Det var en fagforeningsdame fra min kommune der ringede, så blandet intet sammen og det er hende vi skal gå til hvis vi har problemer på arbejdspladsen i min kommune 
Jeg har snakket med hende og hun råede mig til at overveje at skifte, men det self var mit valg.
Og der har jo været sager hvor man er blevet presset til at blive medlem af en bestemt fagforening
Men hun er ikke fra kommunen. En fagforening har intet at gøre med en kommune. Som i intet.
Det ville underminere hele tanken og fagforeninger pg trepartsforhanlinger i forhold til overenskomster.
Så det kan ikke være rigtigt.
Måske er det en tillidsrepræsentant, der har ringet. Det er en udpeget kollega, som har særlig immunitet i forbindelse med verserende sager og skal forhandle osv.
Hvis der er en fra kommunen, der har ringet og sagt noget med en fagforening - så er der misforstået noget, eller også er der tale om svindel.
Jo mindre du selvfølgelig er ansat i en kommune, og tillidsrepræsentanten derfor arbejder i kommunen.
Fagforeinger og jo fag, der er organiserede... så de kan og må ikke være fra kommunen. Det ville være ulovligt.
Bare lige så du er ObS :-) Det lyder meget mærkeligt.
Anmeld
Citér