Hjælp til studiestart.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
17 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2020

Anonym trådstarter

Jeg skal i gang med at studerer om ikke så længe. Og skal derfor ud og købe en bærbar da jeg ikke har nogen. Samt betale for selve mit studie. 
banken har sagt nej til at hjælpe mig. Men en af mine venner snakkede så noget om at kommunen burde kunne hjælpe pga nogle hjælpe pakker til folk der skal starte uddannelse. 

er der nogen der ved om det er rigtigt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal i gang med at studerer om ikke så længe. Og skal derfor ud og købe en bærbar da jeg ikke har nogen. Samt betale for selve mit studie. 
banken har sagt nej til at hjælpe mig. Men en af mine venner snakkede så noget om at kommunen burde kunne hjælpe pga nogle hjælpe pakker til folk der skal starte uddannelse. 

er der nogen der ved om det er rigtigt? 

Det vil du ikke kunne nej.... i særlige tilfælde kan du søge om enkelte ydelse mod tilbage betaling - MEN jeg går ud fra når du skriver at du selv skal betale uddannelsen, at du indtil studiestart har arbejde?

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det vil du ikke kunne nej.... i særlige tilfælde kan du søge om enkelte ydelse mod tilbage betaling - MEN jeg går ud fra når du skriver at du selv skal betale uddannelsen, at du indtil studiestart har arbejde?

Jeg syntes også selv det lød underligt hvis de gjorde det. Derfor jeg lige ville høre jer herinde. 

nej jeg er ikke i arbejde 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Sprit25

Jeg læser til meritlærer for egen regning. Der er intet hjælp at få

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg læser til meritlærer for egen regning. Der er intet hjælp at få

Okay. Jeg syntes også det lød underligt. Kunne ikke forestille mig at kommunen skulle betale. 

jeg skal læse dansk, matematik og engelsk. 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Okay. Jeg syntes også det lød underligt. Kunne ikke forestille mig at kommunen skulle betale. 

jeg skal læse dansk, matematik og engelsk. 

Spændende sejt du går igang 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Spændende sejt du går igang 

Tak.  Er dæleme også nervøs må jeg indrømme. Det er rigtig mange år siden jeg sidst sad på skolebænken og det var et helt andet niveau. Men er også blevet ældre og forhåbentlig mere seriøst. 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Tak.  Er dæleme også nervøs må jeg indrømme. Det er rigtig mange år siden jeg sidst sad på skolebænken og det var et helt andet niveau. Men er også blevet ældre og forhåbentlig mere seriøst. 

Jeg færdiggjorde en kandidat med et meget tvivlsomt snit. Da jeg kom i virksomhedspraktik indså jeg at jeg HADEDE det. Det var ikke mig. 

Nu læser jeg som sagt til lærer. Og jeg ELSKER det. Lysten driver værket

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg færdiggjorde en kandidat med et meget tvivlsomt snit. Da jeg kom i virksomhedspraktik indså jeg at jeg HADEDE det. Det var ikke mig. 

Nu læser jeg som sagt til lærer. Og jeg ELSKER det. Lysten driver værket

Det har du helt ret i. Og fedt at du læser til lærer og fundet dit kald 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg syntes også selv det lød underligt hvis de gjorde det. Derfor jeg lige ville høre jer herinde. 

nej jeg er ikke i arbejde 

Ift. Pc kan jeg anbefale en lenova, som er til at få for penge om som både er holdbar og er mere en fin til det du skal bruge..

Mange gange udbyder studiestedet officepakken gratis mens du går der....

Pøj pøj med det.... jeg er sikker på at du n8k skal blive rigtig glad for det, også selvom man liiiige skal vænne sig til at være på skolebænken igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.