Holde på sædcellerne....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
13 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. juli 2020

Dmc

Hej

Jeg er 37år og mor til 8årig søn.. Vi startede projekt baby i sin tid i marts og han blev undfanget i september - det føltes som uendelig lang tid dengang og jeg var ved at blive sindsyg - men så slemt var det jo ikke set i bagspejlet.. Det tager jo meget længere tid for mange andre.. 

Nu en skilsmisse og knuste drømme, delebarns udfordringer og nu en endnu større udfordringer i at erablere en ny sammenbragt familie.. Står jeg så nu her og manden min er gået med til at "se hvad der sker" jeg ønsker brændende et barn mere mens han har ikke behov for det og har nok i hans 10årige datter og nu bonussøn.. 

Men han er som sagt gået med til (december 19,) at se hvad der sker, så ingen decideret projektbaby denne gang.. Men der sker intet og jeg tænker en del over det.. 

Sex har vi ikke meget af, men jeg ved vi har været sammen omkring ægløsning flere gange.. Jeg tænker i at vi oftes har sex om morgenen og jeg derved vender forkert så at sige fordi vi står op og er igang med dagen.. Min søn er undfanget efter aften sex hvor jeg ikke orkede at gå ud og tisse af efterfølgende (jeg har døjet med blærebetændelse og tisser derfor altid af efter sex) Men tænker så at sædcellerne har haft lettere ved at nå frem.. 

Så spørgsmålet er hvad kan jeg gøre nu for at holde på sædcellerne, når jeg netop ofte står op efter sex, går rundt og er igang på anden vis end før børn.. Og helt ærligt er det "normalt" at tænke det så langt ud.. 

Jeg kan ikke ligge med benene i vejret da, det vil konflikte med aftalen om at "se hvad der sker" og ikke gøre det til et projekt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2020

Abracadabra

Du kan jo sætte en menstruationskop op efter morgensex... eller bare dyrke sex om aftenen og blive liggende efter. 

Anmeld Citér

15. juli 2020

Anonym

Dmc skriver:

Hej

Jeg er 37år og mor til 8årig søn.. Vi startede projekt baby i sin tid i marts og han blev undfanget i september - det føltes som uendelig lang tid dengang og jeg var ved at blive sindsyg - men så slemt var det jo ikke set i bagspejlet.. Det tager jo meget længere tid for mange andre.. 

Nu en skilsmisse og knuste drømme, delebarns udfordringer og nu en endnu større udfordringer i at erablere en ny sammenbragt familie.. Står jeg så nu her og manden min er gået med til at "se hvad der sker" jeg ønsker brændende et barn mere mens han har ikke behov for det og har nok i hans 10årige datter og nu bonussøn.. 

Men han er som sagt gået med til (december 19,) at se hvad der sker, så ingen decideret projektbaby denne gang.. Men der sker intet og jeg tænker en del over det.. 

Sex har vi ikke meget af, men jeg ved vi har været sammen omkring ægløsning flere gange.. Jeg tænker i at vi oftes har sex om morgenen og jeg derved vender forkert så at sige fordi vi står op og er igang med dagen.. Min søn er undfanget efter aften sex hvor jeg ikke orkede at gå ud og tisse af efterfølgende (jeg har døjet med blærebetændelse og tisser derfor altid af efter sex) Men tænker så at sædcellerne har haft lettere ved at nå frem.. 

Så spørgsmålet er hvad kan jeg gøre nu for at holde på sædcellerne, når jeg netop ofte står op efter sex, går rundt og er igang på anden vis end før børn.. Og helt ærligt er det "normalt" at tænke det så langt ud.. 

Jeg kan ikke ligge med benene i vejret da, det vil konflikte med aftalen om at "se hvad der sker" og ikke gøre det til et projekt.. 

Det gør ingen forskel, om du rejser dig lige efter. Det gør ingen forskel, om det er aftensex eller morgensex. 

Du leder bare efter en grund til, at det endnu ikke er sket.

Det er normalt, at der går op til 1 år, så prøv at tøjle din utålmodighed.

Brug tiden på at læse om fertilitet, kroppen, forplantning, viden gør stærk, men det er også dér, du kan få aflivet katastrofetanker og tankespind.

Anmeld Citér

15. juli 2020

Dmc

Du kan jo sætte en menstruationskop op efter morgensex... eller bare dyrke sex om aftenen og blive liggende efter. 

jeg har faktisk overvejet om jeg kunne bruge min organic cup til netop dette formål også - omvent pessar.. Men også om der kunne være ulemper ved det, både det indelukket forhold og igen vaccum når den tages ud.. 

Jeg ved jeg ofte overtænker stort set alting - men med året indset at det blot er en del af det at være mig.. Gavnligt i nogle henseender og yderst uhensigtsmæssigt i andre.. 

