Enlig forsørger, eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2020

Mortilah

Det er efter min overbevisning klart at du ikke er enlig. Men ellers ikke noget ondt i røven fra min side. Jeg kender godt til at stå i præcis den situation. Har dog fravalgt alt tilskud da jeg ikke turde risikere problemer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Han skal ikke betale for møbler, tøj, mad også udover hvad han betaler med de 1500 kr i børnepenge om måneden. Alle penge udover de 1500 kr må du IKKE modtage fra ham hvis du får enlig tilskud for kommunen. Så anses det som socialt bedrageri selvom det ikke har været bevidst. 

når han flytter ind til sommer skal du også huske og meddele det til dem så de kan fjerne dit ekstra tilskud. 

Det havde jeg da også tænkt mig at meddele alle steder, når hn flyttede ind. 

det er bare skide irriterende, når han bare har ville være sød og splejse udgifterne til hendes ankomst, at han så ikke må. Vidste virkeligt ikke det var så strengt. At man ikke engang må låne penge af hinanden hellere. Fordeler man det op, går det hele jo i 0 kr overførelse. Men kan jo ikke bevise alting, og det virker bare pndssvagt nu at ringe og sige han flytter ind henover sommeren, som om man prøver retfærdiggøre det. Han har haft hjulpet mig med at handle under lockdown osv, fordi jeg ikke ville tage børnene med der op, så har jo også overført til ham, hvor han har overført resten tilbage. Det er helt åndssvagt. 

hvad gør de ved mobilepay overførelser? For ham og min bror hedder det samme, og står begge under mobilepay:Martin , det ved jeg ikke hvad de gør ved eller hvordan jeg skal vise det 

Anmeld Citér

3. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det havde jeg da også tænkt mig at meddele alle steder, når hn flyttede ind. 

det er bare skide irriterende, når han bare har ville være sød og splejse udgifterne til hendes ankomst, at han så ikke må. Vidste virkeligt ikke det var så strengt. At man ikke engang må låne penge af hinanden hellere. Fordeler man det op, går det hele jo i 0 kr overførelse. Men kan jo ikke bevise alting, og det virker bare pndssvagt nu at ringe og sige han flytter ind henover sommeren, som om man prøver retfærdiggøre det. Han har haft hjulpet mig med at handle under lockdown osv, fordi jeg ikke ville tage børnene med der op, så har jo også overført til ham, hvor han har overført resten tilbage. Det er helt åndssvagt. 

hvad gør de ved mobilepay overførelser? For ham og min bror hedder det samme, og står begge under mobilepay:Martin , det ved jeg ikke hvad de gør ved eller hvordan jeg skal vise det 

Tro mig. Jeg synes også det er super irriterende at reglerne er så strikse Og man skal virkelig passe på.

det er så sødt af ham at han Har ville hjælpe og stadig vil hjælpe jer. Desværre er lovgivningen på det punkt bare ikke åben for hjælpsomme og engagerede forældre. Og det er jo desværre fordi at der er så mange der begår og har begået bevidst social bedrageri. De går udover alle os andre i sidste ende. 
Kan godt forstå du føler det er unødvendigt st ringe og fortælle dem det  men det er det bestemt ikke. I den situation du kommer til at stå i hvis de sømmer sig til socialt bedrageri så kræver det virkelig samarbejde med kommunen. Og det gør su bedst ved at være ærlig allerede nu (dermed ikke sagt at jeg siger du hsr løget eller at jeg tror su hsr gjort noget bevidst) 

jeg ved ikke hvad de gør mht mobilepay. Det bedste du kan er som sagt bare at være ærlig omkring hvorfor der er overført og fra hvem når/hvis de spørger. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym

Du skal forbedrede dig på at du vil blive vurderet til at du IKKE er enlig..... i det sekundet i hanler som en familie og oveni købet har planer om at flytte sammen - ja så vil du ikke blive betragtet som enlig.

Det er ikke for at male fanden på væggen, men du skal nu bevise at du har handlet i god tro og ikke bevidst har snydt systemet.

Anmeld Citér

3. juni 2020

Anonym

Det går desværre ikke i 0. 

Jeg ved godt, det føles sådan. Men helt reelt gør det jo ikke. 

