Invitere til fødselsdag, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.762 visninger
13 svar
1 synes godt om
30. juni 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg er så småt ved at planlægge min fødselsdag så jeg har en mulighed for at ligge et budget, men min søster synes jeg er tidligt ude.

Det er ikke en rund fødselsdag, men jeg tænker stadig at hvis folk skal have en chance for at komme, så skal de jo gerne vide det lidt før + jeg også gerne skal have tid til at ordne det rent praktisk.

Hvor længe før bør jeg invitere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Ms.Momo skriver:

Jeg er så småt ved at planlægge min fødselsdag så jeg har en mulighed for at ligge et budget, men min søster synes jeg er tidligt ude.

Det er ikke en rund fødselsdag, men jeg tænker stadig at hvis folk skal have en chance for at komme, så skal de jo gerne vide det lidt før + jeg også gerne skal have tid til at ordne det rent praktisk.

Hvor længe før bør jeg invitere?

Det kommer vel lidt an på formen. Er det en reel fest, en middag eller blot kaffe og kage?

Anmeld Citér

30. juni 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så snart du kender dato for festen, ka du sagtens invitere.

Tænker ik du behøver vente.

Og på den måde, ka folk jo i god tid, skrive dato i deres kalender osv, hvilket ka være rigtig rart. Og hvis man gerne vil invitere nogen, som har weekend arbejde, er det bare extra rart, at vide det i god tid! Vh Stine 

Anmeld Citér

30. juni 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mom skriver:

Det kommer vel lidt an på formen. Er det en reel fest, en middag eller blot kaffe og kage?

tænker det skal være til eftermiddagskaffe og aftensmad.

Anmeld Citér

30. juni 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Ms.Momo skriver:

tænker det skal være til eftermiddagskaffe og aftensmad.

Så syntes jeg at 14 dage før er god tid  

Anmeld Citér

30. juni 2020

A38

I min familie inviterer vi laaaang tid før, da vi er mange (20 hvis vi tæller den nærmeste), og det er stort set umuligt at samle folk, hvis ikke der mindst er en måned til. Så jeg ville bare invitere - hvis du kender datoen nu, så er det da bare med at få den i bogen.

Anmeld Citér

30. juni 2020

Soonmom

Hvis det bare er de nærmeste og en helt alm fødselsdag inviterer vi max en uge før og har ikke planlagt noget videre før i sidste øjeblik 

Anmeld Citér

30. juni 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vi inviterer også gerne en måneds tid i forvejen. Vi er 25 når de nærmeste er samlet. 

Vores “koncept” er kaffe og kagebord og aftensmad(gerne noget let, så vi kan hygge). Tit sætter vi nogle stege i ovnen og forbereder kager, salater og andet tilbehør om formiddagen, så er det nemt om aftenen. Og så laver jeg gerne nogle islagkager til dessert. 

Vi inviterer vores gæster til enten kaffe/kage, aftensmad eller begge dele. Det er lige som det passer ind hos vores familie. Det er mega hyggeligt og en dejlig måde at gøre det på, fordi vi yders sjældent oplever afbud, da mange enten kan det ene eller det andet eller begge dele. 

Så beder vi dem bare lige om at give besked en 3 dage før, så vi ved hvor meget vi skal stå med. 

Anmeld Citér

30. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu ved jeg ikke hvornår du har fødselsdag. Men hos os er det ikke unormalt at der skal inviteres/bookes dato i hvert fald en måned før. Ellers kan mange ikke komme. Så 1-2 måneder før kan du sagtens. 
Fx vores datter fyldte 6 år her den 28. juni. Vi havde inviteret til fødselsdag for den nærmeste familie, men vi havde kun booket datoen. Vi havde ikke planlagt hvornår og hvordan. Det gjorde vi først en uge før. Og skrev så ud hvad tid osv det var. 

Anmeld Citér

30. juni 2020

M O R til J Vega

Vi inviterer seneste 6 uger før, og gerne op mod 10 uger før. 

der er en del i min mands familie der inviterer 1 uge måske 2 før, og vi må næsten altid melde afbud, fordi vi er så booket. 

vi inviterer så lang tid før, for så kan næsten alle altid komme, og det jo dejligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.