Jeg synes de svar, der er givet i denne tråd, fokuserer på det helt forkerte. Du skriver, at din veninde og faderen plejer at have et godt samarbejde, men nu er han så pludselig begyndt at komme med usande alvorlige beskyldninger mod hende.
I stedet for at indblande kommunen og finde et forsvar mod anklagerne, vil jeg i stedet råde hende til at finde ud af, hvorfor han er vendt på denne måde. Når samarbejdet plejer at være godt, er hovedproblemet ikke de usande beskyldninger (selv om de er ubehagelige), men i stedet hvad der er sket, der har skadet samarbejdet.
I hendes sted ville jeg sende en SMS noget lignende dette:
Hej XX
Jeg er ked af og uforstående over for, hvad der er sket, der har skadet vores samarbejde. Som du ved, har vi indtil nu haft et godt samarbejde omkring Y og det er mit store ønske, at dette skal fortsætte til gavn for både Y og os. Jeg er såret over, at du kommer med beskyldninger om, at jeg tager stoffer og drikker dagligt, når du ved, at dette ikke er sandt. Er der sket noget eller har jeg gjort noget, der har såret dig, så du kommer med disse usande anklager? Jeg ønsker, at vi kommer videre fra dette og genoptager det gode samarbejde. Vi har fået en dejlig pige sammen og skal samarbejde til hendes bedste de næste mange år og det håber jeg at vi kan gøre på bedste måde. Jeg håber, at du vil give mig en forklaring på, hvad der er sket, der for dig har ændret vores samarbejde, da jeg er meget uforstående over for, hvad der er sket.
Anmeld
Citér