Jeg har virkelig brug for nogle gode råd.
Min mand og jeg har tre børn på 5 år, 3 år og 5 mdr.
Min mand trives ikke som familiefar. Han er sur og negativ hele tiden, skælder børnene ud og gider ikke at lave noget med dem. Ture, ferier mm. er altid på mit initiativ. Han synes, det er kedeligt og tager kun med for vores skyld.
Han gør sin del af arbejdet i huset og med børnene, men gør det kun af pligt og al interaktion med børnene er for ham arbejde, der skal overstås.
Det ændrede sig for alvor efter, vi fik nr. 2, da der med to børn i huset blev lagt mere arbejde og ansvar for børnene over på ham. Inden da var det meget mig, der tog mig af vores søn. Nr. 3 var ikke planlagt, men vi blev begge enige om, at vi ønskede at beholde hende.
Han siger selv, at han ville ønske, han ikke havde fået børn. Han glæder sig til de bliver større, og han får sin frihed tilbage. Men når jeg spørger, hvad han konkret savner, så kan han ikke pege på noget. Han vil bare være fri til at gøre, hvad han vil, når han vil...
Jeg er meget ked af det og ensom i forældreskabet sammen med ham. Jeg savner at få oplevelser sammen med ham og børnene, hvor jeg kan mærke at han også nyder det. Jeg bliver også selv trist og deprimeret, når han hele tiden er det...
Jeg kunne blive ved, men indlægget er allerede for langt...
Hvad skal jeg gøre? Er der nogen, som har prøvet noget lignende?
Jeg ønsker ikke skilsmisse... og min mand ønsker ikke terapi, da han ikke tror sådan noget hjælper. :/