Brug af mobil telefon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
14 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2020

Anonym trådstarter

På arbejde  jeg er lidt nysgerrig , hvordan det ser ud på de forskellige arbejdspladser

må I bruge privat tlf på arbejde , altså bare hygge mm

på mine tidligere arbejdspladser var tlf ikke tilladt , har et job hvor tlf bruges flittigt . Er overrasket over dette

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ja, det styrer man selv. Så er det bare med at sørge for det ikke tager overhånd.

Anmeld Citér

9. juli 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

På arbejde  jeg er lidt nysgerrig , hvordan det ser ud på de forskellige arbejdspladser

på mine tidligere arbejdspladser var tlf ikke tilladt , har et job hvor tlf bruges flittigt . Er overrasket over dette

Nej - jeg arbejder i en børnehave så det ville da

også være mærkeligt hvis man måtte

Anmeld Citér

9. juli 2020

Soonmom

Nej, kun i pausen, men hvis man fx venter et vigtigt opkald er det ok at have den på sig og tage den og lige gå fra (pædagog i vuggestue).

Men tænker det gælder alle jobs, men er vel på arbejde for at arbejde og ikke surfe Facebook osv 

Anmeld Citér

10. juli 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Da jeg stod i butik så nej. Der så det pænt uprofessionelt ud og stå med en mobil telefon i hånden. Men ventede man et vigtigt opkald så var det selvfølgelig tilladt at tage den. 

da jeg var på lager i samme butik der kunne jeg bruge den frit som det passede mig. Så længe jeg passede mit arbejde samtidig. Der var ingen der så skævt til at man lige skrev sms’er samtidig eller sådan noget. 

mit sidste arbejde gjorde jeg rent i private hjem. Var kunderne hjemme, så nej, igen uprofessionelt at rende rundt og snakke i telefon eller sms’e. Når de ikke var hjemme og man bare brugte headset så man kunne passe sig arbejde igen. Så intet problem. 

så det handler vel i bund og grund meget om ens erhverv. 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Da jeg sad på kontor måtte jeg gerne, så længe det ikke hæmmede mit arbejde osv.

nu er jeg på et bosted, så er det pænt upassende! 

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym

Jeg er maler, så al tid vi bruger på andet end vores arbejde, betaler kunden jo også for. Så nej, selvfølgelig render vi ikke rundt og snakker telefon/sms'er udenfor vores pauser.

Anmeld Citér

10. juli 2020

Anonym

Det burde ikke værre nødvendigt at arbejdsgiver  lige frem skal forbyd brug af privat telefoner når man er på arbejde det burde folk værre voksen nok selv til at vide at det gør man ikke med mindre man venter et vigtig opkald man er vel ikke på arbejde for at værre på sociale medier og sms det må høre til ens fritid Jeg mener hvertfald ikke at det er rimeligt at arbejdsgiver skal betal en medarbejdere løn for at han/hun gro på noget der ikke har noget med deres  arbejde at gøre !!

Anmeld Citér

10. juli 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Det burde ikke værre nødvendigt at arbejdsgiver  lige frem skal forbyd brug af privat telefoner når man er på arbejde det burde folk værre voksen nok selv til at vide at det gør man ikke med mindre man venter et vigtig opkald man er vel ikke på arbejde for at værre på sociale medier og sms det må høre til ens fritid Jeg mener hvertfald ikke at det er rimeligt at arbejdsgiver skal betal en medarbejdere løn for at han/hun gro på noget der ikke har noget med deres  arbejde at gøre !!

Jeg vil sige at det kommer an på om man er timelønnet eller resultatlønnet ... 

Og undersøgelser viser det kan højne arbejdsglæden (hvilket ellers går ud over sygefraværdet) og følelsen af  at passe ind (og faktisk også at medarbejdere har lyst til at fortælle om deres arbejdsplads = gratis markedsføring) hvis man må være en smule på facebook eller andre sociale medier i arbejdstiden ... 

Men der skal selvfølgelig være en grænse   

Anmeld Citér

10. juli 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Min mobil er både en arbejds og privat telefon, og vi må gerne snakke privat i arbejdstiden. Jeg oplever at folk er gode til at begrænse privat telefon snak i arbejdstiden, men ja det sker at børn ringer, eller at man kort klare andre private ting, og det er der ingen problemer med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.