Ville I anmelde socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Øhh, det er jo kun mig der kan svare på dét?  Men jeg taler ikke om nogen bestemt slags, ville bare høre hvad folk tænker om det helt generelt. 

Det var også dig, jeg hentydede til, selvom det ikke var dig, jeg besvarede  Men helt generelt vil jeg sige, at man kun skal anmelde, hvis man er HELT sikker. Jeg er aldrig selv blevet anmeldt for noget eller begået noget ulovligt, men jeg kunne forestille mig, hvor ubehageligt og måske også ødelæggende, det må være, at blive anmeldt af en anonym eller blive anmeldt for noget, som nogle troede men som ikke passede. Jeg synes bare, nogle af de historier der er beskrevet her virker fuldstændig hul i hovedet... jeg tænker også, der må være en konkret årsag til at du spørger?  Der må da være noget, som gør, at du gerne vil vide, hvad andre tænker om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var også dig, jeg hentydede til, selvom det ikke var dig, jeg besvarede  Men helt generelt vil jeg sige, at man kun skal anmelde, hvis man er HELT sikker. Jeg er aldrig selv blevet anmeldt for noget eller begået noget ulovligt, men jeg kunne forestille mig, hvor ubehageligt og måske også ødelæggende, det må være, at blive anmeldt af en anonym eller blive anmeldt for noget, som nogle troede men som ikke passede. Jeg synes bare, nogle af de historier der er beskrevet her virker fuldstændig hul i hovedet... jeg tænker også, der må være en konkret årsag til at du spørger?  Der må da være noget, som gør, at du gerne vil vide, hvad andre tænker om det?

Ja det er der. Og jeg kan sige, at det ikke handler om noget som er så langt ude som de historier der beskrives her. Er helt enig med dig i at det er helt hul i hovedet 

Anmeld Citér

17. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja det er der. Og jeg kan sige, at det ikke handler om noget som er så langt ude som de historier der beskrives her. Er helt enig med dig i at det er helt hul i hovedet 

Har du lyst til at uddybe en lille smule? Jeg forestiller mig, at du egentlig har en følelse af, hvad du vil gøre, men du er blevet i tvivl og derfor skriver du herinde for lige at finde ud af, om du nu også gør det rigtige ift. hvad andre ville gøre? Er du fx HELT sikker på, at vedkommende har gjort noget? Er det fx familie eller en ven? Vil du være anonym? Er du bange for at komme til at skade vedkommende og måske miste din relation til vedkommende? Vil det sætte dig selv i rigtig dårligt lys? Jeg synes, det kommer an på, hvad der er begået, som fx de langt ude historier herinde eller om man er HELT sikker på, at vedkommende er helt bevidst omkring sine ulovlige handlinger? Jeg ved ikke, om man ville kategorisere sort arbejde som socialt bedrageri, men den kan altså også være svær. Der kan være situationer, hvor man er helt sikker på, at det skal anmeldes og der kan også være situationer, hvor det virkelig er gråzoner...

Anmeld Citér

18. august 2020

Anonym

Jeg blevet meldt til kommunen for socialt bedrageri fordi nogle tror (anonymt) at jeg modtager ydelser pga. jeg ikke har samme adresse som min mand/far til barn. (Endnu) Sagen er bare den jeg ikke modtager en eneste krone fra staten. Det gør mig så ked af det. Jeg har kun fået meddelelse om at de har modtaget en anmeldelse. Endnu intet om at de selvfølgelig har nedlagt den sag. (Hvilket de jo vel gør når jeg intet modtager)..

Anmeld Citér

19. august 2020

Anonym

Jeg gik i gymnasiet med én, der åbent pralede med at han fik udeboende SU, fordi han havde en adresse i en anden opgang, men han sov kun der en gang om ugen, resten af tiden joede han ved sine forældre. Han spiste altid mad hjemme hos dem (andet end hvis han var i byen/på besøg hos nogen) og havde langt de fleste ting der.

Jeg syntes det var skide uretfærdigt og han nassede åbentlyst på systemet og kalde dem for "dumme" fordi det var så nemt at snyde. 

Jeg meldte ham ikke, fordi jeg var bange for konsekvenserne over for mig (ubehagelig type). I dag havde jeg gjort det, men jeg er også blevet en hel del ældre og mere handlekraftig. Man skal være sikker i sin sag synes jeg. Det kan ødelægge ting for andre hvis man tager fejl.

Undtagelsen er hvis det handler om børn. Der må mistanke være nok

Anmeld Citér

21. august 2020

Loa

Unicorn1 skriver:

Jeg har desværre før hørt om en, der blev frataget sin ydelse (kan ikke huske, om det var Flex eller pension), fordi hun havde lagt ud på FB, at hun havde bagt småkager med sine børnebørn .. Så mente det offentlige, at hun var klar til job, for ellers burde hun jo ikke kunne bage 

Nej hvor sindsygt, så kan man jo ikke leve mere, hvis man ikke må NOGET.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.