Endnu en efterårskage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2009

Helle30

Og tak skal I have. 3Rollinger; Den første blev spist af to af vores vennepar og alle vores børn (2,5 - 16 år) og den blev godkendt både af tumling og teenager + forældre. Mit held var, at vi blev inviteret til (irsk) kaffe hos det ene vennepar, den dag jeg havde stået og leget med kagen. Ellers var den aldrig blevet spist, for hverken manden eller jeg er særligt vilde med søde sager. Jeg synes bare det er sjovt at dekorere. Mine kolleger var også noget overraskede over, at jeg selv havde kreeret den kage (nr.2) som er den, jeg har lagt ind hér for oven. Især fordi jeg altid har sat mest pris på, at mine kolleger valgte brød/ost/pølse på deres kagefredag.

Der var mange, der tog billeder, og 4 spurgte, hvor jeg havde købt den. Dét blev jeg ret glad for.

Det lyder helt vildt selvfedt, når jeg sådan skriver det til jer, men jeg er ligeglad - og iøvrigt er det sandheden . Nogle gange må man gerne klappe sig selv lidt på skulderen, når noget er gået godt. Der er så rigeligt af andre gøremål, der kan blive både langsommelige og upåagtede (f.eks. rengøring: Det tager hele dagen, men ingen opdager, det er gjort - og alligevel gør man det igen i morgen).

Ansemusen! Jeg tror ikke, jeg ligefrem kan tjene på at lave kager pt. Der er så mange dygtige (og uddannede) kagekoner over alt, og skulle jeg endelig til at være seriøs, ville det kræve både et godkendt køkken, hygiejnekurser, smiley-besøg, momsregistrering osv. (jeg har bemærket, at ikke alle finder de punkter nødvendige). Desuden bør jeg så arbejde på at holde et tidsforbrug, der er væsentligt lavere end ved de efterårskager, jeg har postet billeder af hér. Du er meget velkommen til at spørge til, hvilke remedier jeg bruger.

Hilsen Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2009

Ansemusen

Mente mere sådan for venner, familie, venners venner osv.

Anmeld

29. oktober 2009

M.O.A.R.

Helle30 skriver:

Jeg lægger lige et par billeder af en kage, jeg har serveret for mine kolleger i dag. Den er næsten magen til den, jeg lavede i sidste uge, men jeg har skiftet roserne ud med æbler og en pære.

Ellers er fremgangen næsten den samme: Chokobunde bagt i kvadratisk form og delt i 4 lag. Lagt sammen med masser af hindbær, brombær, blåbær og ribs vendt i flødeskum. Frugterne er bygget i kagemasse og beklædt med fondant. blade og brædder er lavet i fondant (bræddeeffekten fremkommer ved at bruge en tekstureret rullepind). Svesker og ribs er i marcipan. Jeg kan se, mine billeder fra siden ikke er blevet så gode. Man ser nærmest kun kassen. Men nu er kagen spist, så der er ikke rigtig noget at gøre ved det.

- Helle, som holder en pause nu før næste kageterapisession

Hold da op.

Hvor er den dog gennemført og utrolig smukt håndarbejde!

er det eneste man kan sige!

SUPER FLOT!

MaleneF 15+2

Anmeld

29. oktober 2009

..

Den kage er seriøst flot! Fatter ikke du kan, ville ønske jeg have fantasi og kreativitet til at lave en SÅ flot kage..

Kan sq godt forstå du er stolt af dem, det vile jeg fa... også være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.