Ville I anmelde socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
15 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. august 2020

Anonym trådstarter

Hvad er folks tanker herinde om socialt bedrageri? Hvis du selv fik en mistanke, ville du så gå videre med den til myndighederne? Har du nogensinde prøvet at melde nogen for det, og hvad var baggrundshistorien for det i så fald? Ville du kunne gøre det mod nogen du havde en personlig relation til og holdt af? Har du selv prøvet at blive anmeldt for det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hvad er folks tanker herinde om socialt bedrageri? Hvis du selv fik en mistanke, ville du så gå videre med den til myndighederne? Har du nogensinde prøvet at melde nogen for det, og hvad var baggrundshistorien for det i så fald? Ville du kunne gøre det mod nogen du havde en personlig relation til og holdt af? Har du selv prøvet at blive anmeldt for det? 

Hvis jeg kun havde en mistanke ville jeg ikke gøre noget. Hvis jeg derimod var sikker. Så ja så ville jeg anmelde uden at tøve. Også selvom det var en jeg havde en personlig relation til. Men ville sige det til personen først da det måske kan være at personen ikke selv er klar over det er socialt bedrageri. 
Nej er aldrig selv blevet meldt. Men har heller aldrig begået socialt bedrageri på nogen måde. 

Anmeld Citér

15. august 2020

Anonym

Anonym skriver:

Mistanke så nej. Hvis jeg ved det, så måske.

Men jeg ville aldrig melde en som jeg holdt af, men hvis det irreterede mig, så ville jeg i stedet informere personen om at det vedkommende gjorde er ulovligt.

Kender dog ingen der har begået socialt bedrageri,

Anmeld Citér

15. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har ikke selv “taget” nogle i det. Men min mor er blevet meldt. Hun er flexjobber. Efter selv at have klippet sin hæk er hun blevet meldt. 
Personligt synes jeg man skal have meget styr på om det er reelt snyderi.
Min mor vil aldrig kunne klippe hæk hvis der var tale om en lang vild hæk. Og skulle heller ikke være i stand til det, når hun er godkendt til flexjob. Men her var der tale om 2 meter liguster, som hun studsede over flere timer. Ydermere, hvad folk ikke vidste, var hvad konsekvenser det havde for hendes krop. Flere dage efter kunne hun ingenting og tog smertestillende for det. 
I vores familie var der på et tidspunkt tale om min fætter og hans kæreste havde forskellig adresse til fordel for at spare penge i forhold til forhøjet alt muligt. Jeg vidste ikke om det var sandt. Men ved at flere i familien(tættere end jeg) kontaktede dem. For det er selvfølgelig ikke i orden. 

Anmeld Citér

15. august 2020

Anonym

Jeg er blevet meldt, noget med bopæl og kørsel i biler uden tilladelse. Det var møghamrende ubehageligt at få de anklager. Jeg kunne se selve anmeldelsen- som var anonym. Jeg ved at det er en tæt nabo (men hvilken???) og det er så ubehageligt af vide at der er nogen som tror alt muligt (og digter ekstra på, for at skade mig). Jeg flyttede ud for en tid for lige at komme ovenpå igen. Jeg er trist over at de ikke bare er kommet til mig og jeg står nærmest i det dilemma om jeg skal tage en konfrontation med de 4-5 nærmeste huse, for at få det hele på det rene. Jeg ville ønske det var sagt direkte. I “sagen” er der ik sket noget videre. 

Anmeld Citér

17. august 2020

Loa

SDD skriver:

Jeg har ikke selv “taget” nogle i det. Men min mor er blevet meldt. Hun er flexjobber. Efter selv at have klippet sin hæk er hun blevet meldt. 
Personligt synes jeg man skal have meget styr på om det er reelt snyderi.
Min mor vil aldrig kunne klippe hæk hvis der var tale om en lang vild hæk. Og skulle heller ikke være i stand til det, når hun er godkendt til flexjob. Men her var der tale om 2 meter liguster, som hun studsede over flere timer. Ydermere, hvad folk ikke vidste, var hvad konsekvenser det havde for hendes krop. Flere dage efter kunne hun ingenting og tog smertestillende for det. 
I vores familie var der på et tidspunkt tale om min fætter og hans kæreste havde forskellig adresse til fordel for at spare penge i forhold til forhøjet alt muligt. Jeg vidste ikke om det var sandt. Men ved at flere i familien(tættere end jeg) kontaktede dem. For det er selvfølgelig ikke i orden. 

Må man seriøst ikke klippe sin egen hæk hvis man er flexjobber??

Så går man edderdælme i små sko, hvis man anmelder sådan noget...

Anmeld Citér

17. august 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Loa skriver:

Tja, jeg kender ikke reglerne. Ved bare at hun har prøvet det. Der kom heller aldrig noget ud af det. En erklæring fra hendes reumatolog og så hørte hun ikke andet for det. 
Måske det har noget at gøre med hvor mange timer man er “jobklar” eller sådan noget. 

Anmeld Citér

17. august 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Loa skriver:

Jeg har desværre før hørt om en, der blev frataget sin ydelse (kan ikke huske, om det var Flex eller pension), fordi hun havde lagt ud på FB, at hun havde bagt småkager med sine børnebørn .. Så mente det offentlige, at hun var klar til job, for ellers burde hun jo ikke kunne bage 

Anmeld Citér

17. august 2020

Anonym

Unicorn1 skriver:

Jeg har desværre før hørt om en, der blev frataget sin ydelse (kan ikke huske, om det var Flex eller pension), fordi hun havde lagt ud på FB, at hun havde bagt småkager med sine børnebørn .. Så mente det offentlige, at hun var klar til job, for ellers burde hun jo ikke kunne bage 

Ej nu må folk fandeme stoppe... Det er jo ligesom hvis man lider af depression eller stress og man så er ude og handle og andre så mener, at man må være klar til job, for man kan jo ikke handle, når man er deprimeret. Så skal man nemlig ligge i sin seng for nedrullede gardiner og INTET gøre for at få det godt igen .. og man kan i hvert fald heller ikke være i stand til at sende et smil, hvis man er deprimeret. Nogle gange... så skulle folk bare vide... aiighh... bliver helt mundlam over nogle af de historier her... 

Altså... hvilken slags socialt bedrageri er der tale om her fra ts?

Anmeld Citér

17. august 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ej nu må folk fandeme stoppe... Det er jo ligesom hvis man lider af depression eller stress og man så er ude og handle og andre så mener, at man må være klar til job, for man kan jo ikke handle, når man er deprimeret. Så skal man nemlig ligge i sin seng for nedrullede gardiner og INTET gøre for at få det godt igen .. og man kan i hvert fald heller ikke være i stand til at sende et smil, hvis man er deprimeret. Nogle gange... så skulle folk bare vide... aiighh... bliver helt mundlam over nogle af de historier her... 

Altså... hvilken slags socialt bedrageri er der tale om her fra ts?

Øhh, det er jo kun mig der kan svare på dét?  Men jeg taler ikke om nogen bestemt slags, ville bare høre hvad folk tænker om det helt generelt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.