Går kontakten ikke begge veje længere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
18 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg er nået til et punkt i mit liv, hvor jeg har ryddet op og sorteret i alt og alle omkring mig. Jeg gider ikke spilde min tid, og jeg vil hellere have et par gode veninder end 10+ jeg alligevel ikke snakker med. Nå.. Jeg har en veninde, kendt i mange år. Sidste år købte hende og hendes familie hus(mand og to drenge), jeg hjalp med at male mm indenfor samt ordne den kæmpe have der var fuldstændig groet til. 

Vi bor relativt tæt på hinanden, som i at der er max 2 km. Jeg spørg HELE TIDEN om vi snart skal ses, drikke en cola og bare sludre. Ja ja jaaa lad os det osv osv. der sker ingenting. ABSOLUT INGENTING. For få dage siden skrev jeg igen. Besked læst. Men intet svar trods jeg kan se hun er aktiv og deler/kommentere påfacebook. 
Hvad havde i gjort her?

Jeg er simpelthen på grænsen til at sende den definitivt sidste besked til hende da jeg ikke ønsker er venskab hvor det ikke går begge veje. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er nået til et punkt i mit liv, hvor jeg har ryddet op og sorteret i alt og alle omkring mig. Jeg gider ikke spilde min tid, og jeg vil hellere have et par gode veninder end 10+ jeg alligevel ikke snakker med. Nå.. Jeg har en veninde, kendt i mange år. Sidste år købte hende og hendes familie hus(mand og to drenge), jeg hjalp med at male mm indenfor samt ordne den kæmpe have der var fuldstændig groet til. 

Vi bor relativt tæt på hinanden, som i at der er max 2 km. Jeg spørg HELE TIDEN om vi snart skal ses, drikke en cola og bare sludre. Ja ja jaaa lad os det osv osv. der sker ingenting. ABSOLUT INGENTING. For få dage siden skrev jeg igen. Besked læst. Men intet svar trods jeg kan se hun er aktiv og deler/kommentere påfacebook. 
Hvad havde i gjort her?

Jeg er simpelthen på grænsen til at sende den definitivt sidste besked til hende da jeg ikke ønsker er venskab hvor det ikke går begge veje. 

Måske skrevet en sidste besked og så lader hende være. Hvis hun er interesseret, skriver hun vel tilbage. Hvis ikke, så overvejer om du gider. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså hvis det er en rigtig god og tæt veninde, så ville jeg skrive og spørge, om der var sket noget i jeres venskab, siden hun aldrig skriver.. Og siger hun nej, jamen så må du jo sige det som det er.. At du bliver rigtig ked af det og føler dig ligegyldig, når det altid er dig, der skal komme til hende, og så må du se, om den samtale ændrer noget.. 

Siger hun ja, så må I jo løse problemerne.. 

Men det kommer an på, hvor meget du gider hende.. Vil du tage snakken med hende eller bare droppe hende? Gider du ikke snakken, jamen så lad hende være nu og se, om hun ikke kontakter dig inden for 2-3 måneder.. Gør hun ikke, så kan du slette hende med god samvittighed, vil jeg mene 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym trådstarter

Der er intet sket og vi møder jævnligt hinanden hvor tonen er som altid. Men aftaler bliver bare ikke til noget og det er jeg ved at være ret træt af. Gider ærlig talt ikke mere. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Der er intet sket og vi møder jævnligt hinanden hvor tonen er som altid. Men aftaler bliver bare ikke til noget og det er jeg ved at være ret træt af. Gider ærlig talt ikke mere. 

Man ved aldrig, om din veninde har set sig sur på dig, så prøv dog at spørg.. HVIS du altså har lyst.. Men det kommer an på, hvor meget hun efterhånden betyder for dig.. Betyder hun ikke det vilde, så bare se tiden an.. Det har jeg selv gjort med et par stykker, og ingen af dem har skrevet til mig desværre

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Måske er hun ikke så god til det der spørgsmål med om I snart skal ses. 
Måske skal du være mere konkret og skrive: Skal vi drikke en cola på torsdag kl. 15? 

Så bliver hun nødt til at tage stilling til om det kan lade sig gøre. 

Jeg er generelt okay til at det går begge veje i mine venskaber. Men jeg har én veninde, som jeg før i tiden så en gang om ugen(da jeg var på barsel) som har skrevet til mig nogle gange om vi snart skal ses. Og jeg er desværre kommet til at skrive det samme som din veninde. Det er ikke af ond vilje, jeg har bare været fyldt op. Job, 3 børn, mand, hus, have, biler på værksted, arbejde osv osv. Og når jeg så endelig har haft en fridag, har jeg bare haft behov for at hygge med min mand og vores mindste barn. 
Og igår skrev hun til mig at hun havde ferie i næste uge om vi ikke skal ses og hvad dag jeg har fri. Det var på en måde en befrielse at hun skubbede til mig for at få fastsat en dag, for jeg vil hende virkelig gerne og vi hygger os rigtig meget når vi er sammen. 

Nå det blev et lidt rodet svar. Men jeg synes du skal give det noget mere tid, hvis det ellers er en god veninde og I taler godt sammen når I ses. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det er jo fuldstændig ligegyldig hvad folk herinde ville gøre. Du melder klart ud at du ikke gider mere. Også er det, det som du skal gå efter. 
jeg forstår godt du ikke gider mere. Jeg havde dropper hende. Gider heller ikke spilde min tid på den slags. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

serinasmor

Det der kunnegodthave været mig ... 

Jeg glemmer ofte at jeg ikke har svaret - jeg er elendig til at vedligeholde kontakter. 

men det er sjældent med vilje - jeg er bare introvert  og MEGA distræt

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Man ved aldrig, om din veninde har set sig sur på dig, så prøv dog at spørg.. HVIS du altså har lyst.. Men det kommer an på, hvor meget hun efterhånden betyder for dig.. Betyder hun ikke det vilde, så bare se tiden an.. Det har jeg selv gjort med et par stykker, og ingen af dem har skrevet til mig desværre

Tvivler jeg på der er da hun er meget lige ud af posen agtigt. Altså hun siger bare tingene hvis der er noget. Jeg gider ikke engang forsøge. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske er hun ikke så god til det der spørgsmål med om I snart skal ses. 
Måske skal du være mere konkret og skrive: Skal vi drikke en cola på torsdag kl. 15? 

Så bliver hun nødt til at tage stilling til om det kan lade sig gøre. 

Jeg er generelt okay til at det går begge veje i mine venskaber. Men jeg har én veninde, som jeg før i tiden så en gang om ugen(da jeg var på barsel) som har skrevet til mig nogle gange om vi snart skal ses. Og jeg er desværre kommet til at skrive det samme som din veninde. Det er ikke af ond vilje, jeg har bare været fyldt op. Job, 3 børn, mand, hus, have, biler på værksted, arbejde osv osv. Og når jeg så endelig har haft en fridag, har jeg bare haft behov for at hygge med min mand og vores mindste barn. 
Og igår skrev hun til mig at hun havde ferie i næste uge om vi ikke skal ses og hvad dag jeg har fri. Det var på en måde en befrielse at hun skubbede til mig for at få fastsat en dag, for jeg vil hende virkelig gerne og vi hygger os rigtig meget når vi er sammen. 

Nå det blev et lidt rodet svar. Men jeg synes du skal give det noget mere tid, hvis det ellers er en god veninde og I taler godt sammen når I ses. 

Lige præcis den der gjorde jeg for nogle weekender siden. Men dagen før aflyste hun. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.