Nær veninde er fortvivlet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Og hvis din veninde er venner med ham på facebook, så prøv at tjekke om han måske synes godt om deres facebookside (hvis man går ind på en facebookside kan man oftest se hvilke af ens venner der synes godt om den). Grupperne er nok hemmelige så man ikke kan se deres medlemmer. 

Her er der et direkte link til deres facebookside https://m.facebook.com/foreningenfar.dk/ 

Kan se at flere af mine venner synes godt om dem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis jeg var din veninde ville Jeg  selv tage kontakt til kommunen og fortælle han beskylder hende for det.

Så spørger kommunen og det vil gavne sagen at de tog test her og nu. for at hun er udelukket hvis han gør alvor af sine trusler. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym

årgang84 skriver:

Hvis jeg var din veninde ville Jeg  selv tage kontakt til kommunen og fortælle han beskylder hende for det.

Så spørger kommunen og det vil gavne sagen at de tog test her og nu. for at hun er udelukket hvis han gør alvor af sine trusler. 

Tænkte det samme. Bedst at blive testet med det samme, så det ikke kan udvikle sig til en mistanke om at hun tidligere har drukket og taget stoffer, men så bare har nået at stoppe i tide  

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym trådstarter

Det faktisk en god ide, at tage kontakt til kommunen inden han evt gør det. Det siger jeg til hende. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det faktisk en god ide, at tage kontakt til kommunen inden han evt gør det. Det siger jeg til hende. 

Hvorfor kontakte kommunen om noget, som måske aldrig når andre steder end hans hovede? Han er måske bare en nederen type som godt kan lide den magt det giver ham at plante den tvivl hos hende.

Hun skal hellere beholde alle beviser og have ammunitionen klar, hvis han rent faktisk begynder at lave ballade.

Anmeld Citér

24. maj 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg synes de svar, der er givet i denne tråd, fokuserer på det helt forkerte. Du skriver, at din veninde og faderen plejer at have et godt samarbejde, men nu er han så pludselig begyndt at komme med usande alvorlige beskyldninger mod hende. 

I stedet for at indblande kommunen og finde et forsvar mod anklagerne, vil jeg i stedet råde hende til at finde ud af, hvorfor han er vendt på denne måde. Når samarbejdet plejer at være godt, er hovedproblemet ikke de usande beskyldninger (selv om de er ubehagelige), men i stedet hvad der er sket, der har skadet samarbejdet.

I hendes sted ville jeg sende en SMS noget lignende dette:

Hej XX

Jeg er ked af og uforstående over for, hvad der er sket, der har skadet vores samarbejde. Som du ved, har vi indtil nu haft et godt samarbejde omkring Y og det er mit store ønske, at dette skal fortsætte til gavn for både Y og os. Jeg er såret over, at du kommer med beskyldninger om, at jeg tager stoffer og drikker dagligt, når du ved, at dette ikke er sandt. Er der sket noget eller har jeg gjort noget, der har såret dig, så du kommer med disse usande anklager? Jeg ønsker, at vi kommer videre fra dette og genoptager det gode samarbejde. Vi har fået en dejlig pige sammen og skal samarbejde til hendes bedste de næste mange år og det håber jeg at vi kan gøre på bedste måde. Jeg håber, at du vil give mig en forklaring på, hvad der er sket, der for dig har ændret vores samarbejde, da jeg er meget uforstående over for, hvad der er sket. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg synes de svar, der er givet i denne tråd, fokuserer på det helt forkerte. Du skriver, at din veninde og faderen plejer at have et godt samarbejde, men nu er han så pludselig begyndt at komme med usande alvorlige beskyldninger mod hende. 

I stedet for at indblande kommunen og finde et forsvar mod anklagerne, vil jeg i stedet råde hende til at finde ud af, hvorfor han er vendt på denne måde. Når samarbejdet plejer at være godt, er hovedproblemet ikke de usande beskyldninger (selv om de er ubehagelige), men i stedet hvad der er sket, der har skadet samarbejdet.

I hendes sted ville jeg sende en SMS noget lignende dette:

Hej XX

Jeg er ked af og uforstående over for, hvad der er sket, der har skadet vores samarbejde. Som du ved, har vi indtil nu haft et godt samarbejde omkring Y og det er mit store ønske, at dette skal fortsætte til gavn for både Y og os. Jeg er såret over, at du kommer med beskyldninger om, at jeg tager stoffer og drikker dagligt, når du ved, at dette ikke er sandt. Er der sket noget eller har jeg gjort noget, der har såret dig, så du kommer med disse usande anklager? Jeg ønsker, at vi kommer videre fra dette og genoptager det gode samarbejde. Vi har fået en dejlig pige sammen og skal samarbejde til hendes bedste de næste mange år og det håber jeg at vi kan gøre på bedste måde. Jeg håber, at du vil give mig en forklaring på, hvad der er sket, der for dig har ændret vores samarbejde, da jeg er meget uforstående over for, hvad der er sket. 

Wauw! Hvor er det godt skrevet! Tak!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.