Aftensex, tror jeg simpelthen ikke kan komme på tale - der er gået lidt for meget rutine og magelighed i forholdet.. Men det er jo en helt anden snak.. ��

Anmeld Citér

15. juli 2020

Dmc

Anonym skriver:

Det gør ingen forskel, om du rejser dig lige efter. Det gør ingen forskel, om det er aftensex eller morgensex. 

Du leder bare efter en grund til, at det endnu ikke er sket.

Det er normalt, at der går op til 1 år, så prøv at tøjle din utålmodighed.

Brug tiden på at læse om fertilitet, kroppen, forplantning, viden gør stærk, men det er også dér, du kan få aflivet katastrofetanker og tankespind.

Du har sikkert ret i at jeg bare leder efter en grund..  Men kunne det nu være at det var helt normalt at anvende en "prop" eller lignende jeg aldrig havde hørt om - så havde det været en nemt sted at starte uden at gøre det til et projekt og infiltrer min hjerne mere end den er af sig selv og ved aftalen om at holde det "lowkey" 

Anmeld Citér

15. juli 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvad er forskellen på at ligge med benene i vejret og at sætte menstruationskoppen i bagefter - i forhold til, hvornår det er et “projekt”? Det sidste er da mindst lige så “teknisk hjælp”-baseret som det første. 
Jeg forstår måske bare slet ikke begrebet “projekt baby”. I mine øjne er man i gang, så snart man dropper præventionen, hvilket vel er det mest afgørende skridt. 

Anmeld Citér

15. juli 2020

ErDuHerIkkeSnart

Tidspunkt på døgnet, stå op, ligge ned - det gør ingen forskel ift. at blive gravid.

Men som jeg læser det, har I også en hel række større udfordringer foran jer, som I er godt igang at ignorere: Han gider egentlig ikke rigtig have et barn, du er ved at dø af skrukhed, men skal samtidig spille et mærkværdigt teaterstykke og lade som om I absolut ikke prøver at blive gravide, I skal lade som om I ser hvad der sker, men jeres sexliv skrænter også ... osv. 

Det lyder nok lidt hårdt, men: Er der ikke en chance for, at du er i gang med at overhøre en hel masse alarmklokker i jagten på en baby? 

Anmeld Citér

15. juli 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er fuldstændig ligemeget om du sætter ting op, lægger med benene op, går ud og tisser osv. 

Så snart han får udløsning sprøjtes sædcellerne så langt op at de ikke lige falder ud foreløbig. Om de så møder er æg og befrugter det er en anden sag. 

Var det mig så ville jeg nok tage en snak med min mand. For du er jo igang med projekt baby. Du er skruk og tænker i metoder og stillinger. Din mand, er slet ikke der. Og jeres aftale er, som jeg kan læse mig til, at I ser hvad der sker. Det betyder, gør som vi plejer men uden prævention. Finder ro i at lade naturen gå sin gang. Så det tænker jeg du skal prøve, nu det er det du har aftalt med din mand. Og ellers må I have en snak og evt rigtigt igang med projekt baby. Men pt kører I hvert sit spil - og pas på det ikke får negative konsekvenser hen af vejen. 

Anmeld Citér

16. juli 2020

Anonym

Det betyder intet om du så hopper eller står på hovedet.

Det lyder jo ikke som om han er specielt hooked på et barn..? Er du sikker på du ønsker at sætte et barn i verden som ikke ønsker det.?

Hvad mener du med at jeres forhold er for mageligt til aftenssex... det lyder da heller ikke så passioneret?

Anmeld Citér

16. juli 2020

Dmc

Mor og meget mere skriver:

Hvad er forskellen på at ligge med benene i vejret og at sætte menstruationskoppen i bagefter - i forhold til, hvornår det er et “projekt”? Det sidste er da mindst lige så “teknisk hjælp”-baseret som det første. 
Jeg forstår måske bare slet ikke begrebet “projekt baby”. I mine øjne er man i gang, så snart man dropper præventionen, hvilket vel er det mest afgørende skridt. 

Ja, hvad er forskellen..  Et at livet ikke er indrettet til at ligge med stængerne i vejret længere.. To at hjælpe LIDT på vej ikke gør det til et projekt i min opfattelse i hvert fald.. Jeg har haft livmoderkræft, og har af psykologiske årsager brug for at jeg gør hvad jeg kan - da jeg trods mit ønske om flere børn ikke ønsker at få proffesionel hjælp til at sætte børn i verden.. I forhold til "projekt baby" så er vi her i hvert fald langt fra i forhold til det projekt der var iværksat for 9år siden med kalender føring, planlagt sex fordi man burde mv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.