Send en blomst i anledning af fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2020

Tommelise

Sprit25 skriver:

Jeg vil ikke selv modtage blomster. Så jeg ville sende en flaske vin, øl eller chokolade. Alt efter hvad han er til

Ville du nægte at tage imod en buket, som en ven havde sendt til dig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2020

AnoMor

Tommelise skriver:

Svarer lige da jeg har samme holdning som spirit. 

selvfølgelig ville jeg tage i mod blomsterne. Men mine venner kender mig så godt at de godt er klar over at de ryger i skraldespanden så snart de er gået ud af døren så det vil være spild af penge at købe blomster til mig. 

min ex for mange år siden kom engang med en kæmpe buket røde roser til mig og min reaktion var “tak, tja de er da flotte, men ville da hellere have haft en ostemad” (han vidste godt at jeg ikke var til blomster)

Anmeld Citér

9. maj 2020

AnoMor

Mor og meget mere skriver:

Af ren og skær nysgerrighed: Hvorfor vil du ikke modtage blomster? 

Svarer også lige her da jeg har samme holdning som spirit. 

jeg vil ikk have blomster fordi jeg synes de lugter for at være ærlig, derudover er de for mig nyttesløse. Jeg nyder ikk synes af dem. Synes bare det er fuld. 
så hellere give noget man bliver glad for 

Anmeld Citér

9. maj 2020

Tommelise

AnoMor skriver:

Svarer lige da jeg har samme holdning som spirit. 

selvfølgelig ville jeg tage i mod blomsterne. Men mine venner kender mig så godt at de godt er klar over at de ryger i skraldespanden så snart de er gået ud af døren så det vil være spild af penge at købe blomster til mig. 

min ex for mange år siden kom engang med en kæmpe buket røde roser til mig og min reaktion var “tak, tja de er da flotte, men ville da hellere have haft en ostemad” (han vidste godt at jeg ikke var til blomster)

Ja man kender heldigvis som regel sine venner.

Tænkte bare, ar f.eks. kolleger eller forholdsvis nye bekendte sagtens kunne komme i tanker om at købe blomster, så for mig lød det lidt bombastisk at sige, at man ikke modtager blomster. 

Anmeld Citér

9. maj 2020

Sprit25

Tommelise skriver:

Nej naturligvis vil jeg tage imod den. Men jeg ville ikke nyde den. Afskårne blomster er enormt klimabelastende, derfor ved mine nærmeste venner, at jeg ikke vil habe blomster

Anmeld Citér

9. maj 2020

AnoMor

Tommelise skriver:

Ja man kender heldigvis som regel sine venner.

Tænkte bare, ar f.eks. kolleger eller forholdsvis nye bekendte sagtens kunne komme i tanker om at købe blomster, så for mig lød det lidt bombastisk at sige, at man ikke modtager blomster. 

Nåh ja men i ts tilfælde er det jo heller ikke bare en bekendt eller kollega  

da jeg modtog blomster af mine gamle kollegaer efter en operation sagde jeg ds også pænt tak selvom de blev smidt ud. De vidste ikk at jeg ikk bryder mig om blomster. 

Anmeld Citér

9. maj 2020

Anonym

Som udgangspunkt tager jeg imod alt det, jeg får. Jeg vil dog sige, at nu har jeg efterhånden har fået en flaske rødvin rigtig mange gange... der er bare det, at jeg drikker ikke...  Så jeg har mange flasker rødvin stående, som jeg ikke får brugt. Og flaskerne er fra folk, jeg ikke kender. Men hvordan er det egentlig blevet sådan, at "alle drikker rødvin"... det er bare sjovt, for den holder ved hver gang...

Folk har en tendens til at tro, at "rødvin, det drikker alle da, det kan vi da ikke gå galt i byen med"... Men jo  det kan man godt! Hvis du ved, hvad han kan lide, så udnyt det 

Anmeld Citér

9. maj 2020

Tommelise

AnoMor skriver:

Nåh ja men i ts tilfælde er det jo heller ikke bare en bekendt eller kollega  

da jeg modtog blomster af mine gamle kollegaer efter en operation sagde jeg ds også pænt tak selvom de blev smidt ud. De vidste ikk at jeg ikk bryder mig om blomster. 

Nej det er en god ven, som ikke har sagt noget om, at han ikke kan lide blomster. 

Jeg ville dog også vælge noget andet, når det er en mand, men jeg elsker selv at få blomster - også af gode mandlige venner, som jeg ikke er i forhold med. 

Anmeld Citér

9. maj 2020

AnoMor

Tommelise skriver:

Nej det er en god ven, som ikke har sagt noget om, at han ikke kan lide blomster. 

Jeg ville dog også vælge noget andet, når det er en mand, men jeg elsker selv at få blomster - også af gode mandlige venner, som jeg ikke er i forhold med. 

Så ville du jo også være oplagt at give blomster til.

selvom jeg ikke selv kan lide blomster så giver jeg da stadig blomster til venner/familie som jeg ved sætter pris på dem. 

rigtig at han ikk har sagt han ikk kan lide blomster. Men de er venner og så ved hun vel hvad han interesserer sig for også tænker jeg personligt at der må være et bedre alternativ end blomster til ham 

Anmeld Citér

9. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Som udgangspunkt tager jeg imod alt det, jeg får. Jeg vil dog sige, at nu har jeg efterhånden har fået en flaske rødvin rigtig mange gange... der er bare det, at jeg drikker ikke...  Så jeg har mange flasker rødvin stående, som jeg ikke får brugt. Og flaskerne er fra folk, jeg ikke kender. Men hvordan er det egentlig blevet sådan, at "alle drikker rødvin"... det er bare sjovt, for den holder ved hver gang...

Folk har en tendens til at tro, at "rødvin, det drikker alle da, det kan vi da ikke gå galt i byen med"... Men jo  det kan man godt! Hvis du ved, hvad han kan lide, så udnyt det 

Min far har samme problem. Han har også vin stående og drikker det ikke. Det er vist bare det lette at købe og som du siger, jamen alle drikker jo vin.. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.