Kreditforenings lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2020

Anonym trådstarter

Skal man igennem ens bank ? Ellers findes der muligheder andre veje .

jeg vil gerne købe et hus , jeg har selv en større sum kontant . Men har hørt bankerne har meget stramme reglerne . Jeg ville ikke kunne sidde i lejet bolig for tilsvarende beløb .

Så findes det andre veje end igennem ens bank ? Det skal være fornuftigt og i orden . Overvejer kun denne vej fordi jeg høre at bankerne er umuligt at danse med ( vores bank )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2020

Anonym

Hvorfor prøver du ikke banken først? Hvem “hører” du fra at banken er svær at danse med? Man kan jo også snakke med flere banker :-) 

Men jo der findes andre muligheder de er bare ikke super smarte. Reformlån/pantebrevslån. Men det anbefales langt fra

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor prøver du ikke banken først? Hvem “hører” du fra at banken er svær at danse med? Man kan jo også snakke med flere banker :-) 

Men jo der findes andre muligheder de er bare ikke super smarte. Reformlån/pantebrevslån. Men det anbefales langt fra

Jeg har talt med banken tidligere og fået lovning på at låne 300000 mere end den pris jeg kikker på . Men er i tvivl om corona spiller ind. Som skrevet skal jeg ikke ud i usikre løsninger . Men kan omvendt høre banken er meget lukket i muligheder

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Skal man igennem ens bank ? Ellers findes der muligheder andre veje .

jeg vil gerne købe et hus , jeg har selv en større sum kontant . Men har hørt bankerne har meget stramme reglerne . Jeg ville ikke kunne sidde i lejet bolig for tilsvarende beløb .

Så findes det andre veje end igennem ens bank ? Det skal være fornuftigt og i orden . Overvejer kun denne vej fordi jeg høre at bankerne er umuligt at danse med ( vores bank )

Bankerne siger god for din økonomiske plan, der ligger til grund for, at kreditforeningen vil give dig et lån, så nej.

Er du på dagpenge/SU, eller hvorfor tror du ikke, at det kan lade sig gøre?

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har talt med banken tidligere og fået lovning på at låne 300000 mere end den pris jeg kikker på . Men er i tvivl om corona spiller ind. Som skrevet skal jeg ikke ud i usikre løsninger . Men kan omvendt høre banken er meget lukket i muligheder

Corona gør, at alle huse i vores område får en vurdering, der ligger 100.000 kr lavere end vurderingen for 1 år siden.

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Bankerne siger god for din økonomiske plan, der ligger til grund for, at kreditforeningen vil give dig et lån, så nej.

Er du på dagpenge/SU, eller hvorfor tror du ikke, at det kan lade sig gøre?

Okay tak . Det var svaret jeg søgte 

Anmeld Citér

14. juli 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Prøv evt. nogle andre banker end din egen

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym

Vi er begge på SU med et studiejob hver, men måtte alligevel købe for 1,9 mio. 
Vores bank kiggede på forbrugsvaner, lån, nuværende husleje osv., og ikke kun indtægt ift. de udgifter nogle har fastsat at de TROR folk har/bør have.

Det skader da aldrig at gå i banken og spørge, fremfor at søge udenomsmuligheder før det oplagte er udelukket.

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Prøv evt. nogle andre banker end din egen

Tak ja det er selvfølgelig en mulighed . Jeg har tidligere snakket med egen bank og fået lovning . Men ved ikke om det stadigvæk gør sig gældende . Må afvente og høre . Ville bare høre om man kunne gå udenom banken og direkte til kredit forening .

Anmeld Citér

14. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er begge på SU med et studiejob hver, men måtte alligevel købe for 1,9 mio. 
Vores bank kiggede på forbrugsvaner, lån, nuværende husleje osv., og ikke kun indtægt ift. de udgifter nogle har fastsat at de TROR folk har/bør have.

Det skader da aldrig at gå i banken og spørge, fremfor at søge udenomsmuligheder før det oplagte er udelukket.

Ja har tidligere snakket med vanken og fået lovning på lån . Jeg er ene men har en fin stabil økonomi og en større sum pengene så ville ikke skulle låne mere end 500000-600000

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.