Hvilket job er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
23 svar
9 synes godt om
9. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg drømmer om at skifte karriere, men jeg er lidt i tvivl om, hvilken "titel" jeg drømmer om.

Jeg ønsker at arbejde med udsatte børn og unge. Børn der vokser op i problemfyldte hjem, forældre der drikker, vold eller lign.

Min første tanke var socialrådgiver, men ønsker ikke "bare" at sidde på et jobcenter og forsøge at tvinge folk med anden etnisk baggrund ud på arbejdsmarkedet.. (Ja ja lidt stereotypt, i know, men er min første tanke når jeg tænker socialrådgiver)

Men er det alligevel den vej man skal gå?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg drømmer om at skifte karriere, men jeg er lidt i tvivl om, hvilken "titel" jeg drømmer om.

Jeg ønsker at arbejde med udsatte børn og unge. Børn der vokser op i problemfyldte hjem, forældre der drikker, vold eller lign.

Min første tanke var socialrådgiver, men ønsker ikke "bare" at sidde på et jobcenter og forsøge at tvinge folk med anden etnisk baggrund ud på arbejdsmarkedet.. (Ja ja lidt stereotypt, i know, men er min første tanke når jeg tænker socialrådgiver)

Noget mod pædagog/pædagogisk vej.. 

Kan det være en familiekonsulent/Familiebehandler? 

Anmeld Citér

9. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Lyder som om du gerne vil arbejde som familiebehandler. 

Den letteste vej ind er som socialrådgiver, men man skal jo starte et sted. Og nu er det jo de færreste der kommer ud helt nyuddannede og får drømmejobbet. De fleste laver noget der giver erfaring for så at søge drømmejobbet. 

Anmeld Citér

9. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

En af mine veninder er psykolog og har arbejdet på familieambulatoriet hvor de har fulgt familier fra gravide til børnene var store. 
Tænker at man kan arbejde med dem i mange titler og funktioner.

Anmeld Citér

9. juni 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Lyder som om du gerne vil arbejde som familiebehandler. 

Den letteste vej ind er som socialrådgiver, men man skal jo starte et sted. Og nu er det jo de færreste der kommer ud helt nyuddannede og får drømmejobbet. De fleste laver noget der giver erfaring for så at søge drømmejobbet. 

Kan sagtens være det er socialrådgiver, havde bare en idé om at de primært hjalp KH modtagere og bistandsklienter i job.

Anmeld Citér

9. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Der er ikke noget, der hedder bistandsklienter længere Og en socialrådgivers job er meget alsidigt - det er en praksisrettet generalistuddannelse, hvor du i løbet af uddannelsen vil berøre arbejdet med socialt udsatte voksne, børn- og familier, flygtninge og indvandrere, beskæftigelse, kriminalitet, handicap, osv. Uddannelsen trækker på elementer fra fagretninger som kommunikation, jura, psykologi, samfundsvidenskab og selvfølgelig socialfaglighed.

Anmeld Citér

9. juni 2020

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Der er ikke noget, der hedder bistandsklienter længere Og en socialrådgivers job er meget alsidigt - det er en praksisrettet generalistuddannelse, hvor du i løbet af uddannelsen vil berøre arbejdet med socialt udsatte voksne, børn- og familier, flygtninge og indvandrere, beskæftigelse, kriminalitet, handicap, osv. Uddannelsen trækker på elementer fra fagretninger som kommunikation, jura, psykologi, samfundsvidenskab og selvfølgelig socialfaglighed.

Uh, så blev jeg lige det meget klogere. Det lyder noget mere alsidigt end jeg lige troede.
Er det noget du arbejder med?

Anmeld Citér

9. juni 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tænker du skal uddanne dig som pædagog. Jeg er selv uddannet pædagog - jeg arbejder i øjeblikket i en vuggestue. Der er mange udsatte børn lige i dén vuggestue, men hvad er det præcis du gerne vil? Være ved de børn eller fx være ‘hjemmehoser’ ? Man kan også blive soscialrådgiver eller familieterapeut. 
pøj pøj med det.

Anmeld Citér

9. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Kan sagtens være det er socialrådgiver, havde bare en idé om at de primært hjalp KH modtagere og bistandsklienter i job.

Det er jo også en del stilling de kan få. De fleste uddannelser giver jo adgang til flere forskellige stillinger. 

Anmeld Citér

9. juni 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Jeg tænker du skal uddanne dig som pædagog. Jeg er selv uddannet pædagog - jeg arbejder i øjeblikket i en vuggestue. Der er mange udsatte børn lige i dén vuggestue, men hvad er det præcis du gerne vil? Være ved de børn eller fx være ‘hjemmehoser’ ? Man kan også blive soscialrådgiver eller familieterapeut. 
pøj pøj med det.

Årh ja det lyder måske lidt banalt. Men jeg vil gerne være "med" dem. Altså hjælpe dem på hvilken måde jeg nu end kan. Føle at jeg er med til at gøre deres situation bedre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.