hos jer - eller måske en uge... 

Hvordan fungerer I som par en dag eller en uge med børn, jobs, madlavning, lektier, madpakker, leg/aktivitet, voksentid, sex m.m.? Jeg mener her helt fra start på dagen, med fx godmorgenkys til godnatkys. 

Vi har 3 børn. Har kendt hinanden i 10 år og vores liv fungerer mega godt. 

Grunden til min nysgerrighed omkring hverdagslivet er, at vores bekendte samt venner, synes vi er et “skørt” par, fordi vi bruger meget tid sammen/på(med) hinanden. 

Men er vi mon bare “skøre?”  Jeg har ikke tænkt mig at ændre det, da vi som skrevet har det godt, men synes det kunne være sjovt at høre hvordan andre gør, som ikke kender os. 

Håber I vil tage jer tid til at svare. 

Vores hverdag ikke sådan lige at putte i skema, for vi har begge arbejde som svinger fra uge til uge.

Men vores hverdag er stort set uden ekstra ting for os voksne (går til orkester hver torsdag når jeg når det) udover arbejde - det er børnene og deres forskellige ting som fylder. 

Men en almindelig dag, der står vi op sammen eller det vil sige min skønne mand kommer altid ud af sengen før mig og laver så the og kaffe. Så kommer børnene luntende.

Jeg er som oftest den første der tager på arbejde og sidder gerne på min cykel senest 7.15, mens de andre går ved 7.30 tiden (min datter der skaæ afsted på gymnasiet går senere).

Så står den på arbejde og vi er hjemme alt mellem 15 og 18 - der er desværre for der meste min mand der er tidligst hjemme og det er fordi han følger til fodbold. Så står jeg for maden, fordi jeg nyder at lave mad. By sætter pris på tiden, hvor vi spiser aftensmaden sammen desværre skaæ den ene af drengene i gården to dage om ugen og kan ikke spise med.

Efter aftensmad er der lidt hygge indtil mindstemanden skal inden som den første. Så står det på mor og mellembarnstid, største barnet må også gerne men gider sjældent, hvor vi ser en serie sammen har fx set games  of Thrones. 

Så er min energi snart brugt op og det ender gerne enten i sofaen med lydbog og strikketøj eller i seng med bog. Så den der voksentid forsvinder lige så.stillw jo ældre børnene bliver - hende på 17 går senere i seng end mig, så.... 

Men vi forsøger virkelig at få tid til hinanden i hverdagen, også fordi vores tid i højt grad handler om at snakke og man kan jo sagtens vende verdens situationen  selvom børnene er vågne, og mabbkan sagtens grine og kramme selvon børnene er vågne. 

Anmeld Citér

29. august 2020

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Vores hverdag ikke sådan lige at putte i skema, for vi har begge arbejde som svinger fra uge til uge.

Men vores hverdag er stort set uden ekstra ting for os voksne (går til orkester hver torsdag når jeg når det) udover arbejde - det er børnene og deres forskellige ting som fylder. 

Men en almindelig dag, der står vi op sammen eller det vil sige min skønne mand kommer altid ud af sengen før mig og laver så the og kaffe. Så kommer børnene luntende.

Jeg er som oftest den første der tager på arbejde og sidder gerne på min cykel senest 7.15, mens de andre går ved 7.30 tiden (min datter der skaæ afsted på gymnasiet går senere).

Så står den på arbejde og vi er hjemme alt mellem 15 og 18 - der er desværre for der meste min mand der er tidligst hjemme og det er fordi han følger til fodbold. Så står jeg for maden, fordi jeg nyder at lave mad. By sætter pris på tiden, hvor vi spiser aftensmaden sammen desværre skaæ den ene af drengene i gården to dage om ugen og kan ikke spise med.

Efter aftensmad er der lidt hygge indtil mindstemanden skal inden som den første. Så står det på mor og mellembarnstid, største barnet må også gerne men gider sjældent, hvor vi ser en serie sammen har fx set games  of Thrones. 

Så er min energi snart brugt op og det ender gerne enten i sofaen med lydbog og strikketøj eller i seng med bog. Så den der voksentid forsvinder lige så.stillw jo ældre børnene bliver - hende på 17 går senere i seng end mig, så.... 

Men vi forsøger virkelig at få tid til hinanden i hverdagen, også fordi vores tid i højt grad handler om at snakke og man kan jo sagtens vende verdens situationen  selvom børnene er vågne, og mabbkan sagtens grine og kramme selvon børnene er vågne. 

Nej selvfølgelig kan en uge ikke puttes i en kasse, det kan vores heller ikke. 
Men vi har fx nogle faste “ritualer” med altid at gå i bad sammen om morgenen. Min mand laver madpakker og kaffe. Så kører jeg på job, mens han spiser morgenmad med børnene og sender de store afsted og afleverer den mindste. 

