Går kontakten ikke begge veje længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det er jo fuldstændig ligegyldig hvad folk herinde ville gøre. Du melder klart ud at du ikke gider mere. Også er det, det som du skal gå efter. 
jeg forstår godt du ikke gider mere. Jeg havde dropper hende. Gider heller ikke spilde min tid på den slags. 

Kunne jo være nogen så tingene anderledes end jeg selv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Det der kunnegodthave været mig ... 

Jeg glemmer ofte at jeg ikke har svaret - jeg er elendig til at vedligeholde kontakter. 

men det er sjældent med vilje - jeg er bare introvert  og MEGA distræt

Så hvis du ikke får svaret en, så kan du stadigvæk godt slå ting op på facebook og kommentere på andres opslag mm?

Anmeld Citér

3. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Kunne jo være nogen så tingene anderledes end jeg selv. 

Selvfølgelig. Var heller ikke negativt ment. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Selvfølgelig. Var heller ikke negativt ment. 

Det er bare så mega frusterende

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Lige præcis den der gjorde jeg for nogle weekender siden. Men dagen før aflyste hun. 

Øv, så har jeg ikke nogle bud. Andet end hvis du ønsker venskabet at du må italesætte din følelser omkring jeres venskab overfor hende og gøre hende klart at du synes det er ærgerligt hvis jeres venskab skal gå i vasken, men at du ikke har lyst til at “spilde” din tid på et venskab der kun går en vej.

Anmeld Citér

3. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det er bare så mega frusterende

Helt vildt. Og kender det så godt. Jeg står selv i præcis samme situation med en. Men jeg har brudt alt kontakten så sent som i går. Slettet fra facebook og snap og fået en sidste besked med ordene “dette er ikke engang et venskab mere. Hav det pænt” 

personen har stadig mit telefonnummer og omvendt. Så hvis personen en dag ringer eller skriver. Så tager jef den derfra. 

men jeg er generelt også en meget konsekvent person på mange områder. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg er nået til et punkt i mit liv, hvor jeg har ryddet op og sorteret i alt og alle omkring mig. Jeg gider ikke spilde min tid, og jeg vil hellere have et par gode veninder end 10+ jeg alligevel ikke snakker med. Nå.. Jeg har en veninde, kendt i mange år. Sidste år købte hende og hendes familie hus(mand og to drenge), jeg hjalp med at male mm indenfor samt ordne den kæmpe have der var fuldstændig groet til. 

Vi bor relativt tæt på hinanden, som i at der er max 2 km. Jeg spørg HELE TIDEN om vi snart skal ses, drikke en cola og bare sludre. Ja ja jaaa lad os det osv osv. der sker ingenting. ABSOLUT INGENTING. For få dage siden skrev jeg igen. Besked læst. Men intet svar trods jeg kan se hun er aktiv og deler/kommentere påfacebook. 
Hvad havde i gjort her?

Jeg er simpelthen på grænsen til at sende den definitivt sidste besked til hende da jeg ikke ønsker er venskab hvor det ikke går begge veje. 

Altså hvor ofte skriver du og hvor lang tid er det siden du har set hende.?

jeg har veninder som jeg ikke har set i 4 mnd. Og det er veninder. 
det er ikke altid at man får svaret, og ofte er det mig der skriver og trække i retningen af at skulle mødes. 
hvorfor ringer du ikke i stedet for en kort messengerbesked...??? Keg havde en veninde der ikke svarede som lige var operer for en tand der bøvlede. Folks overskud er forskelligt på forskellige tidspunkter. Du skal da ikke smide et årelangt venskab væk.

Men jeg har det nok også bare generelt stramt med “nåh... jamen så kan det jo bare være lige meget”. Man skal ikke holde fast i et forhold med næb og klør - men jeg synes man skylder sig selv mere end blot at skrive en messenger besked. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Så hvis du ikke får svaret en, så kan du stadigvæk godt slå ting op på facebook og kommentere på andres opslag mm?

ja .... for i mit hovede kan jeg godt have svaret - men reelt glemt at gøre det 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kunne være mig der var din veninde..

Jeg vil rigtig gerne se folk. Men jeg er også godt og grundig fyldt op og kan sjældent helt overskue at lave en aftale i næste uge fordi jeg ikke ved hvor smadret jeg er den pågældende dag. Og ja, jeg kunne godt aflyse hvis jeg kan mærke at energien bare ikke er til det alligevel.

Måske har i forskellige syn på hvad et venskab forpligter til? De fleste af mine venner ser jeg maks et par gange eller 3, hvis det går vildt for sig, i året - også dem der bor en køretur på 10min væk. Men det er stadig mine nærmeste venner som jeg altid kan regne med hvis livet gør ondt osv. 

Jeg har også en god veninde der skriver og ringer rigtig tit. Det er rigtig dejligt at hun vil mig så meget. Men jeg har ikke det samme behov eller overskud som hende, til at snakke i telefon om vejr og vind 2 gange i ugen og ses hver 14. dag ligeså snart vi begge er uden børn. Jeg er fyldt op og har ofte brug for at lave INGENTING .. Hvor hun har brug for at se andre mennesker asap. Sådan er vi bare forskellige. Det kan være lidt svært sommetider, men når vi ses er det altid godt og hyggeligt , så jeg håber og tror da, at hun godt ved det ikke er noget personligt når jeg ikke altid tager telefonen eller hvis jeg ikke kan overskue at ses selvom jeg ingen planer har en lørdag eftermiddag. Det synes jeg egentlig at der skal være plads til.. til gengæld er jeg næsten altid til rådighed på skrift da det føles mindre forpligtende og jeg kan svare når jeg lige har tid. 

Hvordan er jeres kontakt hvis det ikke handler om at planlægge at ses? Skriver i frem og tilbage om tilværelsen osv? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.