p pille råd .. hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.326 visninger
14 svar
5 synes godt om
16. juli 2020

Anonym trådstarter

Hej skønne damer herinde!!

Jeg har haft et long distance forhold i et halvt år. Vi skal mødes om 10 dage igen! Det er hundred år siden jeg har været på p-piller, så har brug for hjælp!

jeg har min mens... d...??? (ved det er imellem 20-30 hver måned). Jeg holder ikke så meget styr med det. Men jeg vil gerne tage p-piller, også fordi jeg ikke vil ha at jeg har mens når jeg mødes med ham. Jeg skal mødes med ham i tre dag 28-29-30 juli!!

Så mine spørgsmål er:

1) Så hvis jeg begynder idag, så virker de når han kommer?? 

2) og hvis jeg begynder idag, hvornår skal jeg så holde pause, når jeg ikke ved hvornår min mens kommer? 

Håber at i kan hjælpe mig!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hej skønne damer herinde!!

Jeg har haft et long distance forhold i et halvt år. Vi skal mødes om 10 dage igen! Det er hundred år siden jeg har været på p-piller, så har brug for hjælp!

jeg har min mens... d...??? (ved det er imellem 20-30 hver måned). Jeg holder ikke så meget styr med det. Men jeg vil gerne tage p-piller, også fordi jeg ikke vil ha at jeg har mens når jeg mødes med ham. Jeg skal mødes med ham i tre dag 28-29-30 juli!!

Så mine spørgsmål er:

1) Så hvis jeg begynder idag, så virker de når han kommer?? 

2) og hvis jeg begynder idag, hvornår skal jeg så holde pause, når jeg ikke ved hvornår min mens kommer? 

Håber at i kan hjælpe mig!!

Jeg har ofte startet p-piller på midt i en cyklus netop for at undgå mens hvis jeg skal noget hvor det kan have betydning. Det f*cker cyklussen helt op skal du være obs på. 
hvis jeg var dig. Havde jeg startet dem nu og taget en pode færdig også stoppet dem igen efter det og ladet kroppen finde cyklussen igen derefter. 
ved at stoppe efter pladen er slut så vil du automatisk begynde og bløde et par dage efter sidste pille. Og du skal ikk blive forskrækket hvis det er noget klumpet, rødbrunt stads der kommer ud. 

jeg tager ikke selv p-piller fast. Det er kun for at kontrollerer min mens. 

Vil dog lige sige. At jeg ikke opfordre til det, men siger kun hvad jeg selv ville have gjort. Tvivler på at en læge ville sige go for it at gøre det på den måde. Bare sådsn en mavefornemmelse jeg har

Anmeld Citér

17. juli 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg har ofte startet p-piller på midt i en cyklus netop for at undgå mens hvis jeg skal noget hvor det kan have betydning. Det f*cker cyklussen helt op skal du være obs på. 
hvis jeg var dig. Havde jeg startet dem nu og taget en pode færdig også stoppet dem igen efter det og ladet kroppen finde cyklussen igen derefter. 
ved at stoppe efter pladen er slut så vil du automatisk begynde og bløde et par dage efter sidste pille. Og du skal ikk blive forskrækket hvis det er noget klumpet, rødbrunt stads der kommer ud. 

jeg tager ikke selv p-piller fast. Det er kun for at kontrollerer min mens. 

Vil dog lige sige. At jeg ikke opfordre til det, men siger kun hvad jeg selv ville have gjort. Tvivler på at en læge ville sige go for it at gøre det på den måde. Bare sådsn en mavefornemmelse jeg har

Hej !!

tak for dit svar!!

så hvis jeg begynder idag, og tager 21 piller, så kan jeg godt være sikret for at ikke blive gravid, når jeg stopper helt efter 21 dage? 

For jeg har jo egentlig ikke brug for dem bagefter, da vi ses med mange måneders mellemrum. 

Tak igen!! 

Anmeld Citér

17. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hej !!

tak for dit svar!!

så hvis jeg begynder idag, og tager 21 piller, så kan jeg godt være sikret for at ikke blive gravid, når jeg stopper helt efter 21 dage? 

For jeg har jo egentlig ikke brug for dem bagefter, da vi ses med mange måneders mellemrum. 

Tak igen!! 

Det må heh ærlig indrømme jeg ikk tør svare på med sikkerhed. For det ved jeg ikke. Jeg bruger altid kondom. 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Soonmom

Du kan godt stater op nu (du skal have taget p-piller i 7 dage før de beskytter hvis du starter midt i cyklusser).

Men jeg tænker ikke det er sundt for kroppen at være på p-piller on/off

Anmeld Citér

17. juli 2020

AnoMor

Soonmom skriver:

Du kan godt stater op nu (du skal have taget p-piller i 7 dage før de beskytter hvis du starter midt i cyklusser).

Men jeg tænker ikke det er sundt for kroppen at være på p-piller on/off

Blot en tanke.  

men mon ikk det er sundere for kroppen at være på p-piller on/off fremfor hele tiden? Ved at være der on ans off så får kroppen jo pause for de falske hormoner i off perioderne hvilket vel er bedre end konstante medikamenter i kroppen?  

jeg spørger kun fordi det er min tanke da jeg jo netop køre on and off.

Anmeld Citér

17. juli 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg tænker, at kondom altid er at foretrække ved en "ny" partner for, at undgå kønssygdomme  

Men for at svare på spørgsmålet. Så virker p-piller efter 1 uge, lige meget hvornår man starter. 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Soonmom

Konjac skriver:

Jeg tænker, at kondom altid er at foretrække ved en "ny" partner for, at undgå kønssygdomme  

Men for at svare på spørgsmålet. Så virker p-piller efter 1 uge, lige meget hvornår man starter. 

Ikke hvis du starter på første menstruationsdag, så er du i princippet beskyttet fra dag 1 - det er jo også det man "skal"

Anmeld Citér

17. juli 2020

Soonmom

Blot en tanke.  

men mon ikk det er sundere for kroppen at være på p-piller on/off fremfor hele tiden? Ved at være der on ans off så får kroppen jo pause for de falske hormoner i off perioderne hvilket vel er bedre end konstante medikamenter i kroppen?  

Det er jo kunstige hormoner du får ind i kroppen som kroppen også skal vende sig til, så min tanke er at det "forvirre" kroppen at starte og stoppe hele tiden. Men jeg ved det ikke, jeg har bare altid hørt at man skal tage dem konsekvent og max et par gange om året med rykke på menstruationen 

Anmeld Citér

17. juli 2020

Kir

AnoMor skriver:

Blot en tanke.  

Altså flere undersøgelser viser at risikoen for blodpropper at størst de første mdr efter man starter med p-pillerne igen. Så det er nok bedre at tage dem fast, medmindre der går mere en 6 mdr mellem du starter op... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.