Men tak, der mangler, for mig, noget mere voksentid, ud fra det du beskriver. Men vores den ældste er også “kun” 12 år og kan da også godt mærke at aftenerne ikke kun er for de voksne mere

Anmeld Citér

29. august 2020

lineog4

Anonym skriver:

Nej selvfølgelig kan en uge ikke puttes i en kasse, det kan vores heller ikke. 
Men vi har fx nogle faste “ritualer” med altid at gå i bad sammen om morgenen. Min mand laver madpakker og kaffe. Så kører jeg på job, mens han spiser morgenmad med børnene og sender de store afsted og afleverer den mindste. 

Men tak, der mangler, for mig, noget mere voksentid, ud fra det du beskriver. Men vores den ældste er også “kun” 12 år og kan da også godt mærke at aftenerne ikke kun er for de voksne mere

Vi har nok aldrig skelnet skarpt mellem voksentid og børnetid, for selv om børnene er vogne har vi jo tid til hinanden - alt så ikke seksuelt længere  de dage, hvor manden ikke er til fodbold med mindste sønnen, så er vi sammen i køkkenet mens vi laver mad, vi bliver gerne siddende noget tid efter aftensmaden, hvor vi får talt og talt  osv. Men ja det kunne da være skønt med mere os tid, men sådan er vores liv bare ikke nu, er sikker på det kommer igen når de alle er flyttet og så vil vi savne denne tid 

Helt alene tid har vi når vi ender i sengen halv flade hver aften i hverdagen, weekenderne lidt mere friske. Men den helt alene tid er det jo så ikke, da hende på 17 som oftest stadig er vågen og sådan er det bare. Tilgengæld er de så store, så vi kan gå en tur alene (de får nu altid tilbuddet om at komme med).

Tror vi nyder familietid og jeg bliver gentagende gange nyforelsket når jeg ser min mand som den fantastiske får han er (og det endda efter 28 år sammen, så kan jeg blive kogende varm).

Anmeld Citér

29. august 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Herhjemme er morgenerne også forskellige... nogle dage kører jeg 6.15 og det gør min mand én dag om ugen. De to andre spiser vi altid morgenmad sammen med vores tre børn. 
forskelligt hvornår vi er hjemme - mellem 15-18. 
når vi har spist aftensmad (færdige ca 18.30) hygger vi med børnene - måske smører en madpakker. Kl 19 ca puttes yngste barnet. Ca 19.30 puttes mellemste. 
Først 20.30 puttes ældste, som er 10. 
herefter ser vi gerne serie, eller har sex. 
Vi har sex måske 2 gange om ugen, og andre gange kun 2 gange om måneden. Det er virkelig forskelligt!! Men vi har næsten altid en time eller to sammen om aftenen. 
men, som en anden skriver, forsvinder mere og mere af aftenen.... jeg tænker der må kommer nogle år fra nu hvor man ligesom, lever i et med sine børn!!! Det er jeg spændt på. Hvordan man fx gør med sex - fordi efter kl 22 er jeg virkelig smadret 

Anmeld Citér

29. august 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min mand arbejder skiftende arbejdstider, med oftest to eftermiddagsvagter om dagen. Nogle weekender arbejder, men det er måske hver 3.-4. Weekend. En typisk dag ser sådan ud: 

Mandag: 
Far op 05:30 - kører på arbejde 06, er der 06:30 og træner indtil han møder kl 08. Arbejder til 16: 

ca 06:30/07 vågner børnene, jeg står op med dem og gør dem klar. Afleverer i vuggestue/bh ca 08:30. Jeg henter børnene ca 15, vi går hjem og spiser lidt frugt, leger, forbereder aftensmaden. Ca 16:30 er far hjemme. Han leger med børnene mens jeg laver mad. Vi spiser kl 17:30. 
18:30 går vi op og bader og putter. Kl 19 slukkes lyset. Børnene sover oftest ca 19:30. 
Så ordner vi køkken og laver madpakker, pakker tasker og forbereder evt aftensmad til dagen efter. Ca 20-20:30 er vi færdige og sætter os i sofaen. Her ser vi en serie, har sex, taler om dagen osv. ca 21:30/22 går vi i seng. 

Sådan er det hver dag, far kører tidligt manag, onsdag, fredag for at træne, tirsdag + torsdag kører Han ca 07. Men har tilgengæld fri 15 torsdag ( hjemme 15:30) og fri 14 fredag ( hjemme 14:30). Så er vores ældste til gymnastisk om torsdagen.

Hvis far har eftermiddagsvagter møder han kl 15-23, dvs han laver aftensmad inden han kører afsted så jeg bare skal varme det når jeg har hentet børnene. 

