Adhd/add som voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2020

fehår

Anonym skriver:

Hvad har fået dig til at tænke at du kunne have det? Det er jo et medfødt handicap som viser sig allerede i barndommen. 

Jeg har haft koncentrationsbesvær siden barndommen, men det blev slået hen af alle, fordi min mor døde tidligt, og det blev brugt som forklaring på alt. Min hjerne kører på flere spor konstant, og jeg har svært ved at stoppe med at tænke. Jeg fungerer slet ikke i normale undervisningssituationer og har været nødt til at finde på alternative metoder for at gennemføre uddannelser. Osv. 

Håber det giver mening.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvad har fået dig til at tænke at du kunne have det? Det er jo et medfødt handicap som viser sig allerede i barndommen. 

Ja, det er rigtigt nok, men der er desværre mange, der først bliver udredt sent i livet. Især ved ADD, hvor det typisk ikke er lige så ydre-synligt. Udreder selv for det i psykiatrien, og mange af mine patienter har bøvlet med at føle sig anderledes og have det svært altid, men har egentlig løbende fået hjælp til komorbide lidelser som angst eller depression, hvor det sent bliver kendt, hvad den her følelse af anderledeshed egentlig handler om. 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Anonym

Det er mig på 31 der svarer  

skal udredes i lokalpsykiatrien pga meget af det samme som fehår beskriver. En hjerne der konstant er på overarbejde lg kører i alle retninger/på mange spor på en gang. Impulsivitet dog uden egentlig hyperaktivitet. Har altid haft let ved skolen, men aldrig befundet mig godt der, men har overlevet fint ved at finde egne strategier  til at komme igennem undervisning mm. Manglende evne til at fastholde opmærksomhed på mundtlige beskeder/forklaringer 

Anmeld Citér

5. juli 2020

Carina:-)

Et tidl familiemedlem fik det kostateret i start 20 erne samtidig med en personligehdsforstyrelse ,og borderline. 

Og hun er på medicin ,og terapi i dag. - Og har helt klart fået det bedre. Hun sagde også at diagnoserne var en lettelse at få - for så gav det hele mere mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.