Du skriver “når han bare har ville være sød og splejse udgifterne til hendes ankomst”

At han “splejser” med dig om noget, er helt reelt at dele en udgift. En udgift som du faktisk får penge for fra 3 steder så. (Altså teknisk set) 

1. Du har fået dækket noget af udgiften fra ham, da han splejsede 

2. Du har fået det betalt via børnepengene fra ham

3. Du får et enligt tilskud fra kommunen også. 

(og så måske den løn/dagpenge du selv har) 

Så derfor bidrager han jo i den grad til din økonomi. (Selvom det er SÅ sødt og enormt godt for jeres barn) 

Men for kommunen, så er det bedrageri. 
At splejse går aldrig i nul - det er 50% gave i deres øjne. En gave som du ikke må modtage, fordi du allerede får den af dem på en måde. 

Jeg fornemmer slet ikke, du har handlet i ond tro. Og det gør kommunen måske heller ikke. Men der er en klar lovgivning. Og den følger de. For det skal de. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det går desværre ikke i 0. 

Jeg ved godt, det føles sådan. Men helt reelt gør det jo ikke. 

Du skriver “når han bare har ville være sød og splejse udgifterne til hendes ankomst”

At han “splejser” med dig om noget, er helt reelt at dele en udgift. En udgift som du faktisk får penge for fra 3 steder så. (Altså teknisk set) 

1. Du har fået dækket noget af udgiften fra ham, da han splejsede 

2. Du har fået det betalt via børnepengene fra ham

3. Du får et enligt tilskud fra kommunen også. 

(og så måske den løn/dagpenge du selv har) 

Så derfor bidrager han jo i den grad til din økonomi. (Selvom det er SÅ sødt og enormt godt for jeres barn) 

Men for kommunen, så er det bedrageri. 
At splejse går aldrig i nul - det er 50% gave i deres øjne. En gave som du ikke må modtage, fordi du allerede får den af dem på en måde. 

Jeg fornemmer slet ikke, du har handlet i ond tro. Og det gør kommunen måske heller ikke. Men der er en klar lovgivning. Og den følger de. For det skal de. 

Er der så nogle der ved hvad der kommer til at ske? Når jeg har sendt papirende? Bliver man meldt til politiet? 

har lige siddet og regnet på det, og han har på de 9 måneder her de beder om, haft “bidraget” med 4000kr , udover de penge han overførte til dåben. 

syne svare virkeligt det er en mavepuster, for tilbage i januar var jeg i kontakt med ud Stalingrad Danmark, der spurgte ind til et eller sndet, hvor de bad mig uddybe, hvor jeg havde nævnt se penge fra dåben og han lidt læst betalte de børnepenge han ville, og det blev på intet tidspunkt nævnt, at alene det kunne blive er problem for mig. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Er der så nogle der ved hvad der kommer til at ske? Når jeg har sendt papirende? Bliver man meldt til politiet? 

har lige siddet og regnet på det, og han har på de 9 måneder her de beder om, haft “bidraget” med 4000kr , udover de penge han overførte til dåben. 

syne svare virkeligt det er en mavepuster, for tilbage i januar var jeg i kontakt med ud Stalingrad Danmark, der spurgte ind til et eller sndet, hvor de bad mig uddybe, hvor jeg havde nævnt se penge fra dåben og han lidt læst betalte de børnepenge han ville, og det blev på intet tidspunkt nævnt, at alene det kunne blive er problem for mig. 

Men det er jo mere end dåb og børnepenge? Jeg kunne forstille mig, at du ikke får dit enlig tilskud  måske hvis du er uheldig skal betale tilbage

Anmeld Citér

4. juni 2020

Anonym

For at svare på dine spørgsmål:

Ja, det vil blive et problem for dig, når du skal fremvise dine kontoudtog. Du er ikke enlig forsøger, men har modtaget både kontanthjælp, friplads, tilskud mv. som om du var. Dette til trods for, at I er to forældre om at bidrage til jeres fælles barn (og du omtaler i øvrigt faderen som din kæreste og planlægger at han flytter ind, du er med andre ord alt andet end enlig).

Du vil, formentlig, som minimum blive opkrævet en tilbagemelding. Om der tilfalder yderlige straf ved jeg ikke. Reglerne er temmelig rigide og udmeldinger om at man “ikke vidste” eller “havde tænkt sig at gøre” hjælper desværre ingenting.

Jeg håber at det løser sig for dig.

Anmeld Citér

4. juni 2020

Mortilah

Jeg ville skynde mig at framelde al tilskud og så håbe ingen graver yderligere i fortiden. 

Anmeld Citér

4. juni 2020

LSS

Du laver socialt bedrageri. Og formentlig fader hammeren nu. Den der har bopælen sørger for alle de ting barnet skal have, så det er en lidt vag undskyldning du kommer med at i SAMMEN prøver at forsørge jeres datter med diverse møbler osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.