Adhd/add som voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2020

fehår

Er der mon nogen her, som har fået en ADHD- eller ADD-diagnose som voksen? 

Jeg har tænkt tanken, at jeg måske har en af delene, og derfor er jeg nysgerrig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2020

Snoopy77

Min veninde fik det konstateret da hun var 35 år. Hun gik hos en psykolog som mente hun havde det, så hun blev henvist til psykiater af sin læge. Herefter startede hun i gruppeterapi 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Anonym

Jeg er 31 og starter udredning på tirsdag pga mistanke om ADHD/ADD

Anmeld Citér

4. juli 2020

fehår

Anonym skriver:

Jeg er 31 og starter udredning på tirsdag pga mistanke om ADHD/ADD

Hvor skal du udredes henne? Og har du lyst til at fortælle lidt mere om, hvorfor du mistænker det? 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Anonym

Har et familiemedlem som fik det konstateret omkring de 40 år efter en sygemelding med stress.

Må jeg spørge dig om noget? 

Anmeld Citér

4. juli 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Min mand blev diagnosticeret med ADHD som voksen. Han var vel omkring 25 år dengang. Han gik i første omgang til egen læge, fordi at han havde nogle psykiske udfordringer, og lægen henviste ham videre til en psykiater. Han gik til nogle enkelte samtale, bl.a. noget gruppeterapi og startede på medicin. Han får stadig medicin den dag i dag, men han har det godt og lever et godt liv med det.  Han er pædagog, og han føler at det hjælper ham meget i hans arbejde. Han bruger det aktivt når han arbejder med børn der også har det, og han er meget åben omkring det, og forsøger at være en god rollemodel for dem. 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Michaelskone

Jeg har ADHD, fik det konstateret som 25 årig 

Jeg lever fint med det, prøvede medicin i en periode, men det var ikke for mig. Elsker min "speed brain" og har indrettet mit liv efter mine behov og begrænsninger. Det fungerer super godt 

Men koncentration har jeg absolut ikke, og jeg kan ikke fysisk være i ro for længe af gangen, så får jeg ticks. Så jeg har aldrig lavet puslespil eller læst godnathistorie for ungerne, det er uddelegeret til farmand  

Anmeld Citér

4. juli 2020

Nogensmor90

fehår skriver:

Er der mon nogen her, som har fået en ADHD- eller ADD-diagnose som voksen? 

Jeg har tænkt tanken, at jeg måske har en af delene, og derfor er jeg nysgerrig.

Jeg har adhd

Anmeld Citér

4. juli 2020

fehår

Anonym skriver:

Har et familiemedlem som fik det konstateret omkring de 40 år efter en sygemelding med stress.

Må jeg spørge dig om noget? 

Spørg bare løs 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Anonym

fehår skriver:

Spørg bare løs 

Hvad har fået dig til at tænke at du kunne have det? Det er jo et medfødt handicap som viser sig allerede i barndommen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.