Anmeld Citér

29. august 2020

Missyou

En typisk hverdagsdag hos os er sådan her: 

vi står alle op cirka 6.30 får tøj på, pakker tasker osv. kl 7 skal vi ud af døren. 
Far kører på arbejde, og jeg afleverer ungerne i børnehave og skole cirka 7.10  hvor de så spiser morgenmad. Og så kører jeg i skole. 

har fri 13.30 og henter børnene kl 14.30. Så går vi hjem og leger, er i haven eller lignende. Kl 16.00 er far hjemme... kl 16.30 går vi igang med maden og ungerne ser ofte lidt fjernsyn. Så spiser vi 17.30. Derefter kommer børnene i bad. Så leger de eller ser ipad indtil sengetid kl 19.

derefter smider mig og manden os på sofaen foran Netflix til vi selv går i seng 

Anmeld Citér

30. august 2020

Strain

Vores hverdage ser ens ud, da vi har et barn som har behov for struktur og forudsigelighed. Vi har 3 børn på 7 år, 6 år og 3.5 år og har været gift i snart 20 år.

Vi ligger i sengen til kl 06 (to af ungerne vågner omkring kl 05, men ligger i sengen og hviler til kl 06). Kl 06 står en af os op og hjælper dem med morgenmad og tøj på, den anden ligger til kl 06.30.

06.30-07 skiftes vi til at gå i bad

Kl 07 smører vi madpakker sammen, pakker skoletasker og taske til børnehaven.

kl 07.30 en sætter vasketøj over og en ordner opvasken.

kl 07.40. Min mand og de to store kører til skole og jeg hygger med den mindste, lægger tøj sammen og vander køkkenhaven.

kl 08.15 jeg cykler sammen med den mindste til børnehaven. Han cykler selv, så det tager lidt tid.

kl 08.45- 14 (ca) arbejde.

Alt efter hvad dag på ugen det er, så Skal vi enten have en til psykolog, en til ergo / fys/ ride terapi /tale terapi eller til svømning.

Hjemme kl 14/15- eftermiddagstid med ungerne, lege i haven eller på deres værelser

kl 16.15 kommer min mand hjem, og han leger med ungerne mens jeg går ind og arbejder.

Kl 16.50 starte aftensmad. Vi har hveranden uge hver, med tilhørende madplan og indkøb hver søndag

Kl 17.30 Spise sammen, ungerne tager af bordet mens vi snakker. Den som ikke lavede mad, ordner opvasken med en af ungerne.

kl 18-19, rolige lege, se tv med børnene og jeg plejer at strikke her.

kl 19, ungerne puttes og vi skiftes til at sidde med dem. Når min mand putter, så arbejder jeg her.

kl 20-22, voksentid. Det er her jeg går til træning eller skydning, min mand går også til sine hobbyer her, eller vi ser tv sammen eller snakker.

I weekenden ordner vi praktiske ting i hjemmet, tager på tur med ungerne eller holder flad-ud dage hvor alle er i nattøj hele dagen. 

Anmeld Citér

30. august 2020

Babilooo

Hvad mener du med meget tid på hinanden..?

jeg bliver helt nysgerrig når du siger de synes I er skøre.

Vi er sammen bortset fra når min mand øver i band en gang om ugen... og mæske 2 timers øvning i løbet af ugen. Vi er I huset sammen men vi slider ikke nødvendigvis lårene af hinanden. Han kan sagtens lave havearbejde mens jeg laver mad fx.

Anmeld Citér

30. august 2020

lineog4

Hvad mener du med meget tid på hinanden..?

jeg bliver helt nysgerrig når du siger de synes I er skøre.

Vi er sammen bortset fra når min mand øver i band en gang om ugen... og mæske 2 timers øvning i løbet af ugen. Vi er I huset sammen men vi slider ikke nødvendigvis lårene af hinanden. Han kan sagtens lave havearbejde mens jeg laver mad fx.

Blev jeg også nysgerrig på 

Synes vi er meget sammen (bogen gang jeg da godt det var lidt mindre ). Okay arbejdet tager jo en del af tiden og børnenes utallige fritidsinteresser har frem til nu, hvor de stort selv kan klare at få transporteret sig, tag et en del tid. Men ellers Er der kun mig der sidste år igen startede imorkester torsdag aften efter en lang pause.

Resten af tiden er vi hjemme men laver ikke nødvendigvis noget sammen hele tiden. Vi kan lave egne ting, eller måske spiller vi med et barn, hjælper med opgaver, hjælper med oprydning, taler med eller hvad ved jeg. 

Så er vi sammen både sammen sammen og hver for sig - og så elsker vi familietid.

Men synes nu det er skønt at høre om et der fx prioritere fælles bad om morgenen, når de kan lide det. Eller par der sætter en time af til hygge i sofaen hver aften - synes ikke de er skøre, de gør det bare på en anden måde end os. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.