Hvor meget må man "forvente" af ens kæreste efter 3 år? Altså tænker mht. forståelse, forsvar og forkælelse..
Jeg synes ikke rigtigt, at jeg har den samme forståelse, forsvar og forkælelse fra min kæreste mere.. Fx er der nogle "problemer" med vores datter for tiden, hvor dagplejen og DP mener, at hun ikke er social nok og leger meget barnlige lege osv., og her vurderer de så, at det stammer fra dengang jeg havde en depression.. De sagde, at pga. min depression, så havde jeg ikke opfyldt min datters behov godt nok, og hun havde som spæd følt, at hun skulle sætte sine egne behov til side for mine.. Her er jeg virkelig uenig.. Jeg har gjort alt for at opfylde hendes behov - også på de dage, hvor jeg slet ikke havde overskud eller energi til det.. Men jeg gjorde det! Og jeg legede, trænede og udviklede hende, og hun har altid været virkelig fremme i skoene (sagt at andet fagpersonale)..
Så jeg føler mig virkelig uretfærdigt behandlet, og følte ikke, at de lyttede til mig, når jeg sagde, at hun sagtens kunne lege alderssvarende med fx sine fætre og herhjemme.. Men min kæreste mener så, at jeg er for følsom.. Så spurgte jeg "hvis jeg sagde, at fordi dagplejemoren havde gjort noget forkert, så var hun nu skyld i, at vores datter var lidt tilbageholdende derhenne.. Ville du så mene, at det var for hårdt sagt?".. Ja det ville han mene.. Og så spurgte jeg ham, hvorfor han så ikke mente det, når det var omvendt, og det var mig, der blev beskyldt..
Sådan har det været tit nu.. At han godt kan have ondt af andre, forstå deres følelser og ville forsvare dem, men når det er mig og mine følelser, det handler om, så modsætter han sig ofte og mener, at jeg er for følsom.. Selvom det ville være præcis samme situation i begge tilfælde.. Og sådan var han slet ikke i starten.. Jeg mangler hans opbakning, hans forståelse, at han forsvarer mig og siger, at jeg har ret til at føle som jeg gør..
Og derudover synes jeg heller ikke, at han rigtigt forkæler mig så meget mere.. Synes selv, at jeg stadig forkæler ham med mange ting, men er lidt holdt op med det, for jeg skal efterhånden bede om, at han gør ting for mig.. Altså ja han gør stadig ting for mig hver dag, men ikke i samme omfang som i starten af vores forhold.. I starten havde jeg næsten aldrig et tomt glas drikkelse.. Nu skal jeg for det meste spørge, om han ikke godt vil tage med til mig, når han fx henter til sig selv..
Så er det mig, der forventer for meget og ebber sådan noget bare ud efter nogle få år, eller vil I mene, at man stadig burde gøre sådanne ting for hinanden?
PS. det er ikke fordi, jeg ikke tåler kritik eller uenighed fra ham, men den der anerkendelse af mine følelser, synes jeg ofte mangler