Brug af mobil telefon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2020

lineog4

Jeg lærer, så det giver sig selv - jeg bruger aldrig min telefon i timerne og skal man have fat i mig akut, så må man ringe til skolens kontor.

Når jeg ikke er med børn og forbereder mig, så har jeg nogen gange gang i både computer og telefon, fordi det kan gå hurtigere at søge på forskellige ting på telefonen, eller jeg skal lige se en udsendelse hurtigt igennem, høre et lydklip hurtigt, men hvor jeg godt samtidig kan fx registrere fravær, svare på mødeindkaldelse osv. Og ja så sker det da, at der bliver tjekket Facebook, læst en sms, kigget her eller... men tænker de par minutter handler om et brain break ligesom når rygeren skal ud og ryge, mine kaffedrikkende kollegaer skal hen efter en ny kop kaffe eller... 

Der er ingen forbud, men da eleverne ikke må have telefon i timerne, så må jeg selvsagt heller ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Så længe jeg laver mit arbejde kan jeg storset gøre som det passer mig

jeg arbejder på kontor og har arbejdsgiver betalt tlf som jeg også bruger privat

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det burde ikke værre nødvendigt at arbejdsgiver  lige frem skal forbyd brug af privat telefoner når man er på arbejde det burde folk værre voksen nok selv til at vide at det gør man ikke med mindre man venter et vigtig opkald man er vel ikke på arbejde for at værre på sociale medier og sms det må høre til ens fritid Jeg mener hvertfald ikke at det er rimeligt at arbejdsgiver skal betal en medarbejdere løn for at han/hun gro på noget der ikke har noget med deres  arbejde at gøre !!

Kunne ikke være mere enig . Bliver faktisk en smule forarget over at chefen skal betale folk løn for dette .. 

Anmeld Citér

10. juli 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Kunne ikke være mere enig . Bliver faktisk en smule forarget over at chefen skal betale folk løn for dette .. 

Egentlig enig, men det kommer altså også an på typen af arbejde eller hvordan man er lønnet. Jeg arbejder med IT og har en kontrakt der hedder 37 timer. Men der er ikke flex og der bliver ikke opsparet timer, hvis det er nødvendigt med lidt aften- eller weekendarbejde. I den slags job er det ikke noget problem, hvis folk kigger på mobilen i ny og næ for arbejdsindsatsen skal nok blive lagt.

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Egentlig enig, men det kommer altså også an på typen af arbejde eller hvordan man er lønnet. Jeg arbejder med IT og har en kontrakt der hedder 37 timer. Men der er ikke flex og der bliver ikke opsparet timer, hvis det er nødvendigt med lidt aften- eller weekendarbejde. I den slags job er det ikke noget problem, hvis folk kigger på mobilen i ny og næ for arbejdsindsatsen skal nok blive lagt.

Her er det timelønnet arbejde. Hvor nogle så må lave arbejdet mens andre kikker tlf .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.