Og RIGTIG meget af det er hvis jeg har handlet, og han har skulle have noget med, så Har han overført det bagefter
men det har kun været sådan i en periode, ikke de sidste mange måneder. Ej men bliver helt bekymret nu, for vi har virkeligt ikke peber at snyde noget system. Vi har dårligt nok været kærester eller noget, vi prøver bare på fælles at sørge for vores datter
Jeg tror bestemt heller ikke, at du prøver at snyde.
Og lån tæller heller ikke med. Problemet er, at det er svært at bevise, at der er lån.
Hvis der var tale om 35.000 og et pantebrev, så havde det været noget andet.
Men det lyder til, at jeres økonomier er rodet sammen (på godt og ondt). Og I handler for hinanden - hjælper hinanden - derfor er det svært at bevise, at I ikke er et par.
Det største problem er, at han betaler for oplevelser osv til jeres barn. For det er jo det, som børnenepengende fra ham skal dække. Og de tilskud du får fra kommunen skal så dække det resterende fordi du er enlig. Men når man læser dit indlæg, så læser man om et ret “normalt” parforhold :/
Mange familier kører økonomi som jer. Altså betaler hver især osv. Og at han overnatter og hjælper i sommerferien (hvilket er godt), så er I altså et slags par. I har ikke afskilte liv - som tilskud til en enlig er målrettet.
Man er KUN berettiget til tilskud, hvis du er reelt enlig og har en “enlig” økonomi.
Det vil sige, at du KUN modtager børnepengene fra ham. Og intet andet.
Men du:
- får ekstra penge udover børnepengene
-jeres økonomi er delvist rodet sammen
-han skal bo hos dig i en periode
-han betaler oplevelser til dig (og din datter)?
-betaler tøj til din datter (det er børnenepengene der skal gå til det)
- Han overnatter i ny og næ
- Du handler for ham/hjælper ham.
De møbler du omtaler - står de i dit hjem eller hans?
for hvis de står i dit hjem (og han reelt har betalt) så er det også en del af en definition af socialt bedrageri.
Han må IKKE bidrage til din husholdning udover de børnepenge han giver om måneden. Heller ikke, når det er jeres datter. For det betaler kommunen jo med deres tilskud.
Alle de ovenstående ting, ville man jo ikke gøre som enlig. Eller kunne økonomisk. Derfor får man tilskuddet
(Igen jeg tror ikke du forsøger at snyde) Men det er socialt bedrageri. Uanset om det er bevidst eller ubevidst (som i dit tilfælde)