Det kunne være mig der var din veninde..
Jeg vil rigtig gerne se folk. Men jeg er også godt og grundig fyldt op og kan sjældent helt overskue at lave en aftale i næste uge fordi jeg ikke ved hvor smadret jeg er den pågældende dag. Og ja, jeg kunne godt aflyse hvis jeg kan mærke at energien bare ikke er til det alligevel.
Måske har i forskellige syn på hvad et venskab forpligter til? De fleste af mine venner ser jeg maks et par gange eller 3, hvis det går vildt for sig, i året - også dem der bor en køretur på 10min væk. Men det er stadig mine nærmeste venner som jeg altid kan regne med hvis livet gør ondt osv.
Jeg har også en god veninde der skriver og ringer rigtig tit. Det er rigtig dejligt at hun vil mig så meget. Men jeg har ikke det samme behov eller overskud som hende, til at snakke i telefon om vejr og vind 2 gange i ugen og ses hver 14. dag ligeså snart vi begge er uden børn. Jeg er fyldt op og har ofte brug for at lave INGENTING .. Hvor hun har brug for at se andre mennesker asap. Sådan er vi bare forskellige. Det kan være lidt svært sommetider, men når vi ses er det altid godt og hyggeligt , så jeg håber og tror da, at hun godt ved det ikke er noget personligt når jeg ikke altid tager telefonen eller hvis jeg ikke kan overskue at ses selvom jeg ingen planer har en lørdag eftermiddag. Det synes jeg egentlig at der skal være plads til.. til gengæld er jeg næsten altid til rådighed på skrift da det føles mindre forpligtende og jeg kan svare når jeg lige har tid.
Hvordan er jeres kontakt hvis det ikke handler om at planlægge at ses? Skriver i frem og tilbage om tilværelsen osv?
Anmeld
Citér