Anonym skriver:
Altså nu har jeg den forståelse at mange kvinder ikke bliver færdig, og at mange endda faker- det kunne jeg aldrig finde på. Men jeg tror også at min partner har været vandt til at piger "blev færdige"- mange har da formentlig faket for han har haft flere engangsknald end kærester..
Og mit tidligere forhold tog vi heller ikke "hensyn" til min manglende orgasme som sådan. Det er som om at sex er slut når manden kommer. Jeg føler mig desværre besværlig selv om at jeg får det modsatte at vide, og får at vide at det er skide dejligt at han kan mærke jeg nyder det når jeg går efter en orgasme (jeg kan blive færdig på meget besværlige måder), men det er en smule akavet og jeg føler lige ud sagt at det er nemmest at udelade min orgasme og det piner mig sgu engang imellem..
Skulle jeg så smide på banen, at "nu vil jeg gerne have at vi begge kommer. Så må vi arbejde på mig, når du er færdig"?. Årh jeg synes det er svært :-(
Hvor jeg dog ville ønske der ikke var så mange som fakede den derude, det sætter kun os andre i et lys som om at der er noget galt med os, at vi "er i stykker". Jeg føler det er et tabu, og et helt fordrejet billede af virkeligheden.
Det er da ikke sikkert, at hans tidligere sexpartnere har faket. Ved onenightstands forventer kvinden ikke nødvendigvis en orgasme, men går efter et godt knald uden.
Men - jeg synes, det er til at tude over, at den problemstilling, du rejser, er aktuel i 2020! Enhver mand og enhver kvinde burde vide, at kvinders orgasmer ofte kræver lidt mere, og enhver burde tage det som en selvfølge i et parforhold, at den del er lige så væsentlig som mandens orgasme. Men så længe, kvinder ikke sætter ord på det - og ligefrem ser sig selv som besværlige - har deres mænd ikke en jordisk chance for at forstå dem og vide, hvad de kan/skal gøre.
Du er jo selv med til at føre problemet videre, hvis du og din partner går fra hinanden, og han møder en ny kvinde - i den tro, at du altid var tilfreds med hans indsats.
Når det er sagt, fatter jeg heller ikke, at han mener, I er færdige efter hans orgasme.
Et godt sexliv er begges ansvar. Du skal åbne munden og være indstillet på at hjælpe ham på vej, bedre sent end aldrig. En mulighed er også at købe en vibrator eller andet legetøj. Det er sjovt og spændende at lege, eksperimentere, prøve sig frem. Lad processen være en fest i sig selv, så det ikke bliver en målrettet orgasmejagt.